ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Fallout 76 باید بدانید

در تقریبا دو ماهی که تاکنون از آغاز پاییز گذشته است، عناوین بسیاری منتشر شده‌اند که از قابل توجه ترین آن‌ها می‌توان به شاهکار راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2 و جدیدترین نسخه از سری ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

در تقریبا دو ماهی که تاکنون از آغاز پاییز گذشته است، عناوین بسیاری منتشر شده‌اند که از قابل توجه ترین آن‌ها می‌توان به شاهکار راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2 و جدیدترین نسخه از سری بازی‌های کال او دیوتی اشاره کرد.

حالا هم فال اوت 76 آمده و فرصتی شده تا در یکی دیگر از سری مطالب ۸ نکته، به نکاتی از این بازی اشاره کنیم که بهتر است قبل از اقدام به خرید، از آن‌ها مطلع باشید.

فال اوت 76

1) این بازی پیش در آمدی بر تمامی نسخه‌‌های سری فال اوت است

هر چند فال اوت 76 یک بازی چندنفره است اما سازندگان بازی در شرکت بتسدا ماموریت‌های داستانی را فراموش نکرده‌اند و در نتیجه می‌توان انتظار یک ماجراجویی تازه را در دنیای آخرالزمانی داشت. قبل از اینکه به توضیح فضای داستانی فال اوت 76 بپردازیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه‌ی داستانی سری فال اوت داشته باشیم. داستان از سال 2077 آغاز می‌شود؛ زمانی که اولین موشک هسته‌ای شلیک شد تا آغاز جنگی باشد که نتیجه‌ی آن نابودی زمین و تمدن چند هزار ساله‌ی انسان‌ها باشد. نسخه‌ی اول این سری در سال 2161، نسخه‌ی دوم در سال 2241، نسخه‌ی سوم 2277، نیووگاس در سال 2281 و نسخه‌ی چهارم نیز در سال 2287 جریان داشت.

در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به روند شماره‌ گذاری‌ها نسخه‌ی جدید دنباله‌ای بر نسخه‌های پیشین باشد، بازی فال اوت 76 پیش درآمدی برای تمامی‌ نسخه‌های این سری محسوب می‌شود. داستان از پناهگاه‌ 76 آغاز می‌شود که احتمالاً نام آن برای برخی از طرفداران قدیمی این سری آشناست، زیرا اشاراتی به آن در نسخه‌های سوم و چهار شده بود. با این وجود، بازی فال اوت 76 برای نخستین بار قرار است ما را به این پناهگاه ببرد که قرار بود درهای آن 20 سال پس از پایان جنگ، یعنی در سال 2097 باز شود اما این اتفاق 5 سال دیرتر رخ داد تا اتفاقات فال اوت 76 در سال 2102 جریان داشته باشد. به محض اینکه کاربر از پناهگاه خارج شود، پیامی از طرف یک کاراکتر با نام سرپرست یا Overseer دریافت می‌کند که شامل دستور العمل‌هایی می‌شود؛ دستور العمل‌هایی که در واقع ماموریت‌های داستانی هستند.

فال اوت 76

2) نقشه‌ی بازی بر اساس ویرجینیای غربی طراحی شده است

وقتی به پرونده‌ی کاری بتسدا نگاه می‌کنیم، یکی از موضوعاتی که توجه ما را به خودش جلب می‌کند، نقشه‌ها و محیط‌های گسترده‌ای است که این شرکت بازی سازی برای عناوین خود خلق می‌کند. برای اثبات این ادعا می‌توان به نسخه‌های سری بازی‌های فال اوت و The Elder Scrolls V: Skyrim اشاره کرد. خوشبختانه این ویژگی را در بازی فال اوت 76 نیز شاهد خواهیم بود، زیرا طبق ادعای سازندگان، وسعت نقشه‌ی این بازی 4 برابر نسخه‌ی پیشین این سری، یعنی فال اوت 4 است.

در نسخه‌های پیشین این سری لوکشین‌های مختلفی را از جمله سواحل غربی آمریکا و لس آنجلس دیده بودیم و سازندگان تصمیم گرفتند برای خلق نقشه‌ی فال اوت 76 از ویرجینیای غربی الگو برداری کنند که طبق گفته یکی از سازندگان، ایالتی ایده آل و مملو از شهرهای کوچک و مناطق مخفی و مرموز دولتی است. نقشه‌ی بازی که آپالاشیا نام دارد، شامل برخی از لوکشین‌های واقعی می‌شود که برای مثال می‌توان به the World Ski Resort ،Lewisburg ،the Mothman Museum و Bolton Greens اشاره کرد.

