ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کسب 5 ستاره ایمنی توسط تاتا نکسون؛ تکنولوژی روز صنعت خودرو در اختیار هندی ها

موسسه ایمنی گلوبال انکاپ انگلیس که در حال آزمایش ایمنی خودروهای در حال تردد در کشورهای در حال توسعه است در جدیدترین آزمایش خود، خودروی هندی تاتا نکسون را مورد آزمایش ایمنی قرار داد، این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

موسسه ایمنی گلوبال انکاپ انگلیس که در حال آزمایش ایمنی خودروهای در حال تردد در کشورهای در حال توسعه است در جدیدترین آزمایش خود، خودروی هندی تاتا نکسون را مورد آزمایش ایمنی قرار داد، این خودرو توانست 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. امتیاز ایمنی گلوبال انکاپ برای تاتا نکسون از چهار به پنج ستاره رسیده است.
این اولین بار است که بالاترین امتیاز ایمنی گلوبال انکاپ به خودرویی ساخته شده در هند تعلق می گیرد.این تست با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت مطابق استاندارد انکاپ انجام شده است. نتیجه تست تاتا نکسون بالاتر از برخی خودروهای مطرح همچون سوزوکی ویتارا برزا و رنو داستر شده است که هر کدام به ترتیب 4 و 3 ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده بودند.
در نتیجه نهایی توسط گلوبال انکاپ آمده است که بدنه خودرو پایدار مانده و می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. میزان فشار به سر و سینه راننده و سرنشین خوب بوده است و فشار به سینه نیز قابل قبول ارزیابی شده است.
تاتا موتورز پس از دریافت چهار ستاره برای این خودرو در اوایل سال جاری، این بار برخی ویژگی های این شاسی بلند را ارتقا داده است. این اصلاحات شامل هشدار کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو می شود.
تمام نسخه های این شاسی بلند کوچک تاتا به ویژگی های ایمنی استانداردی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، پیش کشنده کمربند ایمنی و ABS مجهز هستند.
زمانی که گلوبال انکاپ امتیاز چهار ستاره را به این خودرو داد، اعلام کرد که زانوی راننده و سرنشین در این خودرو می تواند به خاطر ساختار خطرناک پشت داشبورد آسیب ببیند. بخش زانوی راننده و سرنشین جلو در این خودرو پس از تست تصادف امتیاز ایمنی اندک را گرفت.تاتا نکسوناکنون این موسسه ایمنی اعلام کرده که با این به روز رسانی ها، امتیاز ایمنی زانوی سرنشین و راننده در نکسون به خوب ارتقا یافته است. هم چنین این شاسی بلند کامپکت باید یک تست تصادف از کنار را نیز رد می کرد تا با استانداردهای UN95 منطبق باشد.
ایمنی تاتا نکسون برای سرنشین بزرگسال از 13.56 به 16.06 رسیده و باعث افزایش امتیاز ایمنی خودرو شده است. ایمنی سرنشین کودک در این خودرو بی تغییر بوده و همچنان امتیاز 25 را دارد.
تاتا نکسون مجهز به یک موتور 1.2 لیتری توربو با توان تولیدی 110 اسب بخار است.گشتاور این موتور 350 نیوتن متر بین دورهای 1750  و 4000 دور و همچنین نکسون داراى گیربکس 6 سرعته است.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو در حدود 11.6 ثانیه محاسبه شده و طی ترمزگیری در مسافت 40 متری از سرعت از صد کیلومتر به صفر می رسد.قیمت مدل فول آپشن بنزینی این خودرو در هند در حدود 70 میلیون تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    خاک بر سر مسئولین ما.
    تا چند سال دیگه پاکستان هم از ایران جلو میزنه. هم زمان هم آقایون دارن موشک رنگ میکنن . ببینم میخوان چه کار کنن .

  • kami khan
    kami khan | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    ساا آینده همین خودرو توسط سایپا یا ایران خودرو بدون آپشن با قیمت ۲۵۰ میلیون تومن پیش فروش میکنه!

    • آریا
      آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

      البته فرو میکنند درست تره

  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    تا چن سال دیگه از هند ماشین وارد میکنیم!

  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    درود خداوند بر پدر بی پدر ایرانخودرو

مطالب پیشنهادی