ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونیIMX607
تکنولوژی

انتشار مشخصات منتسب به سونیIMX607، سنسور دوربین احتمالی هواوی پی 30 پرو

با معرفی هواوی پی 20 پرو در سال جاری مشخص شد که دوربین یکی از بخش های مهم استراتژی هواوی برای گوشی های موبایل را به خود اختصاص داده است؛ چرا که این گوشی به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

با معرفی هواوی پی 20 پرو در سال جاری مشخص شد که دوربین یکی از بخش های مهم استراتژی هواوی برای گوشی های موبایل را به خود اختصاص داده است؛ چرا که این گوشی به دوربین سه گانه مجهز شده بود. به نظر می رسد اهمیت به دوربین در سال 2019 هم برای گوشی های هواوی ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارشی جدید احتمالاً هواوی پی 30 پرو اولین گوشی هوشمند خواهد بود که از سنسور دوربین سونی IMX607 بهره می برد. گفته شده این حسگر رزولوشن 38 مگاپیکسلی دارد و از این نظر تقریباً مشابه با دوربین اصلی پی 20 پرو با حسگر  IMX600  خواهد بود اما تغییرات کوچکی هم هستند که می توانند تفاوت های عمده ای ایجاد کنند.

به عنوان یکی از اصلی ترین قابلیت های IMX607 سونی به «عملکرد فوق العاده در نور کم» اشاره شده است. این حسگر با ابعاد 1/1.8 اینچی برای تعبیه در گوشی ها، تبلت ها و کامپیوترها طراحی شده و به جای فناوری Quad Bayer از Dual Bayer بهره می برد. علاوه بر این به آرایه های کدگذاری HDR سفید اشاره شده است. به عبارت دیگر قرار است حسگر جدید آرایه ای از پیکسل های سفید اضافه را در کنار سه رنگ قرمز، سبز و آبی داشته باشد.

سونیIMX607
حسگر سونی IMX600 که در هواوی پی 20 پرو و میت 20 پرو به کار رفته از دو رنگ پیکسل ها برای عکاسی با نوردهی طولانی (long exposure) و از دو رنگ دیگر برای عکس برداری با نور دهی کوتاه مدت بهره می برد. در نهایت اطلاعات به دست آمده از این دو حالت با هم ترکیب می شود تا محدوده دینامیکی تصویر بهبود پیدا کند. روش IMX607 چیزی  بین این دو حالت خواهد بود.

پیکسل های سفید اضافه هم به دوربین امکان ثبت نور بیشتر را می دهند تا به این ترتیب وضوح و جزئیات بیشتر بدون نیاز به یک حسگر سیاه و سفید جداگانه ثبت شود. از نظر تئوری انتظار می رود این روش موجب ثبت تصاویر بهتر در شب شود.

اسناد فاش شده جدید همچنین خبر از نسبت سیگنال به نویز بالا، سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز پیکسل های چهار گانه، کاهش نویز پیشرفته و پشتیبانی از سه حالت ISO با اعداد 50، 500 و 5000 داده اند.

هنوز زود است که بتوان در مورد صحیح بودن این اسناد اظهار نظر کرد و باید تا زمان معرفی گوشی پرچمدار بعدی هواوی صبر کنیم.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی هواوی پی 20 پرو توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    دوستان شما حتما پویایی و عکس و با کیفییت بالا در لپ تاپ مشاهده کنید این قابل توجه این دوستی که میگه برای خودتم از اینا بزار شما دوربین اصلی با همون کدک شماره گذاری شده z1 هم که قدیمی اگر بتونی پیدا کنی گوشی سالمش و با همون حسگر عکسهای خواهی گرفت که قابل تحسینه با توجه به اینگه این گوشی و دوربینش پنج سال پیش معرفی شدن البت بنچامارکهارم زیاد جدی نگیرید

  • Farhad Sharifat
    Farhad Sharifat | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    سونی داداشم برا خودتم از اینا بذار، نه فقط میفروشی به بقیه

مطالب پیشنهادی