ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بنیاد ملی بازی‌ها: دوست داریم با کافه بازار تعامل و همکاری کنیم

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها در نشست خبری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران ضمن اشاره به رویکرد سال جاری بنیاد مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرد که مایل است همکاری نزدیکی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۸

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها در نشست خبری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران ضمن اشاره به رویکرد سال جاری بنیاد مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرد که مایل است همکاری نزدیکی با مجموعه کافه بازار داشته باشد.

جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران امسال با تغییراتی گسترده نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش چند برابری میزان جوایز اشاره کرد. بهترین بازی سال ۱۰۰ میلیون تومان و بهترین بازی هر ژانر ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد که این مسئله مجموع جوایز را به رقم ۳۶۰ میلیون تومان می‌رساند. در عین حال هزینه‌های برگزاری کاسته شده و مراسمی کوچک‌تر برگزار خواهد شد. بخش داوری نیز با پدید آمدن قسمتی تحت عنوان «آکادمی جشنواره» نفس تازه‌ای به خود گرفته و منتقدان حوزه بازی نیز برای اولین بار در روند داوری نقش دارند.

کریمی قدوسی در پاسخ به خبرنگاری که پیرامون شکایت کافه بازار از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ارتباط با اعطای مجوزها پرسید گفت: «یک شائبه حقوقی برای این مجموعه وجود داشت مبنی بر این که با توجه به ماهیت بنیاد، این نهاد نمی‌تواند متولی بازی‌های ویدیویی باشد و در نتیجه ساختار حقوقی بنیاد امکان اعطای مجوز را ندارد. در واقع روی مجوزهای بنیاد شکایت شده بود. دیوان عدالت اداری حدود دو هفته ی پیش رای خود را صادر کرد که در آن عنوان شد که فعالیت بنیاد در حوزه صدور مجوز قانونی و درست بوده و بنیاد به خاطر ساختار حقوقی اش می تواند مجوز بدهد. تفویض وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد نیز منع قانونی نداشته؛ از طرفی اساسنامه بنیاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبه شورای عالی فضای مجازی هم صراحت دارد.»

در ادامه اما مدیرعامل بنیاد از رویکرد مثبت مجموعه خود در همکاری با کافه بازار و دیگر فروشگاه‌های دیجیتالی بازی گفت: «این شکایت حالا سبب خیر شده، چرا که ما همیشه دوست داشتیم با این مارکت تعامل و همکاری کنیم چه در جشنواره چه در جای دیگر. امیدواریم این اختلافات که حالا از این طریق برطرف شده، بتوانیم هم در جشنواره و هم در حوزه‌های دیگر همکاری کنیم و به صنعت بازی کمک کنیم. شرایط کشور به گونه‌ای است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌هاست و از همین جا دست همه مارکت‌های دیگر را به گرمی می‌فشاریم تا بیایند کمک کنند و در جشنواره نقش ایفا کنند.»

در همین رابطه با علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارتباط گرفتیم تا توضیحات تکمیلی بیشتری داشته باشیم. فخار در این رابطه به دیجیاتو گفت: «فکر می‌کنم ابتدا لازم است از نظر حقوقی اتفاقی که افتاده را توضیح دهم تا باعث سوتفاهم نشود. شکایتی که شده به شکل حقیقی از سوی مدیر یک مارکت آن هم نه مستقیما از بنیاد بلکه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. در واقع این شکایت از سمت حقوقی آن مارکت نبوده. موضوع شکایت نیز در رابطه با تفویض وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بابت ارائه مجوز صدور تولید و توزیع بازی‌ها و همچنین مواردی در اساسنامه بنیاد بوده است. در واقع اینطور گمان می‌کردند که این تفویض دارای اشکال قانونی است و در نتیجه بنیاد اجازه صدور یا صلاحیت قانونی صدور مجوز را ندارد.»

فخار در ادامه می‌گوید: «برای ما محرز بود که نتیجه‌ی این شکایت چه خواهد شد، اما حالا که برای دوستان نیز محرز شده فکر می‌کنم باید تلاش کنیم تا با همگرایی به نفع بازی‌سازان و صنعت بازی کشور قدم برداریم. به نظر می‌آید بهترین محل برای این همگرایی هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران باشد. با توجه به افزایش قابل توجه جوایز نقدی جشنواره، اگر مارکت‌هایی همچون کافه‌بازار نیز به بازی‌های برتر جوایز عملیاتی بدهد اتفاق بسیار مثبتی خواهد افتاد. مطمئنا بنیاد از این همگرایی استقبال می‌کند.»

هنوز زمان دقیق برگزاری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران مشخص نیست اما گفته شده که نیمه‌های اسفند سال جاری زمانی است که باید منتظر این رویداد بزرگ برای بازی‌سازی ایران باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    برین گمشین بابا از سر تا تهتون
    یه پابجی ادم بعد یه روز مزخرف تو این کشور میخواد بازی کنه اول که باید فیلتر شکن تست کنی کدوم بگیره
    ریدین به فیلتر شکنا حالا باید DNS تست کنیم
    ریدین به Dns ها حالا باید به اون نرم افزار مزخرف SHECAN رو بیاریم
    حالا اونم زدین خراب کردین
    خاک به سرتون فقط
    عرضه خر در انجام وظیفش صد تای شماست

مطالب پیشنهادی