ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زنگ موبایل
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه زنگ موبایل خود را تغییر دهیم؟

از زنگ موبایل‌ خود خسته شدید؟ راحت‌ترین کار این است که یک راست به سراغ سایت‌های مطرح این حوزه بروید و یک زنگ موبایل تازه بخرید. این کاریست که خیلی از ما انجام می‌دهیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

از زنگ موبایل‌ خود خسته شدید؟ راحت‌ترین کار این است که یک راست به سراغ سایت‌های مطرح این حوزه بروید و یک زنگ موبایل تازه بخرید. این کاریست که خیلی از ما انجام می‌دهیم و اغلب حاضریم در ازای پرداخت هزینه‌ای اندک، راحتی بیشتری برای خود بخریم.

اما با کمی خرج کردن صبر و حوصله و گشت و گذار در سایت‌های جالبی که امروز معرفی می‌کنیم، می‌توانید زنگ‌های موبایل خوب و جذابی برای موبایل‌های اندرویدی یا آیفون‌هایتان پیدا کنید. البته در این مسیر دو نکته مهم وجود دارد که در ادامه به طور مفصل درباره‌شان بحث می‌کنیم.

آیا موبایل‌ها از هر رینگتونی پشتیبانی می‌کنند؟


در جواب این سوال باید بگوییم اگر یک موبایل اندرویدی در دست دارید، مشکل خاصی پیش رویتان نیست. از آنجایی که اندروید از فرمت MP3 پشتیبانی می‌کند، فقط زنگ موبایل مورد نظرتان را دانلود و از طریق تنظیمات، آن را به عنوان زنگ گوشی خود انتخاب کنید.

حتی در اندروید این امکان وجود دارد که رینگتون‌های خودتان را بسازید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت اما بیاید به آن طرف سکه هم نگاه بیندازیم و ببینیم تغییر زنگ موبایل روی آیفون‌ها چگونه است. متاسفانه شرایط کار با آیفون‌ها کمی پیچیده‌تر است و نمی‌توانید هر وقت که اراده کردید زنگ موبایل‌ خود را تغییر دهید. پس بیایید اول ببینیم که چطور می‌شود یک رینگتون جدید برای آیفون‌ها گذاشت.

چگونه رینگتون آیفون‌ها را تغییر دهیم؟


برای تغییر رینگتون آیفون‌ها دو راه کاربردی و نسبتا ساده وجود دارد که اگر از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید پس از تنها چند دقیقه آهنگ مورد علاقه‌ خود را به یک زنگ موبایل دلنشین تبدیل کنید.

تغییر رینگتون آیفون‌ها با استفاده از آیتونز

برای ساخت زنگ موبایل از طریق آیتونز ابتدا باید آهنگ مورد نظرتان را از طریق آن انتخاب کنید. آیتونز را روی مک یا پی سی خود اجرا کنید و از طریق تب «My Music» یا کلید «Music» از منو کشویی موجود در بالای صفحه، وارد صفحه «Library» شوید.

حالا یک آهنگ را از هارد درایو خود انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. سپس روی «Get Info» کلیک کنید و در نهایت به تب «Option» بروید. اگر خوب دقت کنید در پنل اصلی، تنظیمات «Start and Stop» را مشاهده خواهید کرد.

به کمک این تنظیمات، بخش مورد نظرتان را از آهنگ جدا کنید. لازم به ذکر است که مدت زمان هر رینگتون نباید فرا تر از سی ثانیه برود. پس در این صورت بهتر است که هنگام جدا کردن آن بخش به این موضوع نیز توجه کنید.

علاوه بر این باید خاطر نشان کرد که با انجام این مراحل، هیچ خدشه ای به آهنگ اصلی وارد نمی شود. پس درباره این موضوع نیز هیچ جای نگرانی خاصی باقی نمی ماند. حالا آهنگ مورد نظرتان را هایلات کنید و سپس به بالای صفحه بروید و از طریق منو فایل، روی گزینه «Convert» کلیک نمایید.

از طریق منو باز شده گزینه «Create AAC version» را انتخاب کنید تا آیتونز یک فایل دیگر از آهنگ مورد نظر در اختیارتان بگذارد. البته اگر دقت کنید، می بینید که مدت زمان پخش نسخه دوم به سی ثانیه کاهش پیدا کرده. در واقع این همان نسخه کوتاه تر شده از آهنگ اصلی است که می توانید آن را به عنوان رینگتون آیفون خود انتخاب کنید.

با این حال یادتان باشد که به نسخه اصلی آهنگ باز گردید و تیک گزینه «Start and Stop» را بردارید. در غیر این صورت، هنگام پخش آن، تنها قادر به شنیدن همان ورژن ۳۰ ثانیه ای خواهید بود.

تغییر نوع فایل

زنگ موبایل

حالا با انجام این مراحل دو نسخه از یک آهنگ خواهید داشت. البته نسخه تکراری و کوتاه تر، هم حجم کمتری دارد و هم از مدت زمان پخش کوتاه تری نیز برخوردار است. علاوه بر این در انتهای نام نسخه تکراری، اغلب عدد یک قرار داده می شود که آن را از فایل اصلی متمایز می کند.

همچنین فرمت آن نیز به طور پیش فرض «m4a» خواهد بود. با این حال دومین مسئله ای که باید برای ساخت زنگ موبایل به آن توجه کرد، به همین فرمت فایل ها خلاصه می شود. برای ساخت رینگتون، باید فرمت فایل خود را به «m4r» تغییر دهید.

پس در نتیجه آهنگ سی ثانیه ای ساخته شده توسط شما، فعلا قابل استفاده نیست و باید فرمتش تغییر یابد. به همین منظور یک بار روی فایل آهنگ مورد نظر خود کلیک کنید تا نامش هایلایت شود. سپس با کمی تاخیر دوباره این روند را تکرار کنید تا امکان ویرایش نام آن در اختیارتان قرار بگیرد.

با انجام همین کار، می توانید سه حرف پایانی آهنگ که به منزله فرمت آن هستند را تغییر دهید. حالا «m4r» را جایگزین «m4a» کنید تا شرایط برای ساخت زنگ موبایل تکمیل شود.

پاک کردن آهنگ کوتاه تر

زنگ موبایل

به آیتونز بازگردید و نسخه کوتاه تر را پاک کنید. البته پیش از انجام هر کاری، فراموش نکنید که مدت زمان پخش آهنگ ها را بررسی کنید. پس از انجام بررسی ها، حالا برای پاک کردن آهنگ کوتاه تر اقدام کنید.

البته باید حواستان به این موضوع باشد که تمامی این کارها برای پاک کردن نسخه کوتاه تر از لیست «Library» است و نمی خواهیم که فایل مورد نظر به طور کامل از روی کامپیوتر محو شود.

انتقال آهنگ به آیتونز به عنوان رینگتون

زنگ موبایل

به فایندر بروید و نام نسخه کوتاه تر آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنید. اما احتمال آن وجود دارد که با این جستجوی ساده نتیجه قابل قبولی یافت نشود. با این حال نگران نشوید. ممکن است دلیل این غیبت، فعالیت های پس زمینه سیستم باشد.

به آیتونز بازگردید و از طریق منوی کشویی موجود در سمت چپ بالای صفحه، گزینه «Tones» را انتخاب کنید. با کلیک روی این منو، می بینید که حالا نسخه کوتاه تر به عنوان زنگ موبایل از سوی آیتونز شناخته شده است.

همگام سازی رینگتون ساخته شده با آیفون

زنگ موبایل

آیفون خود را به آیتونز متصل کنید و سپس روی آیکون کوچک موبایل ظاهر شده در بالای منو کشویی کلیک نمایید. با انجام این کار، پنل آیتونز برای موبایل تان به نمایش در می آید و می توانید با کلیک روی کلید «Tones» از ستون سمت چپ هر آهنگی را که می خواهید انتخاب کنید.

با ورود به این بخش، گزینه «Sync Tones» را فعال کنید و سپس روی «Selected tones» کلیک کنید. با انجام این مراحل لیست تمامی ریتگتون ها برایتان به نمایش در می آید. حالا آهنگ ساخته شده توسط خودتان را انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی «Apply»، مراحل را تکمیل نمایید.

قرار دادن یک رینگتون جدید روی آیفون

زنگ موبایل

با انجام تمام این مراحل کار تقریبا تمام است. تنها باید به تنظیمات آیفون خود بروید و از طریق منو «Sounds» مراحل را تکمیل کنید. حالا به سراغ آهنگ ساخته شده توسط خودتان بروید و آن را برای زنگ موبایل انتخاب کنید.

تغییر رینگتون آیفون‌ها با استفاده از GarageBand

برای استفاده از این روش ابتدا باید به سراغ اپ استور بروید و اپ GarageBand را دانلود کنید. این اپلیکیشن کاربردی روی هر آیفون و آیپدی که حداقل iOS 11 را دریافت کرده باشد قابل اجراست و می‌توان با آن به ساخت موزیک‌های حرفه‌ای پرداخت. فرآیند دانلود و نصب اپ که پایان یافت، یک به یک مراحل زیر را دنبال کنید تا به چیزی که می‌خواهید برسید.

شروع یک پروژه جدید در GarageBand

برای شروع وارد GarageBand شوید و مقدمات کار برای ایجاد یک پروژه جدید را فراهم کنید. برای این کار کلید به علاوه را بفشارید و پس از آن به سراغ تب Tracks بروید. حالا با کشیدن صفحه به اطراف می‌توانید به سازهای مختلف، آرشیو موزیک‌ها و همچنین رکوردر صدا دسترسی پیدا کنید. در ادامه برای اینکه بتوانید رینگتون‌های خودتان را بسازید به سراغ Audio Recorder بروید و باقی مسیر را از طریق آن دنبال کنید.

زنگ موبایل

در کل بخش Audio Recorder برای اینکه کاربران بتوانند موسیقی‌های حرفه‌ای خود را با آن ضبط کنند طراحی شده و کلی ابزار عجیب و غریب و متفاوت دارد. اما برای تبدیل یک موزیک دلخواه به رینگتون نیازی به هیچ یک از آن‌ها نیست. برای این کار به سراغ سومین آیکونی که در تصویر با فلش قرمز رنگ به آن اشاره شده بروید تا به صفحه ویرایشگر موزیک GarageBand برده شوید.

زنگ موبایل
افزودن موزیک دلخواه

خوشبختانه GarageBand از موزیک‌های فاقد DRM هم پشتیبانی می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد که آن‌ها را به محیط برنامه وارد و رویشان ویرایش انجام دهید. برای آوردن یک موزیک به محیط GarageBand فقط کافیست آیکون Loop (دومین آیکون از سمت راست) را بفشارید.

زنگ موبایل

سپس به سراغ Files بروید و گزینه Browse items from the Files app را انتخاب کنید. با این کار، درهای حافظه آیفون به رویتان باز می‌شود و می‌توانید تمام موزیک‌های ذخیره شده‌ را ببینید. حتی به موزیک‌هایی که رو آیکلاد ذخیره کرده‌اید نیز دسترسی خواهید داشت و می‌شود از آن‌ها هم برای ساخت زنگ موبایل استفاده کرد.

زنگ موبایل

با انتخاب موزیک مورد نظر به تب Files بازخواهید گشت. در ادامه انگشت خود را روی آهنگی که می‌خواهید از آن یک رینگتون جذاب بیرون بکشید نگه دارید و به سمت بالا بکشید. با این کار لیست فایل‌ها مخفی می‌شوند و موزیک مورد نظر در ویرایشگر GarageBand جای می‌گیرد.

زنگ موبایل

حالا می‌توانید با فشردن کلید Play به موزیک انتخابی‌تان گوش دهید و برای ایجاد تغییر در آن دست به کار شوید. اما در صورتی که موزیک انتخاب شده نیازی به تغییر ندارد، کار تقریبا تمام است و باید برای مراحل اکسپورت یا گرفتن خروجی از آن اقدام کنید.

ساخت رینگتون

پیش از اینکه موزیک خود را به رینگتون تبدیل کنید، باید دوباره به سراغ لیست پروژه‌هایتان بروید. برای این کار به سراغ آیکون مثلث شکلی که در گوشه سمت چپ تصویر قرار دارد بروید و از طریق آن گزینه My Songs را انتخاب کنید. با این کار GarageBand شما را به صفحه‌ پروژه‌ها، جایی که آهنگ‌های جدید تحت عنوان My Song نمایش داده می‌شوند، می‌برد.