فال اوت 76

3) تعداد کاربران در هر سرور زیاد نخواهد بود

مد بتل رویال را می‌توان یکی از عجیب ترین اتفاقات چند سال اخیر صنعت گیم نامید که تاثیر بسزایی روی تغییر ذائقه‌ی گیمرها داشته است. این تاثیر آنقدر فراگیر بوده است که ناشران سری بازی‌های کال او دیوتی و بتلفیلد تصمیم گرفتند تا این مد محبوب را در نسخه‌ی جدید از این دو سری قرار دهند. همه چیز اما از سال 2012 و با انتشار مد Hunger Games برای بازی ماینکرافت آغاز شد. پس از این اتفاق، مدی مشابه تحت عنوان DayZ برای بازی Arma II منتشر شد که بعدها به صورت مستقل در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

موج اصلی محبوبیت بتل رویال در میان گیمرهای سرتاسر جهان با انتشار بازی PlayerUnknown's Battlegrounds یا به اختصار PUBG به راه افتاد و با انتشار فورتنایت ادامه یافت. البته بازی فورتنایت در اوایل انتشار خود به دلیل الگو برداری‌های زیاد از PUBG مورد انتقاد قرار گرفت اما پس از مدتی و با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف این انتقادات فروکش کرد و اکنون آنقدر محبوب شده است که هر از چند گاهی اخبار عجیب و غریبی را پیرامون آن می‌شنویم. برای مثال، چندی پیش مشخص شد که برخی والدین برای کودکان خود مربی استخدام می‌کنند تا مهارت‌های فرزندانشان را در بازی فورتنایت بهبود دهند.

با در نظر گرفتن این اتفاقات، وقتی بازی فال اوت 76 معرفی شد و سازندگان از آن به عنوان یک بازی آنلاین یاد کردند، بسیاری انتظار داشتند تا بازی نامبرده الگو برداری از سبک مد بتل رویال باشد اما با توجه به صحبت‌های سازندگان این‌طور نخواهد بود. تاد هاوارد در جریان رویداد E3 2018 اعلام کرد قرار نیست در دنیاهای مشترک بازی صدها یا هزاران کاربر را شاهد باشیم، بلکه در نهایت تنها چند دَه کاربر در یک سرور قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب حس واقع گرایانه‌ تری از یک عنوان آخر الزمانی القا شود. هاوارد همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود از حاضران خواست تا فال اوت 76 را با یک بازی در سبک MMO یا بتل رویال اشتباه نگیرند!

فال اوت 76

4) مبارزات بازیکن علیه بازیکن (PvP) بازی متفاوت از عناوین مشابه است

وقتی اسم مدهای چندنفره‌ی بازیکن علیه بازیکن به میان می‌آید، نخستین چیزی که به ذهن هر گیمری خطور می‌کند، یک نقشه با تعدادی کاربر حاضر در آن است که باید همدیگر را به هر روش ممکن بکشند. پس از معرفی شدن بازی فال اوت 76 و تایید حضور تعداد مشخصی از کاربران در یک دنیای مشترک، نگرانی‌هایی نسبت به این موضوع در میان طرفداران قدیمی سری بازی‌های فال اوت به وجود آمد. سری بازی‌های فال اوت در سبک نقش آفرینی ساخته شده‌اند و در چنین عناوینی گشت و گذار آزادانه در محیط یکی از المان‌های مهم بازی است. با در نظر گرفتن این موضوع و اینکه تعداد دیگری از کاربران نیز به عنوان رقیب در نقشه حضور دارند، بسیاری از طرفداران را بر آن داشت که احتمالا دیگر خبری از گشت و گذارهای بی دردسر نخواهد بود، زیرا هر زمان که بخواهند به لوکیشن‌های مختلف بروند، احتمالاً مجبور به درگیری با دیگر کاربران خواهند شد.

خوشبختانه سازندگان فال اوت 76 که از این مشکل باخبر بوده‌اند، راه حل‌هایی را برای آن در نظر گرفته‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، اگر یک کاربر به کاربر دیگری حمله کند اما او از مبارزه سر باز بزند و تصمیم به فرار بگیرد، کاربر مهاجم می‌تواند او را بکشد اما پاداشی دریافت نخواهد کرد. همچنین این کاربران به «قاتلان تحت تعقیب» تبدیل خواهند شد و به صورت نقاط قرمز رنگ روی نقشه‌ی دیگر کاربران نمایش داده می‌شوند. پاداش کاربران جایزه بگیر از کَپ‌های (واحد پول داخل بازی) قاتلان کم خواهد شد. راه حل سازندگان به همین مورد ختم نمی‌شود. آن‌ها از این موضوع آگاه بوده‌اند که قرار دادن چنین قانونی شاید بتواند برخی از کاربران را از حمله به دیگران باز دارد اما بدون شک روی همه‌ی آن‌ها تاثیر گذار نخواهد بود. بنابراین، قابلیتی را در بازی قرار دادند که به واسطه‌ی آن یک کاربر می‌تواند خود را «صلح جو» معرفی کند. در این صورت، هیچ کاربری توانایی حمله به او را نخواهد داشت. همچنین در صورت فعال بودن این قابلیت، خود کاربر نیز توانایی حمله به دیگران را ندارد.

فال اوت 76

5) سیستم جدیدی تحت عنوان «انتقام» به بازی اضافه شده است

یکی دیگر از نگرانی‌های طرفداران بازی فال اوت 76، تقابل کاربران با لول پایین و کاربران با لول بالاتر بوده است. به‌ طور حتم، کاربری که مدت زمان بیشتری در بازی حضور داشته، سلاح‌ها، تجهیزات و قابلیت‌های بهتری را در مقایسه با یک تازه وارد در اختیار دارد که تقابل این دو را نا عادلانه می‌کند. بتسدا که از این موضوع با خبر بوده، بازی را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربران با لول بالاتر توانایی کشتن کاربران با لول پایین‌تر از 5 را ندارند.

این تصمیم سازندگان تا حدودی مشکل رویایی کاربران با لول‌های مختلف را حل می‌کند اما زمانی که کاربر به سطح 5 می‌رسد، پس از آن ممکن است با کاربران با لول بالاتر روبرو شود که در بسیاری از موارد شانس بسیار کمی برای پیروزی وجود دارد. با وجود این، باز هم جای هیچ گونه نگرانی نیست. در بازی مکانیک‌هایی قرار داده شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از ضرر دیدن تا جای ممکن جلوگیری کنید. نخست اینکه جاهایی به خصوص در نقشه‌ی بازی قرار دارد که می‌توانید جانک‌های جمع آوری شده را در آن‌جا قرار دهید. دیگر کاربران تحت هیچ شرایطی به این مکان‌ها دسترسی نخواهند داشت. مورد دوم هم سیستم «انتقام» نام دارد. با اضافه شدن این سیستم، اگر بخواهید از یک کاربر به خاطر کشتن شما در گذشته انتقام بگیرید، پاداش دو برابر حالت عادی خواهد بود.

فال اوت 76

6) سیستم VATS تغییراتی نسبت به گذشته داشته است

سری بازی‌های فال اوت ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث محبوبیت آن در بین گیمرها شده است اما گان پلی هیچ کدام از نسخه‌های این سری هرگز نتوانستند نظر مثبت طرفداران بازی‌های تیراندازی را به خود جلب کند. البته در فال اوت 3 شاهد معرفی یک مکانیک جدید تحت عنوان Vault-Tech Assisted Targeting System یا به اختصار VATS بودیم که با انتشار نسخه‌های جدید، شاهد بهبود تدریجی آن بوده‌ایم.

این سیستم با کند کردن زمان، به کاربر اجازه می‌داد تا نقطه‌های مختلف هدف را بررسی کرده و آن نقاطی را مورد هدف گلوله قرار دهند که بیشترین صدمه را دریافت می‌کنند. قرار دادن چنین مکانیکی در یک بازی نقش آفرینی تکنفره تصمیم بسیار درستی بود و همین مسئله نیز باعث محبوبیت آن شد. موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد، ذات آنلاین و چندنفره‌‌ی فال اوت 76 است که چندان هماهنگی با سیستم VATS ندارد.

به همین دلیل، سازندگان تصمیم گرفتند تا تغییری را در VATS اعمال کنند که هماهنگی بیشتری میان این سیستم و درگیری‌های کاربر علیه کاربر به وجود بیاورد. با توجه به صحبت‌های سازندگان، VATS از این پس به صورت ریل تایم (Real Time) عمل می‌کند. این بدان معناست که با فعال شدن این سیستم، دیگر روند بازی آهسته نمی‌شود و با همان سرعت باید نقاط مختلف بدن دشمن‌تان را هدف بگیرید.

فال اوت 76

7) موجودات جهش یافته‌های جدیدی در بازی وجود دارند

با در نظر گرفتن فضای داستانی سری فال اوت، همیشه از نسخه‌های مختلف این سری انتظار موجودات جهش یافته داشته‌ایم و این موضوع برای بازی فال اوت 76 نیز صدق می‌کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، علاوه بر موجودات جهش یافته که پیش از این در نسخه‌های پیشین این سری دیده بودیم، موجودات جهش یافته‌ی جدیدی نیز در بازی حضور خواهند داشت. برای مثال، می‌توان به Grafton Monster ،Scorchbeast ،Orange-Eyed Bug و Mothman اشاره کرد که مورد آخر بر اساس افسانه‌های محلی ویرجینیای غربی طراحی شده است. نکته‌ای که باید توجه کرد، این است که تعداد موجودات جهش یافته‌ی جدید بیشتر از این موارد است و در اینجا به تعداد محدودی اشاره شده است.

فال اوت 76

8) فال اوت 76 چه زمانی و برای چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟

اگر از زمان معرفی رسمی فال اوت 76 تاکنون منتظر عرضه‌ی آن بوده‌اید، باید بگویم که روز‌ هجران به پایان رسید. این بازی از دیروز برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی