ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Don’t Trip؛ پا در کفشم نکن

نودل کیک برای توصیف راه رفتن‌های Don't Trip از واژه «احمقانه» (Silly) استفاده کرده و شبیه‌ساز این نوع راه رفتن شاید آخرین چیزی بود که روی گوشی تصور می‌کردم. بازی به عجیب‌ترین حالت ممکن تلنگری به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

نودل کیک برای توصیف راه رفتن‌های Don't Trip از واژه «احمقانه» (Silly) استفاده کرده و شبیه‌ساز این نوع راه رفتن شاید آخرین چیزی بود که روی گوشی تصور می‌کردم. بازی به عجیب‌ترین حالت ممکن تلنگری به دنیای کودکی زده و با وجود اینکه نمی‌تواند این حس هیجان را برای ساعت‌ها حفظ کند ولی در همان چند ساعت نخست، به‌نظرم متفاوت‌ترین تجربه امسال روی گوشی را رقم می‌زند.

Don't Trip در دسته «بازی‌هایی که حتما باید داشته باشید» قرار دارد

یکی از قراردادهایی که در دوران کودکی با خودمان می‌کردیم، راه رفتن روی مربع‌های پیاده‌رو بود. بدون اینکه پاهایمان به خط‌های آن‌ها برخورد کنند. تمام گیم‌پلی Don't Trip پیرامون همین ایده تشکیل شده، در اینجا هم قدم می‌زنید و حالا جای اینکه روی خطوط بروید باید مراقب باشید تا کفش‌هایتان به اجسام، اشیا یا هر چیزی که ممکن است شما را شکست دهد، نخورد.

Don't Trip کارش را با یک آموزش کوتاه به بازیکن آغاز می‌کند. در اینجا با دو دست گوشی را می‌گیرید و برای حرکت کفش‌ها به دو انگشت شصت نیاز خواهید داشت. حالا انگشت‌تان را در هر نقطه‌ای از صفحه که بگذارید، یکی از لنگه‌ کفش‌ها آنجا فرود می‌آید و با تکرار همین کار قدم می‌زنید.

اما چیزی که باعث شده بازی به اثری منحصر به فرد تبدیل شود، نحوه حرکت دوربین است. Don't Trip این کار را به عهده خود مخاطب گذاشته و بنابراین برای اینکه بقیه قسمت‌های محیط را ببینید، باید جهت گرفتن گوشی را عوض کنید؛ موبایل را در هر زاویه‌ای که خم می‌کنید، دوربین هم آنجا را نشان می‌دهد.

استفاده از این ایده بازی را به اثری تعاملی‌تر تبدیل کرده و به همان اندازه که انگشت‌هایتان برای حرکت کفش‌ها درگیر هستند، به همان اندازه باید دست‌تان را بالاتر یا پایین‌تر ببرید تا گستره دیدتان بسته به جایی که می‌خواهید قدم بگذارید، تغییر کند. ایده‌ای که البته چیز جدیدی نیست ولی ترکیب آن با شبیه‌ساز پیاده‌روی معجونی را به دست آورده که تازگی از سر و رویش می‌بارد.

در حال حاضر و با توجه به نسخه کنونی، Don't Trip از آن بازی‌هایی به حساب نمی‌آید که برای مدت‌ها سرگرم نگه‌تان دارد. کمبود ویژگی‌های گیم‌پلی بازی را به اثری نسبتا یک‌بار مصرف تبدیل کرده و هر چه‌قدر که ایده‌ها تازگی دارند ولی نمی‌توانند زمانی طولانی کاربر را پای خودشان بکشانند.

اما با تمام این ضعف‌ها Don't Trip در دسته «بازی‌هایی که حتما باید داشته باشید» قرار دارد. بازی که به خوبی از پتانسیل‌های تلفن‌های هوشمند استفاده کرده و نشان داده ویژگی‌هایی که در ظاهر خیلی ساده هستند، چه قدر می‌توانند جذاب باشند. بنابراین طرفدار هر سلیقه‌ای که هستید، پیشنهاد می‌کنم Don't Trip را از دست ندهید.

Don't Trip!

Don't Trip!

سازنده: Noodlecake قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 256.4 / 62.64 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۹ آذر ۱۳۹۷

    اقای کریمی لطفا بازی zaptiye رو بررسی کنید بازی خیلی قشنگی هست

مطالب پیشنهادی