حالا اگر دوست داشته باشید می‌توانید نام موزیک‌هایتان را هم از طریق این منو تغییر دهید. فقط کافیست انگشتتان را برای چند ثانیه روی فایل مورد نظر نگه دارید و از طریق منوی باز شده گزینه Rename را انتخاب کنید.

زمانی که بالاخره آماده تبدیل آن موزیک به رینگتون جدید موبایلتان شدید، دوباره انگشتتان را روی آن نگه دارید و از طریق منوی باز شده به سراغ گزینه Share بروید و Ringtone را انتخاب کنید. حالا اگر گزینه Export را بفشارید، پس از چند ثانیه با صفحه‌ای همانند چیزی که در تصویر زیر می‌بینید رو به رو خواهید شد.

زنگ موبایل

Use sound as را بفشارید تا بتوانید زنگ موبایل تولید شده را به عنوان زنگ موبایل جدید خود تعیین کنید. با انتخاب این گزینه سه راه پیش رویتان قرار می‌گیرد:

  • Standard Ringtone: با انتخاب این گزینه رینگتون تولید شده به عنوان زنگ جدید موبایلتان تعریف می‌شود.
  • Standard Text Tone: با انتخاب این گزینه رینگتون تولید شده به عنوان زنگ مسیج‌هایتان تعریف می‌شود.
  • Assign to Contact: با انتخاب این گزینه می‌توانید رینگتون تولید شده را به شخص خاصی اختصاص دهید.
زنگ موبایل

یکی از این گزینه‌ها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید تا زنگ موبایل جدیدی که ساختید را از این پس به جای رینگتون‌های پیش فرض آیفون بشنوید.

آیا دانلود کردن رینگتون از اینترنت امنیت ما را به خطر می‌اندازد؟


این سوالیست که برای خیلی‌ها پیش‌ آمده اما در پاسخ به آن باید گفت بستگی دارد از چه سایتی دانلود کنید. در حال حاضر اگر در فضای وب به دنبال رینگتون‌ها بروید، کلی سایت متقلب جلویتان سبز می‌شوند که مطمئنا با ورود به آن‌ها با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد. پیدا کردن اینکه چه سایتی ایمن است و چه سایتی متقلب، کار سختی نیست.

فقط باید کمی دقت به خرج داد تا گرفتار مسائل امنیتی مختلف نشد. مثلا به سایتی که مدام از شما پول درخواست می‌کند یا صفحه اصلی آن پر شده از تبلیغات گوناگون نباید راحت اعتماد کرد.

از طرف دیگر خیلی از این سایت‌ها یک روش عجیب‌تر برای فریب دادن مردم در پیش گرفته‌اند. آن‌ها می‌آیند و یک سری زنگ موبایل خیلی جذاب در صفحه اصلیشان قرار می‌دهند و به شما می‌گویند که برای دانلود روی آن‌ها کلیک کنید. اما به محض کلیک روی گزینه دانلود، تازه می‌فهمید که اصلا خبری از آن رینگتون جذاب نیست و کامپیوترتان دارد یک نرم‌افزار عجیب و غریب را دریافت می‌کند.

در این شرایط به پسوند فایل‌ها خوب دقت کنید و حتما جلوی دانلود فایل‌هایی با پسوند exe یا msi را بگیرید. اصلا محال است رینگتونی پیدا شود که پسنوند msi یا exe داشته باشد. پس خوب حواستان را جمع کنید تا پای بدافزارها به سیستم‌هایتان باز نشود. با این حال پیدا کردن وبسایت‌ یا اپ‌هایی که بشود به آن‌ها اعتماد کرد نیز سخت نیست. در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

Zedge

زنگ موبایل

Zedge در اصل وبسایتی است که بیشمار زنگ موبایل ساخته شده توسط کاربران را میزبانی می‌کند. با ورود به این سایت می‌توانید به دنبال هر رینگتونی که دوست دارید بگردید. اما متاسفانه وبسایت Zedge هیچ نوع سازماندهی خاصی برای سیستم جستجویش ندارد و فارغ از هر گونه دسته‌بندی برای رینگتون‌هاست.

همین موضوع کار با Zedge را کمی سخت کرده و نمی‌شود از طریق این وبسایت دسته بندی‌های خاص را زیر نظر گرفت و یک زنگ موبایل مناسب پیدا کرد.

