ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک قصد توسعه ارز مجازی برای استفاده در واتساپ را دارد

بنابر گزارشات بلومبرگ به نظر می‌رسد فیسبوک در حال تولید یک ارز دیجیتال است که بتواند از آن در پیام رسان تحت کنترل خود یعنی واتس اپ برای تبادلات مالی استفاده نماید. این در حالیست ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بنابر گزارشات بلومبرگ به نظر می‌رسد فیسبوک در حال تولید یک ارز دیجیتال است که بتواند از آن در پیام رسان تحت کنترل خود یعنی واتس اپ برای تبادلات مالی استفاده نماید. این در حالیست که چند ماه پیش متوجه شده بودیم که فیسبوک وارد حوزه‌ی بلاکچین شده است.

این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که واتس اپ ابتدا روی بازار نقدی در کشور هند متمرکز خواهد شد. این ارز دیجیتال یک ارز مجازی با ثبات یا Stablecoin است. این نوع ارز مجازی ارزش مشابهی مانند دلار خواهد داشت تا دچار نوسانات احتمالی نگردد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی فیسبوک از این ویژگی به طور رسمی رونمایی خواهد کرد. اما بنابر گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد که فیسبوک فاصله‌ی زیادی با تولید این ارز مجازی داشته باشد. این شرکت در حال حاضر در فرایند ایجاد استراتژی کلی آن قرار دارد.

هک واتس اپ

فیسبوک مدت‌هاست به دنبال فعالیت در حوزه‌های اقتصادی است. پیش از این فیسبوک با عرضه‌ی نسخه‌های پولی اپلیکیشن خود و همچنین واتس اپ این موضوع را نشان داده بود.

واتس اپ پرکاربر ترین پیام‌رسان دنیا محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان به ارسال پیام‌های متنی رمز گذاری شده پرداخت. این پیام‌رسان بر خلاف اپلیکیشن فیسبوک، بابت رسوایی‌های اخیر این شرکت کاربران خود را از دست نداده است.

البته یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که تعداد زیادی از کاربران واتس اپ اصلا نمی‌دانند که پیام رسان مورد استفاده‌شان توسط فیسبوک خریداری شده و زیر نظر این شرکت اداره می‌گردد. تنها در کشور هند حدود ۲۰۰ میلیون نفر از اپلیکیشن واتس اپ استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۱ دی ۱۳۹۷

    اماده فیلتر شدن واتساپ هستیم.

مطالب پیشنهادی