ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رویاپردازی به سبک چینی ها؛ کیانتو K50 در خاک آمریکا تولید خواهد شد

خودروساز چینی کیانتو موتورز (Qiantu Motors) در نظر دارد با همکاری یک شرکت کالیفرنیایی به نام Mullen Technologies وارد ایالات متحده شده و در خاک این کشور فعالیت های خود را آغاز کند. در بیانیه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

خودروساز چینی کیانتو موتورز (Qiantu Motors) در نظر دارد با همکاری یک شرکت کالیفرنیایی به نام Mullen Technologies وارد ایالات متحده شده و در خاک این کشور فعالیت های خود را آغاز کند.

در بیانیه مشترکی که اخیرا منتشر شده، این دو شرکت از تلاش خود برای کسب مجوزها و انجام هماهنگی های لازم جهت تولید مدل اسپرت K50 در آمریکا خبر داده اند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو در سال 2020 آنسوی دنیا رونمایی می شود. در صورت وقوع این اتفاق، K50 یکی از معدود کوپه های موجود در ایالات متحده خواهد بود که از پیشرانه ای تمام برقی بهره می برد.

کیانتو K50

به گفته شرکت Mullen کوپه برقی چینی ها شاسی آلومینیومی داشته و بدنه آن از فیبر کربن ساخته می شود، همچنین پیشرانه این خودرو قادر است 402 اسب بخار قدرت تولید کند. درباره سایر مشخصات کیانتو K50 مخصوص بازار آمریکا اطلاعات زیادی در دست نیست، اما بعید به نظر می رسد که این نسخه با نسخه فروخته شده در سرزمین مادری تفاوت های زیادی داشته باشد.

291113c3-qiantu-k50-9

بد نیست اشاره کنیم وظیفه تامین انرژی نسخه چینی K50 بر عهده پک باتری 78 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. این پک دو موتور برقی را که در مجموع 429 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور دارند، تغذیه می کند. با چنین پیشرانه قدرتمندی کوپه الکتریکی چشم بادامی ها شتاب صفر تا 100 را در عرض 4.6 ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو با یک بار شارژ تا 380 کیلومتر مسافت را پشت سر می گذارد.

d629b70b-qiantu-k50-5

به لحاظ ظاهری چراغ های LED، درهای بدون قاب پنجره و رینگ های 19 اینچی آلومینیومی از ویژگی های شاخص K50 به شمار می روند. یک پنل خورشیدی کوچک هم بر روی سقف دیده می شود که به احتمال زیاد انرژی برخی از تجهیزات الکترونیکی را تامین می کند.

qiantu-k50

مثل دیگر خودروهای چینی، کیانتو K50 نیز به امکانات زیادی مجهز شده است. صندلی های اسپرت چرمی با قابلیت گرم و سرد شدن، فرمان گرم شونده چرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر 10.1 اینچی پشت فرمان، نمایشگر عظیم 15.6 اینچی سیستم اینفوتینمنت با مسیریاب و تکنولوژی تشخیص صدا، 4G و وای فای، استارت دکمه ای و سیستم صوتی با کیفیت شش کاناله با ساب ووفر برخی از این امکانات هستند.

291113c3-qiantu-k50-4

درباره قیمت احتمالی کیانتو K50 در ایالات متحده تاکنون حرفی به میان نیامده، اما این خودرو در چین ارزشی برابر با 754,300 یوان دارد که معادل چیزی در حدود 109 هزار دلار می شود. شرکت Mullen اعلام کرده که K50 به تعداد محدود عرضه شده و علاقه مندان می توانند از سال آینده نسبت به خرید آن اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    """"مثل دیگر خودروهای چینی، کیانتو K50 نیز به امکانات زیادی مجهز شده است""""

    من دگ حرفي ندارم?

    مثل ديگر خودروهاي امريكايي نه
    مثل آلماني ها نه
    مثل ايتاليايي ها نه
    مثل ژاپني ها نه

    مثل ساير خودروي هاي چيننيي؟!???

مطالب پیشنهادی