ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکورد حل همزمان ۳ مکعب روبیک شکسته شد [تماشا کنید]

یک نوجوان چینی به نام Que Jianyu که پیش از این حین انجام حرکات نمایش و جاگل معکب‌ های روبیک آنها را حل می‌کرد اکنون موفق شده علمکرد فوق العاده دیگر از خود بر جای بگذارد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

یک نوجوان چینی به نام Que Jianyu که پیش از این حین انجام حرکات نمایش و جاگل معکب‌ های روبیک آنها را حل می‌کرد اکنون موفق شده علمکرد فوق العاده دیگر از خود بر جای بگذارد و با دو دست و یک پا، سه مکعب روبیک را حل کند. بدین ترتیب سریعترین زمان برای حل همزمان سه معکب روبیک با هم شکسته شد.

این نوجوان ۱۳ ساله موفق شده طی ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه، این سه مکعب روبیک را با دست و پایش حل کند و به همین دلیل، توانسته که نام خود را به کتاب رکورد جهانی گینس اضافه کند.

علاوه بر این، رکورد سریعترن حل مکعب روبیک به صورت بر عکس نیز توسط او شکسته شده چرا که او توانسته با ثبت زمان ۱۵ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه، رکورد قبلی را یک ثانیه و شصت صدم ثانیه بهبود بخشد.

جیانیو که از سن ۶ سالگی به طور مرتب معکب روبیک حل می‌کند، باور دارد این وسیله نحوه صحیح فکر کردن را به او آموخته و به همین دلیل او موفق با دیگران راحتر ارتباط برقرار کرده و دوست شود.

برای حل کردن همزمان سه مکعب روبیک، قدرت مشاهده و هماهنگی نیاز است و به نظر می‌رسد که این نوجوان ۱۳ ساله تمامی خصوصیات مورد نیاز این چالش را با تمرینات متمادی در خود ایجاد کرده است.

علاوه بر این او خاطرنشان کرده مجبور بوده برای شکستن رکورد حل کردن معکب روبیک به صورت برعکس، مجبور شده بارها تمرین کند تا قدرت پایاهش بیشتر شود. این مسئله موجب شده که بتواند طی مدت مسابقه وزن خود را با قدرت عضلات پاهایش تحمل کند. البته جیانیو پیشتر هم نام خود را در کتاب گینس ثبت کرده و رکورد سریعترین حل معکب روبیک حین جاگل و یک رکورد تیمی دیگر در همین مورد از آن اوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی