ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس سازمان فناوری اطلاعات از مزایای روش جدید دریافت کارت سوخت می‌گوید

امیر ناظمی در یادداشتی درباره بازگشت کارت سوخت به زندگی ایرانیان نوشته و درباره اقداماتی که سازمان فناوری اطلاعات برای این بازگشت انجام داده صحبت کرده است. او سعی کرده با نگرشی به جنبه‌های مثبت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۰

امیر ناظمی در یادداشتی درباره بازگشت کارت سوخت به زندگی ایرانیان نوشته و درباره اقداماتی که سازمان فناوری اطلاعات برای این بازگشت انجام داده صحبت کرده است. او سعی کرده با نگرشی به جنبه‌های مثبت قضیه نگاه کند و چند مورد مثبت این موضوع را واکاوی کند؛ مواردی چون شفافیت، زیرساخت بانکی، همکاری میان دستگاه‌ها و دانش بومی که از نظر او می‌تواند باعث توسعه زیرساخت‌های ایران آینده شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران کاهش قاچاق را یکی از موارد مثبت بازگشت کارت سوخت با سیستم جدید می‌داند چرا که این کارت‌ها باعث شفافیت می‌شوند. او همچنین با اشاره به کارت‌های مختلف که در اختیار مردم است تاکید کرده که تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت یک جنگ برای آنها بوده تا هزینه‌ها کاهش یابد و کارت جدیدی به کیف پول مردم اضافه نشود. او از تعامل 6 دستگاه مختلف با یکدیگر از جمله نیروی انتظامی، اپراتورها و وزارت ارتباطات و... ابراز خشنودی کرده و امیدوار است که بخش خصوصی با اپلیکیشن‌های گوناگون خود نیز وارد طرح شوند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات انعطاف پذیری سیستم فعلی را از مزیت‌های آن دانسته و حتی بحث تاکسی‌های اینترنتی و دریافت سهمیه سوخت بنزین را در یادداشت خود به میان آورده است:

«سیستم طراحی‌شده انعطاف بالایی برای اعمال سناریوهای مختلف دارد؛ سناریوهایی از واریز یارانه سوخت به‌صورت نقدی گرفته تا دادن سهمیه یا چندنرخی کردن سوخت و حتی عرضه‌ سهمیه بر اساس میزان کیلومتر طی‌شده (برای تاکسی‌های اینترنتی).»

روش جدید دریافت کارت سوخت

از نظر ناظمی روند فعلی کارت‌های سوخت جدید به توسعه دانش بومی کشور نیز کمک می‌کند و عدم اتکا به سخت افزار‌های خارجی توانسته برای کشور افتخارآفرین باشد. البته در کنار این فرصت‌ها، ناظمی از تهدیدات نیز غافل نمانده و ابراز امیدواری کرده که عده‌ای به خاطر منافع شخصی خود با راه‌اندازی این طرح مخالفت نکنند:

«امیدوارم دولت فرصت مناسب برای آشناسازی، عمومی‌سازی و جلب مشارکت خصوصی را در سناریوهایش به بخش فناوری بدهد. مشارکت دادن تکنوکرات‌ها در سیاست‌گذاری‌ها بهتر از حذف آنان خواهد بود. نگاه تکنوکراتیک همان نگاهی است که به دنبال راه‌حل‌های علمی برای مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی است.»

او باور دارد سیستمی که طراحی شده ساده‌ترین شکل، با کمترین هزینه، بیشترین منفعت عمومی را ایجاد کرده و می‌تواند کاربران را به سمت خود جلب کند. به گفته ناظمی شاید سیستم فعلی، بهترین راه‌حل نبوده باشد، اما بدون تردید یک قدم رو به جلو است. او باور دارد که لازم بوده در کشور سیستمی طراحی شود تا به ساده‌ترین شکل، با کمترین هزینه، بیشترین منفعت عمومی را ایجاد کند. او در پایان یادداشت خود تاکید کرده که توسعه از تکنوکرات‌ها آغاز می‌شود و باید برای چالش‌ها راه‌حل‌های عقلانی به میان آورد، نه اینکه آنها را حذف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۵ آذر ۱۳۹۷

    برا لجبازی با قبلیه جمعش کردن بعد دیدن گند زده شد دوباره راه انداختن ، پت و مت ها

مطالب پیشنهادی