با این حال، جای شکرش باقیست که تیم Zedge با توسعه یک اپلیکیشن کاربردی با همین نام، توانسته در کنار بهبود وضعیت رابط کاربری، مشکل جستجو در میان دسته‌بندی‌ها را نیز برطرف کند. خوشبختانه اپلیکیشن Zedge هم برای اندروید و هم iOS در دسترس است و می‌توانید با نصب آن روی گوشی خود به بیشمار زنگ موبایل مختلف دست پیدا کنید.

Notification Sounds

زنگ موبایل

Notification Sounds از جمله وبسایت‌هایی نیست که در آن هر رینگتونی پیدا شود. در حقیقت Notification Sounds محلی است برای پیدا کردن رینگتون‌های ساده‌. آنقدر ساده که شاید بتوان رینگتون‌های موجود در آن را مشابه زنگ‌های پیش فرض موبایل‌ها دانست.

خوشبختانه Notification Sounds رابط کاربری خوبی دارد و برخلاف چیزی که در Zedge شاهدش بودیم، می‌توان در این وبسایت برای پیدا کردن زنگ موبایل مناسب از تگ‌ها و دسته بندی‌های مختلف کمک گرفت.

Melofania

زنگ موبایل

Melofania با ده‌ها ویژگی خوب و کاربردی یکی از بهترین وبسایت‌هایی است که می‌توانید برای پیدا کردن رینگتو‌ن های تازه به سراغش بروید. Melofania شما را در عمق دریای بیکرانی از رینگتون های مختلف و گوش نواز فرو می‌برد و دستتان را حسابی برای انتخاب یک زنگ موبایل تازه باز می‌گذارد.

طوریکه حتی قادر هستید از طریق امکانات متنوع Melofania، از دل ویدیوهای موجود در یوتوب یا موزیک‌هایی که در موبایل‌هایتان جمع کرده‌اید رینگتون‌ های تازه بیرون بکشید.

Ringtone Maker

زنگ موبایل

اگر کاربر اندروید هستید و می‌خواهید یکی از آهنگ‌‌های مورد علاقه خود را به زنگ موبایلتان تبدیل کنید، اپ Ringtone Maker می‌تواند برایتان یک ابزار کاربردی باشد. Ringtone Maker از فرمت‌های WAV، AAC، 3GPP، AMR و MP4 پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بخشی از آهنگ مورد علاقه‌تان را بردارید و به زنگ موبایل تان تبدیل کنید. جالب‌تر اینکه با Ringtone Maker می‌توانید حجم صدای رینگتون‌های ساخته شده را به بالاترین حد ممکن برسانید تا وقتی موبایلتان زنگ می‌خورد به خوبی متوجه صدای آن بشوید.

رینگتون 98

زنگ موبایل

از اپ رینگتون 98 می‌توان به عنوان یک بانک رینگتون بزرگ و کاربردی یاد کرد. در دل این اپلیکیشن بیش از هزار زنگ موبایل مختلف و زیبا جای گرفته که می‌توانید به صورت طبقه بندی شده به آن‌ها دسترسی داشته باشید. رابط کاربری رینگتون 98 نیز مرتب و ساده طراحی شده تا بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن یک زنگ موبایل مناسب برای گوشی خود پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Omid khodaei namini
    Omid khodaei namini | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    رینگ تون عوض کردن آیفون واقغا عالی بود ، بعد میگن بهترین گوشی دنیا ، فک کنم باید 3 ساعت روش کارکنن تا رینگ تون دلخواه بریزن، همینه کاربرا آیفون و اپل همه رینگتوناشون یکیه :))))))

  • Mohsen Mansourian
    Mohsen Mansourian | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    اح

  • A.R
    A.R | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    این الان خیلی سخت یا تخصصی بود???

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

      قرار نیست همیشه مقالات تخصصی بنویسیم. دیجیاتو تلاش داره تمام اقشار با هر سطحی از مهارت رو پوشش بده.

  • E.A
    E.A | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    واقعا مزخرفه این همه کار برای عوض کردن رینگتون گوشی های ایفون باید انجام داد واقعا؟!
    یعنی چی ???

مطالب پیشنهادی