ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال استفاده‌ی ارتش آمریکا از ۳ هزار ربات عقرب شکل برای خنثی کردن بمب

با پیشرفت علم رباتیک و همچنین هوش مصنوعی، شاید استفاده از ربات‌های هوشمند در عرصه‌ی نظامی دور از ذهن نباشد. به طوری که ارتش آمریکا ممکن است بخواهد از ۳ هزار ربات عقرب شکل که ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

با پیشرفت علم رباتیک و همچنین هوش مصنوعی، شاید استفاده از ربات‌های هوشمند در عرصه‌ی نظامی دور از ذهن نباشد. به طوری که ارتش آمریکا ممکن است بخواهد از ۳ هزار ربات عقرب شکل که نامشان هم از همین جاندار (Scorpion) گرفته شده، استفاده کند.

این ربات‌ها توسط شرکت Endeavor Robotics تولید شده‌اند. ربات‌های یاد شده که اسکورپیون (Scorpion )نام دارد، وزنی ۱۲ کیلوگرمی دارد و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را با استفاده از یک کوله پشتی حمل نمود.

ربات‌های اسکورپیون به محض بیرون آمدن از کوله پشتی در کمتر از یک دقیقه می‌توانند آماده شوند و انواع و اقسام ماموریت‌ها را به خوبی به انجام برسانند و از راه دور به خنثی کردن بمب‌ها نیز بپردازند.

ربات‌های یاد شده قادرند روی سطوح ناهموار حرکت کنند، از شیب بالا و پایین بروند، پله‌ها را طی کنند و حتی زیر آب مشغول به انجام کار شوند. همچنین اسکورپیون دارای دست‌های قابل حرکتی است که می‌تواند هر شیء نزدیک به خود را به چنگ بیاورد.

اسکورپیون دارای چند دوربین است تا بتواند تصاویر با کیفیت را مخابره کند. این دوربین‌ها حالت حرارتی و حالت شب نیز خواهند داشت.

یکی دیگر از رویکرد‌های جالب شرکت سازنده‌ی اسکورپیون، معماری باز ربات است. به طوری که سربازان می‌توانند با استفاده از قطعات پرینت شده‌ی سه بعدی، این ربات را به راحتی تعمیر کنند و در مدت زمان کوتاهی آن را به ماموریت‌ها بازگردانند.

ربات شرکت Endeavour Robotics نیازمند یک راهبر انسان است اما ویژگی‌های خودکار و هوشمند خود را نیز داراست. اگر ربات از دسترسی فردی که آن را کنترل می‌کند خارج شود، به صورت خودکار به آخرین محلی که سیگنال را دریافت کرده بود بازخواهد گشت. انتظار می‌رود شرکت سازنده‌ی این ربات ویژگی‌های خودکار و هوشمند بیشتری را به این ربات اضافه نماید.

با توجه به این ویژگی‌ها و کیفیت ارائه شده توسط این ربات، هیچ بعید نیست ارتش آمریکا به زودی استفاده از این ربات را به حقیقت تبدیل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی