ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

هواوی برنامه‌های محرمانه‌ای برای خارج شدن از فشار آمریکا در سر می‌پروراند

در حالی که هواوی از لحاظ فروش گوشی‌های موبایل عملکرد فوق العاده‌ای در سال ۲۰۱۸ داشت، اما از منظر‌های مختلف نمی‌توان سال ۲۰۱۸ را، یکی از سال‌های درخشان شرکت چینی دانست. حکومت‌های کشور‌های مختلف و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در حالی که هواوی از لحاظ فروش گوشی‌های موبایل عملکرد فوق العاده‌ای در سال ۲۰۱۸ داشت، اما از منظر‌های مختلف نمی‌توان سال ۲۰۱۸ را، یکی از سال‌های درخشان شرکت چینی دانست. حکومت‌های کشور‌های مختلف و در راس آن‌ها ایالات متحده، کمپانی چینی را به خاطر امنیت پایین گوشی‌هایش تحت فشار قرار داده‌اند و اوایل ماه جاری بود که یکی از مدیران ارشد هواوی در کانادا دستگیر شد. اما طبق گزارشات به نظر می‌رسد هواوی برنامه‌های محرمانه‌ای برای خارج شدن از فشار دیگر کشور‌ها در سر می‌پروراند.

به نظر می‌رسد شرکت هواوی در دفتر مرکزی خود در شهر شنژن چین دارای آزمایشگاه محرمانه‌ای است که آن را «کاخ سفید» می‌نامد. در این محل مهندسین در حال کار شبانه روزی روی تکنولوژی‌هایی هستند که آینده‌ی شرکت چینی را شکل خواهند داد.

این تکنولوژی‌ها شامل هوش مصنوعی، محاسبات ابری و به طور کلی چیپ‌ها و سخت افزار‌های جدید هستند تا وابستگی هواوی به شرکت‌های آمریکایی را به حداقل برساند. حکومت چین هم پیش از این هواوی را برای یافتن یک راه حل عملی برای دور زدن فشار‌های خارجی اعمال شده، تحت فشار قرار داده بود.

تیم مدیریتی نوکیا

طبق گزارشات منتشر شده از سوی بلومبرگ، شرکت چینی در این آزمایشگاه محرمانه دارای اتاقی مخفی و خاص است که در آن همه‌ی سناریو‌های ممکن در رابطه با تکنولوژی‌های کنونی و آینده‌ی هواوی و چگونگی استفاده از آن‌ها پیش بینی می‌شود.

تا همین امروز هواوی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء و سرویس‌های ابری موفق شده تا صادرات قابل توجهی داشته باشد. همچنین شرکت چینی در حال دستیابی به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در سال میلادی جاری است.

به نظر می‌رسد هدف اصلی و غایی هواوی و دولت چین این باشد که در سال‌های پیش رو، وابستگی شرکت‌های چینی به ایالات متحده کمتر شود تا در آینده‌ای نزدیک، به صفر برسد. البته با توجه به مشکلات امنیتی مطرح شده در رابطه با گوشی‌های تولید شده توسط هواوی، این موضوع شاید به معنای از دست رفتن تعداد زیادی از کاربران خارجی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    زور بیخود میزنه . کارش تمومه

  • Omid
    Omid | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    اطلاعات محرمانه که دست سایت ها هست ? حتی اسم اطلاعات هم میدونن سایت ها ? آقا این چه نوع محرمانه ای هست که ?

مطالب پیشنهادی