ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد صنعتی جدید DJI با دو دوربین حرارتی معرفی شد

اخیراً پهپاد صنعتی جدید DJI از سری ماویک 2 معرفی شده که Mavic 2 Enterprise Dual نام دارد و به منظور استفاده در مراکز صنعتی، قابلیت‌های مفیدی برایش درنظر گرفته شده است. با همکاری شرکت FLIR ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اخیراً پهپاد صنعتی جدید DJI از سری ماویک 2 معرفی شده که Mavic 2 Enterprise Dual نام دارد و به منظور استفاده در مراکز صنعتی، قابلیت‌های مفیدی برایش درنظر گرفته شده است. با همکاری شرکت FLIR دوربین‌های حرارتی منحصر به فردی برای این مدل پهپاد در نظر گرفته شده که این ویژگی موجب شده محصول جدید به بهترین گزینه برای نظارت، ماموریت‌های امداد و نجات یا موضوعاتی شبیه به ان برگزیده شوند.

بدین ترتیب دوربین‌های گجت یاد شده قادرند دمای یک شئ و محیط را بسنجند یا گستره‌ی دمایی مشخصی را بررسی کنند. بر خلاف این گجت دیگر پهپاد‌های DJI، برای استفاده در محیط صنعتی طراحی شده و کمپانی‌های مختلف می‌توانند با استفاده از آن، بر سازه‌ها و ساختمان‌هایشان نظارت کنند.

آنها می‌توانند با بکار بستن پهپاد صنعتی جدید DJI به بررسی ساختمان‌های چند طبقه که نیاز به نظارت همیشگی دارند، بپردازند. ریز دوربین‌های حرارتی بکار رفته در این پهپاد‌ها، قابلیتی جالبی به نام Spot Meter دارند که دمای میانگین موجود هر شئ یا محل را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این بیشترین و کمترین میزان دما نیز در آنها مشخص می‌شود.

علاوه بر این قابلیت، ویژگی دیگری نیز برای این پهپادها در نظر گرفته شده که به هدایتگر اجازه می‌دهد رنگ‌های متنوعی برای دمای های مختلفی در نظر بگیرد تا آن را به حالت‌ بهتری مشاهده کند.

دوربین بکار رفته برای این پهپاد از قابلیت FLIR MSX پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از تصویربرداری پویا چند بعدی به مشاهده جزئیات نوری به همراه درجه حرارتی اشیا بپردازد. این مسئله می‌تواند به شناسایی اشیاء مختلف از هم کمک کند.

این دوربین به گیمبال سه محوره‌ و سنسور 4K مجهز شده که با ثابت نگاه داشتن آن، تصویر مطلوبی فیلمبرداری می‌کند. هدایت گر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن DJI Pilot به کنترل پهپاد بپردازد. از دیگر ویژگی‌های Mavic 2 Enterprise Dual می‌توان به نورپرداز ۲۴۰۰ لومن، چراغ  M2E و بلندگو اشاره کرد. این پهپاد قیمتی معال ۲۶۹۹ دلار آمریکا دارد و کاربران می‌توانند با پرداخت این هزینه، آن را بکار ببندند.

 

تماشا کنید: مقر جدید DJI پلی آسمانی برای آزمایش پهپاد‌ها خواهد داشت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۲ دی ۱۳۹۷

    قبلا ویدئو دوربین حرارتی قابل نصب روی فانتوم رو دیده بودم و این که چه استفاده هایی برای سیستم ها نظارتی و کنترل محصولات کشاورزی و صنعتی میشه داشته باشه ولی حالا بخصوص بخاطر داشتن بلند گو حتی بجای نگهبان شیفت شب هم کاربرد پیدا میکنه و میشه دنیایی رو تصور کرد که پهباد ها مجری قانون باشند! و برای بررسی صحنه تصادف و یا امداد و نجات اولین گزینه و سریع ترین حالت باشند.

مطالب پیشنهادی