ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم تشخیص چهره
تکنولوژی

احتمال ترکیب سیستم تشخیص چهره با حسگر اثر انگشت در آیفون های آتی

اپل برای اولین بار در آیفون 10 از سیستم تشخیص چهره Face ID بهره برد. با اینکه این تکنولوژی بسیار امن است اما ظاهراً اپل باز هم قانع نیست و می خواهد این فناوری بیومتریک ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اپل برای اولین بار در آیفون 10 از سیستم تشخیص چهره Face ID بهره برد. با اینکه این تکنولوژی بسیار امن است اما ظاهراً اپل باز هم قانع نیست و می خواهد این فناوری بیومتریک را امن تر کند.

بر اساس پتنتی تازه منتشر شده شاید اپل قصد داشته باشد فناوری تقریباً فراموش شده قبلی خود را با Face ID ترکیب کند تا به این ترتیب از رقبای اندرویدی که به مرور در حال تعبیه سیستم تشخیص چهره در گوشی های خود هستند یک پله بالاتر قرار گیرد؛ فناوری تشخیص اثر انگشت.

این پتنت که در حدود یک سال پیش در ژانویه سال جاری میلادی در اروپا ثبت شده تنها چند روز است که به طور عمومی ارائه شده است. توضیحات مفصلی که در پتنت به آنها اشاره شده روشی برای ترکیب فناوری تشخیص چهره با حسگر اثر انگشت را تشریح می کند.

سیستم تشخیص چهره

استفاده از چندین روش برای احراز هویت می تواند یک لایه امنیتی اضافه تر را برای آیفون ها به ارمغان بیاورد. علاوه بر این حسگر اثر انگشت می تواند در کنار Face ID به عنوان یک راهکار جانبی برای آنلاک کردن آیفون ها کاربرد داشته باشد. این مورد در شرایطی که Face ID قادر به تنشخیص چهره کاربر نیست احتمالاً مفید واقع می شود.

شاید تصور کنید که در صورت بازگشت حسگر اثر انشگت به گوشی های آیفون شاهد طراحی مشابه با آیفون های قدیمی با حسگری قرار گرفته در پایین نمایشگر خواهیم بود. اما جای نگرانی نیست و احتمالاً در صورتی که اپل تصمیم به ارائه آیفون بهره مند از هر دو سیستم احراز هویت بگیرد این بار حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد.

سناریوی دیگر این است که شاید این پتنت در اپل واچ های آتی با سیستم تشخیص چهره کاربرد داشته باشد. در نهایت باید اشاره کرد که ثبت پتنت الزاماً به معنی استفاده از آن در محصولات آتی نیست و شاید هیچگاه شاهد ارائه آن در دستگاه های اپل نباشیم.

 

تماشا کنید: بررسی آیفون XS Max توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی