ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زخم آتش سوزی کالیفرنیا بر چهره زمین در تصاویر ماهواره ناسا

پس از آتش سوزی کالیفرنیا موسوم به «Camp Fire» با 42 کشته و ده ها تن مفقود، آتش سوزی دیگری تحت عنوان «Woosley» در جنوب این ایالت آغاز شده که علی رغم مهار 98 درصدی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

پس از آتش سوزی کالیفرنیا موسوم به «Camp Fire» با 42 کشته و ده ها تن مفقود، آتش سوزی دیگری تحت عنوان «Woosley» در جنوب این ایالت آغاز شده که علی رغم مهار 98 درصدی آن توسط آتش نشانان، بیش از 97 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را سوزانده است.

البته آتش سوزی مورد بحث بر خلاف کمپ فایر، خسارات جانی زیادی نداشته و بیشتر جنگل ها و منابع طبیعی را نابود کرده؛ به طوری که اثر آن مانند زخمی روی چهره کالیفرنیا از فضا قابل مشاهده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

آتش سوزی کالیفرنیا

آتش سوزی کالیفرنیا 3 کشته و 3 مجروح بر جای گذاشته است

تصاویر ارسالی از ماهواره Terra که در آن رنگ سبز مراتع و جنگل ها، رنگ قهوه ای فضای سبز سوخته و رنگ خاکستری مناطق شهری (رنگ ها توسط ناسا تقویت شده اند) را نشان می دهند، اثر وحشتناک آتش سوزی ووسلی به راحتی قابل مشاهده است. در این آتش سوزی 3 شهروند کشته، 3 آتش نشان مجروح و 1500 ساختمان ویران شده و دود غلیظی آسمان بخش هایی از کالیفرنیا پوشانده است.

دود مورد بحث تأثیرات مخرب زیادی روی سلامت ساکنین کالیفرنیا خواهد داشت و به همین خاطر «مگان بلّا» پژوهشگر علوم دانشگاه کلرادو، تحقیقاتی را آغاز کرده تا مواد تشکیل دهنده دود حاصل از آتش سوزی کالیفرنیا (به جز عناصر کربن، هیدروژن و نیتروژن که معمولاً در هر دودی یافت می شوند) را دقیق تر شناسایی کند.

آتش سوزی کالیفرنیا

تحقیق مورد بحث که با استفاده از هواپیمای مخصوص و پرواز از میان دود انجام می گیرد، اطلاعات دریافتی را به پروژه مدل سازی کامپیوتری FIREX-AQ (به سرپرستی خانم بلّا و همکاری ناسا) داده تا در نهایت درک بهتری از مواد تشکیل دهنده دود آتش سوزی و راه های مقابله با آسیب آن به دست آید.

گفتنی است پیش بینی های هواشناسی از وقوع باران در ایالت کالیفرنیا طی روزهای پیش رو حکایت دارند که این موضوع فعلاً تنها راه مؤثر رفع آلودگی هوا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱ آذر ۱۳۹۷

    ۴۲ کشته و ده ها مفقود یا بیش از ۸۰ کشته و صدها (۷۰۰) مفقود؟!

مطالب پیشنهادی