ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار Agent Smith
تکنولوژی

تفاوت فاحش اندروید و iOS در میزان حمله بدافزارها

کاربران اندروید و دستگاه‌های آنها بیش از هر سیستم عامل دیگری در معرض حمله بدافزارها قرار دارند. بر اساس گزارش Threat Intelligence نوکیا در سال جاری میلادی ۴۷ درصد از آلودگی‌های سایبری در دستگاه های مبتنی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

کاربران اندروید و دستگاه‌های آنها بیش از هر سیستم عامل دیگری در معرض حمله بدافزارها قرار دارند.

بر اساس گزارش Threat Intelligence نوکیا در سال جاری میلادی ۴۷ درصد از آلودگی‌های سایبری در دستگاه های مبتنی بر پلتفرم های گوگل مشاهده شده اند. ویندوز که قبلا محبوبترین پلتفرم در میان مجرمان سایبری بود حالا ۳۵.۸۲ درصد از حملات را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش نوکیا از شناسایی ۲۰ میلیون حمله توسط بدافزارهای اندرویدی خبر داده که نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش پیدا کرده اند. این بدافزارها کاربرهای مختلفی نظیر صدمه زدن به سیستم، سرقت اطلاعات، نمایش تبلیغات به منظور درآمدزایی، به کارگیری سخت افزار برای استخراج ارز مجازی، باجگیری و غیره دارند. در برخی موارد نیز با فریب کاربر آنها را به ثبت نام در برخی سرویس ترغیب کرده اما در عمل هیچ چیز در اختیار آنها قرار نمی دهند.

خبر خوب برای کاربران اپل این است که سهم آنها از این ضیافت ناخوشایند تنها ۰.۸۵ درصد است. اینترنت اشیاء

در بخش دیگری از این گزارش به افزایش بات نت ها در محیط اینترنت اشیا اشاره شده است. هکرها با نفوذ به ابزارهای اینترنت اشیاء از تلویزیون و اسپیکر گرفته تا دوربین هوشمند آنها را در قالب یک ارتش درآورده و حملات سنگینی را علیه اهداف از پیش تعیین شده نظیر سایت‌ها صورت می دهند.

فعالیت بات نت ها در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۷۸ درصد از رویدادهای شناسایی بدافزار در شبکه های ارائه سرویس مخابراتی را شامل شده است. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

«کوین مک‌نیمی» سرپرست آزمایشگاه Threat Intelligence نوکیا درباره افزایش حملات بات نت می گوید:

مجرمان سایبری در حال تغییر اهداف خود از اکوسیستم موبایل ها و رایانه های سنتی به دستگاه های فزاینده اینترنت اشیاء هستند که از امنیت چندانی برخوردار نیستند. هزاران تولیدکننده این دستگاه‌ها در پی عرضه سریع محصولاتشان به بازار هستند اما متاسفانه به امنیت بهای چندانی نمی دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    من هر چند ماه یه بار یه انتی ویروس نصب یه اسکن میکنم و بعدش پاکش میکنم، هیچوقتم الوده نبودم چون اهل نصب برنامه های متفرقه نیستم اصلا و به شدت از برنامه هایی که تبلیغ میزارن یا ناتیفیکیشن میدن بدم میاد

مطالب پیشنهادی