ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگاه تراکنش ایران
تکنولوژی

در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران مطرح شد: شرط بقای هر سیستمی، پذیرفتن بازیگران جدید حوزه است

چهارمین مراسم نمایشگاه تراکنش ایران باشعار «تراکنش علیه تحریم» آغاز به کار کرده و قصد دارد به توسعه بانکداری دیجیتال و گذر از بانکداری الکترونیک بپردازد. «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۰

چهارمین مراسم نمایشگاه تراکنش ایران باشعار «تراکنش علیه تحریم» آغاز به کار کرده و قصد دارد به توسعه بانکداری دیجیتال و گذر از بانکداری الکترونیک بپردازد.

«امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به وجود بازگیران جدید در برخی حوزه ها اشاره کرد و حضور این افراد در حوزه تراکنش و هر صنعتی را مثمر ثمر دانست. او تاکید دارد که بازیگران سنتی تر اگر بخواهند در این حوزه بقا داشته باشند باید آنها را بپذیرند:

«شرط بقای یک اکوسیستم پذیرفتن این بازیگران جدید است که تغییراتی در الگوی رفتار مردم را نیز به همراه دارند. اما متاسفانه با وجود شاهد این تغییرات، همچنان پذیرش درستی به سمت این بازیگران جدید صورت نگرفته است.»

نمایشگاه تراکنش ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات به چند بازیگر جدید به جز استارتاپ ها و فین‌تک‌ها اشاره می‌کند و در حوزه تامین منابع مالی به دو مورد سرمایه گذاران جسور و جمع سپاران مالی توجه دارد که توانسته است تجارت الکترونیک را دگرگون سازد.

نمایشگاه تراکنش ایران

ارز ملی مجازی راهی برای دور زدن تحریم ها

«ابراهیم مقدم» رییس سازمان فابا با اشاره به تحریم ها از اثرات ناگوار آنها گفت و تاکید داشت که این موضوع، قطعا در صنعت بانکداری،نرم افزارها، سخت افزارها، تراکنشات بین المللی و فایننس‌ها تاثیر خواهد گذاشت:

«استفاده از ارزهای دیجیتال، مبادلات کالا به کالا بدون انتقال وجه با کشورهای همجوار،استفاده از ظرفیت های کشورهای همجوار،استفاده از مرزهای خارج از تحریم چند مورد از این تلاش‌هاست که کارشناسان امر توصیه می‌کنند که باید با کمک بخش خصوصی و دولتی به کار گرفته شوند.»

نمایشگاه تراکنش ایران

باید به بخش خصوصی میدان داد

دبیر کل رویداد ITE، «محمد بیات» نیز در مراسم افتتاحیه این رویداد عنوان می کند که این نمایشگاه قصد دارد که ایران را تبدیل به مرکز ثقل بانکداری الکترونیک برساند:

«ما هنوز اراده نکردیم و خودمان را دست کم گرفتیم و قصد داریم این باور ما می توانیم را در جامعه ایرانی نهادینه کنیم. قصدمان شعار دادن نیست و عمل کردن را سرلوحه خود قرار دادیم و برای رسیدن به این موضوع باید تلاش بسیاری داشته باشیم.»

بیات باور دارد بر اساس مدل توسعه هزاره سوم باید تمرکز به بخش خصوصی داشت و دولتمردان و سیاستمداران به کار اصلی خود برسند:

 «باید به بخش خصوصی به ویژه در حوزه فناوری میدان داد. آویزان شدن به بخش دولتی ما را به مرز توسعه نمی رساند.»

بیات تاکید دارد که ایران مسیر گذر از بانکداری الکترونیک را طی می کند و به بانکداری دیجیتال می رسد؛ نوعی از بانکداری که بر مبنای پلتفرم های فناورانه جدید شکل می گیرد.

او برگزاری نمایشگاه را در روزهای کنونی یک ریسک بزرگ دانست چرا که در حال حاضر ایران زیر سایه سنگین تحریم ها قرار دارد اما بیات معتقد است که برگزاری چنین نمایشگاهی پتانسیل برپایی دوبار در سال را نیز داراست.

نمایشگاه تراکنش ایران

آیا برنامه توسعه ۱۴۰۴ به ثمر می‌رسد؟

«مصطفی کواکبیان» نماینده مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به آموزه‌های دینی به جمله مشهور«باید فرزند زمانه خود باشیم» اشاره کرد و این موضوع را در همه شاخه‌ها ولو تجارت ضروری دانست:

«سالهاست که دنبال زیرساخت ملی برای فضای مجازی و عرصه دیجیتال ایجاد کنیم اما همه چیز در حد شعار باقی مانده است. از چشم انداز بیست ساله فقط هفت سال باقی مانده و باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا واقعا در سال 1404 تبدیل به بازیگر اول منطقه خواهیم شد؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی