ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده نیروی دریایی آمریکا از شبیه‌ساز برای آموزش کارکنان ناوهای هواپیمابر [تماشا کنید]

نیروی دریایی آمریکا و دفتر جهانی تحقیقات دریایی در حال توسعه یک برنامه شبیه ساز برای آموزش افرادی که در ناوهای هواپیمابر کار می‌کنند هستند. فناوری سه بعدی استفاده شده در این برنامه شباهت زیادی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

نیروی دریایی آمریکا و دفتر جهانی تحقیقات دریایی در حال توسعه یک برنامه شبیه ساز برای آموزش افرادی که در ناوهای هواپیمابر کار می‌کنند هستند. فناوری سه بعدی استفاده شده در این برنامه شباهت زیادی به چیزی که در بازی‌های ویدیویی شاهد آن هستیم دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا کنترل کننده‌های پرواز،‌ ناظران و دیگر خدمه‌های ناو را بدون نیاز به یک کشتی واقعی آموزش داد.

البته نیروی دریایی آمریکا اعتقاد دارد که هیچ جایگزینی برای تجربه واقعی وجود ندارد اما استفاده از شبیه‌سازهایی مانند این نمونه جدید می‌تواند در آموزش کارمندان تازه‌کار بسیار مفید باشد. برای مثال حضور در همان روز اول کاری روی عرشه ناو هواپیمابر که هر ساعت بالگرد یا هواپیمایی روی آن فرود می‌آید، قطعا یک کارمند تازه‌کار را گیج کرده و جلوی آموزش دیدن او را خواهد گرفت.

ناو هواپیمابر با نظم بالایی اداره می‌شود و هماهنگی برای برخاستن و نشستن چندین هواپیما و بالگردهایی که هر کدام ده‌ها میلیون دلار ارزش دارند، نیاز به خدمه‌ای کاملا حرفه‌ای دارد تا از تلفات و ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

نظم کارکنان ناو هواپیمابر به صورت جالبی به کار گروهی مورچه‌ها شباهت دارد و حتی در نگاه اول حس خواهید کرد که شانس باعث می‌شود تا فاجعه‌ای روی این کشتی‌های عظیم رخ ندهد. اما همان‌‌طور که احتمالا می‌دانید، چنین کار دقیقی حاصل حضور تعداد زیادی افراد متخصص و آموزش دیده است که به صورت هماهنگی با یکدیگر کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

در کل، این پروژه‌ آموزشی جدید هم می‌تواند راه را برای آموزش افرادی هماهنگ‌ و حرفه‌ای‌تر باز کرده و هم هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. در ضمن، شبیه ساز آموزش ناو هواپیمابر امکان ساعات آموزش بیشتر بدون دخالت در کار کارکنان اصلی ناو را هم فراهم می‌کند.

ساخت یک شبیه ساز آموزش، اولین برخورد نزدیک نیروی دریایی آمریکا با دنیای بازی‌های ویدیویی نیست. در گذشته هم این ارگان از دسته ایکس باکس برای کنترل زیردریایی‌های خود استفاده کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی