ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پای ویرجین گلکتیک هم به فضا باز شد؛ نخستین پرواز تجاری بشر به مرز فضا

پس از سال ها تحقیق و توسعه، آماده سازی، آزمایش و شکست، کمپانی ویرجین گلکتیک بالاخره به مرز فضا رسید. شرکت مذکور ساعاتی پیش فضاپیمای VSS Unity خود را بر فراز صحرای موهاوی به پرواز ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

پس از سال ها تحقیق و توسعه، آماده سازی، آزمایش و شکست، کمپانی ویرجین گلکتیک بالاخره به مرز فضا رسید. شرکت مذکور ساعاتی پیش فضاپیمای VSS Unity خود را بر فراز صحرای موهاوی به پرواز درآورد که این وسیله به کمک موتور راکتی هیبرید خود، به مدت یک دقیقه در مرز فضا حرکت کرد.

مرز فضا

VSS Unity حامل مارک استاکی و فردریک استارکو بود و پس از پرواز با سرعت 3 ماخ در ارتفاع 82.7 کیلومتری از سطح زمین، به سلامت فرود آمد. این پرواز چهارمین آزمایش فضاپیمای مورد بحث و نخستین حضور ویرجین گلکتیک در مرز فضا بود.

مرز رسمی فضا ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین است

البته مرز رسمی فضا ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین است، اما ارتفاع کسب شده توسط ویرجین گلکتیک از نظر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) به اندازه ای بود که نشان «بال های فضانورد تجاری» را برای خلبانان VSS Unity به ارمغان آورد.

مرز فضا

بنا به اظهارات کمپانی ویرجین گلکتیک، دستاورد اخیر علاوه بر رکورد جدید برای شرکت، نخستین پرواز تجاری سرنشین دار بشر به فضا نیز محسوب شده و از طرف دیگر پس از بازنشسته شدن شاتل در سال 2011، نخستین سفر انسان به فضا از خاک ایالات متحده به حساب می آید.

در طول پرواز زمانی که VSS Unity به بالاترین ارتفاع خود رسید، مرکز کنترل مأموریت پیام «یونیتی، به فضا خوش آمدی» را مخابره کرد و پس از یک دقیقه تجربه بی وزنی، فضاپیما با سرعت 2.5 ماخ به سمت زمین بازگشت.

مرز فضا
VSS Unity متصل به فضاپیمای مادر

لازم به ذکر است که فضاپیمای ویرجین گلکتیک حامل تجهیزات لازم برای چهار آزمایش مختلف ناسا بود که پرواز اخیر را به نخستین مأموریت کمپانی که درآمد داشته تبدیل کرده است.

گفتنی است ریچارد برنسون مالک ویرجین گلکتیک با ابراز خوشنودی از عملکرد VSS Unity، به ادامه برنامه پروازهای آزمایشی شرکت اشاره کرد و اظهار داشت در آینده، ویرجین گلکتیک فرصت سفر تجاری به فضا را برای هزاران نفر از علاقه مندان فراهم خواهد کرد.

مرز فضا
ریچارد برنسون و خلبانان VSS Unity
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی