ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

دستاورد جدید انویدیا در تولید چهره‌های ساختگی با ظاهر واقعی [تماشا کنید]

هنوز چند روز از اعلام خبر استفاده انویدیا از هوش مصنوعی برای ایجاد صحنه های واقع بینانه نگذشته که ویدیویی دیگر از تلاش های این شرکت برای خلق چهره های غیرواقعی واقع بینانه با بهره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

هنوز چند روز از اعلام خبر استفاده انویدیا از هوش مصنوعی برای ایجاد صحنه های واقع بینانه نگذشته که ویدیویی دیگر از تلاش های این شرکت برای خلق چهره های غیرواقعی واقع بینانه با بهره گیری از AI منتشر شده است.

این چهره ها که از ترکیب دو منبع ایجاد شده و حاصل ۴ سال تلاش مهندسان شرکت مذکور هستند، آنقدر به واقعیت نزدیکند که تشخیص ساختگی بودن آنها غیر ممکن به نظر می رسد.

تمامی تصاویری که در ویدیوی زیر نمایش داده می شوند متعلق به کسانی‌اند که وجود خارجی ندارند و این مساله در عین جالب بودن کمی ترسناک هم به نظر می رسد. فرایند کار الگوریتم بدین صورت است که با استفاده از کتابخانه تصاویر مرجع و ترکیب ویژگی های آنها عکس های جدیدی خلق می کند. جالب‌ترین نکته ایجاد تغییرات در موهای افراد با خروجی کاملا طبیعی است.

این کمپانی با استفاده از الگوریتمی مشابه قادر به تولید ماشین، خانه، اتاق و حتی گربه هایی است که هرگز به دنیا پا نگذاشته اند. چنین فناوری هایی می تواند در کاهش هزینه و زمان تولید ساخت بازی، انیمیشن و جلوه ‌های ویژه سینمایی کمک کند.هوش مصنوعی

دیگر فناوری این کمپانی با بهره گیری از هوش مصنوعی صحنه‌هایی با جزییات دقیق را تولید می کند. در این روش با استفاده از شبکه‌های عصبی و ایجاد کتابخانه ای از منابع ویدیوی واقعی به ارتقای گرافیک بازی ها کمک می شود. در واقع کاربران می‌توانند ویدیویی را دریافت و آن‌ را در بازی آپلود کنند، سپس با استفاده از تکنولوژی جدید، ویدیو به یکی از محیط‌‌های بازی تبدیل شود.

این فناوری سطح زیادی از اطلاعات موجود در محیط را تشخیص داده و جزییات دیگری مانند بافت و نورپردازی را به آن‌ها اضافه می‌کند. هدف نهایی انویدیا این است که بتوان این صحنه‌ها را با جزییات گرافیکی ترکیب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    تا چند سال دیگه،واسه ساختن فیلم هم دیگه نیاز به بازیگر و گریم نیست،چهره ها به بهترین شکل بصورت مجازی هستن،حتی بعدش جوری میشه که فیلمنامه رو میدن به هوش مصنوعی،اونم خودش بازیگرا رو مشخص میکنه و با چهره ی مورد نیاز سکانس های فیلم،کلا فیلمنامه بده،فیلم کامل بگیر

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    وقتی فکر میکنی ک هیچ کدوم از اون افراد در دنیای واقعی حضور ندارن یه حس عجیبی پیدا میکنی،مثلا انگار به تصویر کشته شده های برج های دوقلو نگاه میکنی.

مطالب پیشنهادی