ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپادهای هوشمند روسیه
تکنولوژی

شرکت روسی کلاشنیکف از دو پهپاد هوشمند برای گشت زنی در قطب رونمایی کرد

شرکت کلاشنیکف اخیرا طرح مربوط به دو پهپاد هوشمند روسی را منتشر کرده که برای حفاظت از دارایی های این کشور در قطب ساخته شده اند. این پهپادهای هوشمند قرار است که به صورت ۲۴ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

شرکت کلاشنیکف اخیرا طرح مربوط به دو پهپاد هوشمند روسی را منتشر کرده که برای حفاظت از دارایی های این کشور در قطب ساخته شده اند. این پهپادهای هوشمند قرار است که به صورت ۲۴ ساعته عملیات های حفاظتی خود را حول محدوده های مد نظر روسیه انجام دهند.

پهپادهای کلاشنیکف از سری موسوم به ZALA هستند و به یک سیستم تشخیص خودکار مجهزند که میتواند اطلاعات مربوط به مثلا یک ناو (شامل نام، اندازه، مسیر و سرعت حرکت) را از فاصله ۱۰۰ کیلومتری برای مقر فرماندهی ارسال نماید.

به گفته ولادیمیر دیمیتریف مدیرعامل گروه کلاشنیکف:

پهپادهای سری ZALA قادرند کلیه تسک های مربوط به انجام تحقیقات در محدوده قطبی را چه برای مقاصد نظامی و چه غیرنظامی به بهترین شکل به انجام برسانند و ایمنی حمل و نقل دریایی و همچنین حفاظت محیطی ۲۴ ساعته را برای روسیه فراهم نمایند و از آب های سرزمینی آن و همچنین سواحل قطبی اش مراقبت نمایند.

پهپادهای هوشمند روسیه

این دِرون ها همچنین سیستم ناوربری مختص به خود را در اختیار دارند تا چنانچه GPS یا معادل روسی آن از دسترس خارج شد، وارد عمل شوند. گفتنی است حضور روسیه در منطقه قطب طی سال های اخیر پررنگ تر شده و این مساله نگرانی آمریکا را برانگیخته است.

براساس اعلام منابع اطلاعاتی آمریکا روسیه ۴۶ یخ شکن دارد که هفت موردشان هسته ای هستند و هم اکنون ۱۲ یخ شکن دیگر نیز توسط این کشور در دست ساخت است. گرچه چین در موقعیت قطب قرار ندارد اما دو یخ شکن مربوط به این کشور نیز در منطقه مذکور حضور دارند و یک یخ شکن دیگر نیز توسط آن در دست ساخت است.

آمریکا نیز در حال حاضر صرفا دو یخ شکن در این منطقه دارد: یکی Polar Sea سنگین وزن که در سال ۱۹۷۶ وارد ماموریت شده و دیگری Healy که اندازه متوسط دارد و از سال ۱۹۹۹ میلادی وارد فاز عملیاتی شده.Polar Sea می تواند یخ هایی به ضخامت ۶ متر را در هم بشکافد و در آب هایی که ضخامت سطح یخی روی آنها ۱.۸ متر است حرکت پیوسته داشته باشند.

به گفته ساموئل بندت از محققان گروه امور بین الملل مرکز تحلیل های دریایی ساخت این پهپادها را میتوان تلاش نظامی دیگری از جانب روسیه برای حفاظت از محدوده های قطبی اش عنوان کرد.

اما در مورد مشخصات پهپادهای هوشمند روسیه باید بگوییم که به یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با قابلیت تعویض لنز مجهز شده اند و یک دوربین ضبط ویدیو با زوم ۶۰ برابری و همچنین سنسور حرارتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

ZALA از کانال های رادیویی جدیدی هم پشتیبانی می کند که امکان استریم آنی ویدیو یا تصاویر مادون قرمز را برای آن فراهم می کند و باتری این پهپادها هم تا ۵ ساعت دوام می آورد.

گفتنی است این درون ها در فورومی تحت عنوان «قطب جنوب: حال و آینده» رونمایی شدند که مرکز اکتشافات قطبی روسیه نیز برگزار کننده آن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Titan007
    Titan007 | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    کلاشنیکف املا صحیح هستش نه کلاشینکف..لطفاً تصحیح بفرمایید

مطالب پیشنهادی