ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نگاهی به کارخانه 56 مرسدس بنز، وقتی خط تولید خودرو از نو اختراع می شود [تماشا کنید]

مرسدس بنز که یکی از پیشروترین برندها در صنعت خودروسازی به شمار می رود، قصد دارد یک کارخانه فوق مدرن را در شهر زیندلفینگن راه اندازی کند. این کارخانه فعلا با نام Factory 56 شناخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

مرسدس بنز که یکی از پیشروترین برندها در صنعت خودروسازی به شمار می رود، قصد دارد یک کارخانه فوق مدرن را در شهر زیندلفینگن راه اندازی کند. این کارخانه فعلا با نام Factory 56 شناخته شده و به گفته اشتوتگارتی ها قرار است به پیشرفته ترین خط تولید خودرو در جهان تبدیل شود.

نخستین خبرها از کارخانه مدرن مرسدس بنز چند ماه پیش منتشر شد. در آن زمان اطلاعات زیادی از جزئیات این کارخانه در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود و ژرمن ها تنها به اشاره به برخی از ویژگی های کلی بسنده کرده بودند.

mercedes-factory-56

حال این کمپانی با انتشار یک ویدیوی تقریبا 6 دقیقه ای، بینندگان را به یک توری مجازی دعوت نموده و آنها را با ویژگی ها و اتفاقاتی که درون کارخانه 56 اتفاق خواهند افتاد، بیشتر آشنا می کند.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، مرسدس بنز کارخانه جدید خود را دیجیتال، انعطاف پذیر و سبز می خواند. دیجیتال از این جهت که این کارخانه به آخرین فناوری های موجود مثل 5G، قابلیت های ارتباطی پیشرفته و ابزارهای دیجیتال متصل مجهز خواهد شد. برای مثال حتی یک پیچ گوشتی به شبکه وای فای اتصال پیدا کرده و مطابق با داده های دریافتی گشتاور خود را تنظیم خواهد نمود.

mercedes-benz-factory-56

علاوه بر این یک سیستم حمل کالای خودکار که شامل 300 دستگاه بدون راننده می شود، به جابجایی مواد اولیه و قطعات لازم خواهند پرداخت. به گفته اشتوتگارتی ها در کارخانه 56 خبری از کاغذ و اسناد کاغذی هم نخواهد بود.

کارخانه 56 برابر با 220 هزار متر مربع وسعت داشته و مدل هایی مثل نسل آتی S کلاس، سری برقی EQ و اتومبیل های خودران در آن تولید خواهند شد.

اگر چه هدف اصلی کارخانه 56، تسهیل و بهینه سازی فرایندهای تولید بوده، اما مشتریان نیز می توانند از مزایای آن برخوردار شوند. به عنوان نمونه امکان ایجاد تغییرات در دقایق آخر به راحتی برای آنها وجود خواهد داشت و آنها قادر خواهند بود از طریق یک تبلت اقدام به شخصی سازی سفارش خود کنند. به دو دلیل یاد شده است که مرسدس بنز کارخانه 56 را یک مجموعه انعطاف پذیر می داند.

mercedes-factory-56 (1)

به لطف بهره گیری از پنل های خورشیدی و سیستم فتوولتاییک در سقف مجموعه و همچنین به خاطر بهره برداری از دیگر انرژی های پاک، کارخانه 56 هیچ دی اکسید کربنی وارد جو نکرده و یک سایت تولیدی کاملا پاک خواهد بود؛ انرژی اضافی نیز به منظور شارژ مدل های برقی به کار گرفته خواهد شد. این موضوع نیز آشکار می کند که چرا مرسدس بنز کارخانه پیشرفته خود را سبز نامیده است.

در ادامه دعوت می کنیم با تماشای کلیپ جالب اشتوتگارتی ها، بهتر با جزئیات کارخانه 56 آشنا شوید. طبق برنامه ریزی های انجام شده، این کارخانه در حوالی سال 2020 افتتاح خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی