ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کاوشگر خورشیدی ناسا از اولین مواجهه نزدیک با این ستاره جان سالم به در برد

به گزارش نشریه Cnet، کاوشگر خورشیدی پارکر که چندی پیش عنوان نزدیکترین شی بشری به خورشید را از آن خود کرده بود، کارایی خود را حفظ کرده و از مواجهه نزدیک با این ستاره جان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به گزارش نشریه Cnet، کاوشگر خورشیدی پارکر که چندی پیش عنوان نزدیکترین شی بشری به خورشید را از آن خود کرده بود، کارایی خود را حفظ کرده و از مواجهه نزدیک با این ستاره جان سالم به در برده است.

در حال حاضر متخصصان پس از بررسی اطلاعات مخابره شده از این کاوشگر، به این نتیجه رسیده‌اند که پارکر در وضعیت A به سر می‌برد. این درجه از کارایی که بهترین گزینه از میان ۴ نمره موجود به شمار می‌رود، نشان می‌دهد کاوشگر فضایی ناسا در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و اکنون هیچ اختلالی در کارایش به وجود نیامده است.

حتی اگر بر اثر این مواجهه، پارکر دچار مشکل هم شده باشد، موفق شده به صورت خودکار آنها را بر طرف کرده و به سفر فضایی خود ادامه دهد.

این کاوشگر دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته یعنی ۱۴ آبان ماه، در نزدیکترین نقطه‌ی ممکن به خورشید قرار گرفت. البته پارکر در این موقیعت، سرعتی معادل ۳۴۳۱۱۲ کیلومتر بر ساعت داشت. جالب اینجاست که انسان می‌تواند با چنین سرعتی، مسیر نیویورک تا بوستون را طی ۳.۷ ثانیه بپیماید.

کاوشگر خورشیدی ناسا با اینکه موفق شده رکورد نزدیکترین فاصله‌ی یک شی بشری به خورشید را بشکند اما هنوز با این ستاره، فاصله‌ی تقریبی ۲۴ میلیون کیلومتری خود را حفظ کرده است.

متخصصین فضایی ناسا محاسبه کرده بودند که پوشش حرارتی پیش رفته‌ی این کاوشگر خورشیدی، تا به حال موفق شده از آن در برابر گرمایی با دمای ۴۳۸ درجه سلسیوس محافظت کند. این در حالی است که کاوشگر خورشیدی یاد شده تا پایان ماموریتش در معرض گرمایی با درجه دمای ۱۳۷۰ سلسیوس قرار خواهد گرفت.

پارکر اکنون اولین مرحله از ماموریت مواجهه با خورشید را به اتمام رسانده و طی آن موفق شده که دو رکورد جهانی مختلف را بشکند و نام خود را در کتاب گینس ثبت نماید.

پیش از این فضاپیمای آلمانی-آمریکایی Helios 2 در سال ۱۹۷۶ موفق شده بود عنوان نزدیکترین شی بشری به خورشید را از آن خود کند. عنوانی که پس از ۴۰ سال، اکنون در اختیار پارکر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی