ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: صداوسیما مانع توسعه شبکه موبایل در کشور است

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد که صداوسیما باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که پیشتر برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد را آزاد نمی‌کند و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد که صداوسیما باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که پیشتر برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد را آزاد نمی‌کند و همین مسئله تبدیل به مانعی برای توسعه شبکه موبایل در کشور شده است.

اظهار نظر «حسین فلاح جوشقانی» اگرچه چند ساعت پس از توییت انتقادی وزیر ارتباطات نسبت به صداوسیما مطرح می‌شود، اما دارای نکات مهمی است. جوشقانی در گفتگو با مرکز روابط عمومی رگولاتوری گفته است:

«با توجه به دیجیتالی شدن شبکه پخش همگانی که در همه جای دنیا رخ داده، بخشی از باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که قبلا برای سرویس آنالوگ پخش همگانی استفاده می شد، اکنون آزاد شده است و بر اساس مقررات بین المللی و توافقات انجام شده در کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی و تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است.»

جوشقانی می‌گوید این باند فرکانسی اگرچه اکنون در صداوسیما بی‌استفاده است اما این سازمان ادعای مالکیت بر آن را دارد. به گفته جوشقانی مطابق مقررات موجود، همچون سایر باندهای فرکانسی باید برای توسعه زیرساخت و شبکه‌ها از این باند فرکانسی استفاده شود.

او همچنین خبر داده که موضوع به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است: «به دلیل اختلافاتی که تاکنون حل نشده، موضوع در دولت و شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و فرایند آن در جریان است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ramin20i
    ramin20i | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    کی گفته کل کشور امواج دیجیتال شده
    من صدها روستا و تعدادی شهر میشناسم که هنوز از آنالوگ برای تلوزیون دیدن استفاده میکنن
    اصلا شاید گوشی خط نمیده درست همینجا ها
    بهونه برای منحرف کردن ذهن مردم از وظیفه پیدا کردن
    که توی این دولت کار عادی هست

  • مجید
    مجید | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    هنوز که با آنالوگ هم پخش میشه. کی میگه پخش نمیشه؟!

مطالب پیشنهادی