ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا به دنبال کاهش اندازه‌ی ماشین‌های ماهنورد است [تماشا کنید]

در سال‌های گذشته اندازه‌ی ماهواره‌ها کاهش یافته و حتی در حد CubeSat کوچک شده‌اند. راکت‌های ساخته شده نیز از همین متد پیروی می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که ناسا برای پایین آوردن هزینه‌ها به دنبال ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

در سال‌های گذشته اندازه‌ی ماهواره‌ها کاهش یافته و حتی در حد CubeSat کوچک شده‌اند. راکت‌های ساخته شده نیز از همین متد پیروی می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که ناسا برای پایین آوردن هزینه‌ها به دنبال کاهش اندازه‌ی ماشین‌های ماهنورد یا کاوشگران خود نیز باشد.

ناسا برنامه ریزی کرده که اوایل دهه‌ی اول ۲۰۲۰ مطالعات جدیدی را روی سطح ماه آغاز نماید و برای پایین آوردن هزینه‌های این تحقیقات ترجیح می‌دهد از ماشین‌های ماهنورد کوچکتری استفاده کند. به همین دلیل ناسا تصمیم گرفته تا ماموریتی جدید برای ساخت ماشین‌های ماهنورد که حداکثر ۱۵ کیلوگرم وزن داشته باشند را ایجاد کند.

دلیل این وزن کم احتمالا به خاطر حمل شدن به وسیله‌ی راکت‌های ساخت شرکت‌های تجاری مثل اسپیس ایکس باشد. ناسا انتظار دارد هشت الی ۱۲ جایزه را برای شرکت سازندگان ماهنورد‌های مناسب اختصاص دهد. در این بین شرکت Lunar Outpost در حال ساخت یک ماهنورد مینیاتوری است که همه‌ی مطالب مربوطه را رعایت می‌کند.

«جاستین سایرس» مدیرعامل این شرکت کوچک در دنور کلورادو درباره‌ی ماشین خود می‌گوید:

برای اینکه بتوانیم یک ماهنورد مناسب طراحی کنیم باید ابتدا بدانیم که انتظار داریم چه منابعی را در ماه پیدا کنیم. تکنولوژی این ماهنورد آن چیزی است که به زعم ما نیاز بود در ابتدا تولید شود.

هرکدام از ماهنورد‌ها ۱۰ کیلوگرم وزن دارند و طول آن‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر است. این ماهنورد‌ها طوری طراحی شده‌اند که به طور خودکار کار کنند و به دنبال محل‌هایی در ماه بگردند که از زمین تاریک‌تر است و ممکن است نشانی از وجود آب در این قمر را تایید نمایند. این ماشین‌ها همراه با دریل تولید شده‌اند که می‌تواند تا ۱۶ سانتی متر به عمق سطح ماه نفوذ کند.

شرکت Lunar Outpost با سرمایه‌ای اندک ایجاد شده و توفیق زیادی در زمینه‌ی کسب درآمد نداشته است. این شرکت اعلام کرده که ممکن است اولین ماموریت خود در ماه را در اواسط سال آینده به انجام برساند. هرچند این موضوع به جایزه‌ی ناسا برای به بهترین ماهنورد بستگی خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید ویدیویی مربوط به شرکت Lunar Outpost را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی