ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون، گوگل و سامسونگ در صدر بیشترین هزینه کننده‌های تحقیق و توسعه حوزه تکنولوژی

بر اساس داده‌هایی که پرایس واتر هاوس کوپرز در رابطه با پایان سال مالی که ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، آمازون، آلفابت، سامسونگ و اینتل در بین پنج شرکتی هستند که بیشترین هزینه را در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

بر اساس داده‌هایی که پرایس واتر هاوس کوپرز در رابطه با پایان سال مالی که ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، آمازون، آلفابت، سامسونگ و اینتل در بین پنج شرکتی هستند که بیشترین هزینه را در امر تحقیق و توسعه تکنولوژی داشته‌اند.

آمازون برای دومین سال پیاپی در صدر این لیست قرار گرفته و با هزینه‌ی ۲۲.۶ میلیارد دلاری در امر تحقیق و توسعه بالاتر از شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت قرار گرفته که ۱۶.۲ میلیارد دلار خرج کرده است. سامسونگ رتبه‌ی چهارم را با هزینه‌ی ۱۵.۳ میلیارد دلاری حفظ کرده و پس از آن در رتبه‌ی پنجم می‌توان اینتل را دید که ۱۳.۱ میلیارد دلار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه در امر تکنولوژی هزینه کرده است.

در میان پنج برتر این لیست، می‌توان فولکس واگن را مشاهده کرد که با ۱۵.۱۸ میلیارد دلار هزینه پس از آمازون آلفابت قرار گرفته است. شرکتی که به هیچ عنوان با قرار گرفتن در این لیست بیگانه نیست.

هزار شرکت برتر در لیست یاد شده حدود ۷۸۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ در زمینه‌ی تحقیق و توسعه هزینه کرده‌اند. این مقدار ۱۱.۴ درصد بیش از سال گذشته محسوب می‌شود. محاسبه و الکترونیک و نرم افزار و اینترنت در میان صنایعی قرار دارند که روی آن‌ها بیش از همه سرمایه گذاری شده است.

فیسبوک هزینه‌ی خود روی تحقیق و توسعه را به ۷.۸ میلیارد دلار رساند. مقداری که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است. در میان شرکت‌های مربوط به حوزه‌ی تکنولوژی بیشترین رشد و درآمد نسبت به سال گذشته مربوط به شرکت اینتل است که شاهد افزایش ۲۰.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    جالبه اسم یکدونه شرکت چینی توشون نیست. چون هزینه تحقیق و توسعه نمیدن. به جاش از دیگران دزدی میکنن و با قیمت پایین تر به بازار میدن و دامپینگ میکن.

مطالب پیشنهادی