ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شروط عجیب و غریب نمایندگان مجلس برای صدور مجوز افزایش قیمت خودرو

زنجیره خودروسازی کشور به ‌دنبال آن است تا به کمک افزایش قیمت محصولات تولیدی، جلوی زیان بیش از پیش این صنعت و به گفته دست‌ اندرکاران آن جلوی تعطیلی شرکت ‌های خودروساز و قطعه ‌ساز ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

زنجیره خودروسازی کشور به ‌دنبال آن است تا به کمک افزایش قیمت محصولات تولیدی، جلوی زیان بیش از پیش این صنعت و به گفته دست‌ اندرکاران آن جلوی تعطیلی شرکت ‌های خودروساز و قطعه ‌ساز را بگیرند. حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای آینده نرخ‌ های جدید خودروها اعلام می‌ شود،گفت: در این زمینه سناریوهای مختلفی از سوی دولت و خودروسازان تدوین شده که در روزهای آینده اعلام می‌ شود.

وی با بیان اینکه در گروه خودروسازی سایپا قرار بر این است خودروهای به مانند تیبا و پراید و در گروه خودرو سازی ایران ‌خودرو، گروه خودروهای به مانند سمند و پژو با سه شرط افزایش قیمت داشته باشیم، ادامه داد: شرط اول این است که محاسبه دقیقی از افزایش هزینه‌ ها و قطعات از سوی دستگاه‌ های نظارتی انجام شود و به یک عدد قطعی در این زمینه برسند.
نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: شرط دوم این است تمامی افزایش هزینه‌ ها به دوش مصرف‌ کنندگان نباشد بلکه خودروسازان باید از طریق افزایش بهره ‌وری بخشی از قیمت ‌ها را جبران کنند.
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس اضافه کرد: شرط سوم این است که خودروسازان برای افرادی که سوداگر نیستند و خودروها را برای مصرف خود می‌ خواهند شرایط فروش اقساطی با سود کم و بلند مدت را فراهم کنند.

قیمت خودرو

فولادگر با بیان اینکه با این 3 شرط افرایش قیمت‌ ها را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: قرار بر این  است قیمت خودرو های رقابتی نیز از طریق حاشیه بازار تعیین شود اما شرط این افزایش قیمت خودرو های رقابتی نیز این است که توزیع‌ و فروش نقدی آنها مستمر باشد تا قیمت حاشیه‌ بازار نیز کاهش پیدا کند.
فعالان صنعت خودروی کشور معتقدند سرکوب قیمتی از سوی دولت بیشترین تاثیر را روی صورت ‌های مالی این شرکت ‌ها گذاشته و سبب شده تا این شرکت ‌ها طی شش ماه ابتدایی سال جاری، زیان هنگفتی را متقبل شوند. از این رو دست‌ اندرکاران زنجیره خودروسازی کشور به ‌دنبال تعیین قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار هستند.

البته باید گفت که شاید این شروط در نگاه اول هوشمندانه و تاثیر گذار به نظر برسند اما مهمترین پرسش این است که در شرایط تحریم صنعت خودروسازی، اساسا خودروسازان کشور از توان لازم برای عرضه مستمر محصولات خود برخوردارند یا خیر؟ آیا در صورت عرضه مستمر خودرو در بازار، مشتری کافی برای خرید محصولات این دو شرکت با قیمت های چند برابری نسبت به سال گذشته وجود دارد یا تمام این راهکارها صرفا بر روی کاغذ جنبه اجرایی پیدا می کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arian2018
    arian2018 | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    من از خرید تیبا 2 انصراف میدم. چون مگه حقوق من کارمند با تورم اضافه شده؟ توان پرداخت پول بیشتر را ندارم.

  • mfmy
    mfmy | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    واقعا شرم نمیکنن اینقدر چرت و پرت و دروغ میدن تحویل مردم؟؟؟ وزیر دزد صنعت معدن میگه افزایش قیمت ایران خودرو قانونیه...اون یکی میگه گرون فروشیه...یکی دیگش شرط و شروط میزاره...آخر سر هم گرون میشه و هم اینکه یه عده احمق میرن ثبت نام میکنن و با اینکه سرشون کلاه میزارن بازم با آغوش باز میرن استقبالش...والا اون موجود دوگوش هم یبار بیفته تو چاله دیگه نمیره اونجا...ولی این نا اهلان با سر میرن توش‌....:digi: ? ? ?

  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    مزدورای نامرد

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    اگ به راهکار دادنه بیا همین الان صدتا راهکار بدم برات!کی اینارو عملی میکنه اخه دلت خوشه

مطالب پیشنهادی