ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس فوکوس
نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه جدید فایرفاکس فوکوس با قابلیت‌های امنیتی بیشتر منتشر شد

موزیلا برای حفاظت هرچه بیشتر از کاربران موبایل قابلیت های جدیدی را در فایرفاکس فوکوس معرفی کرده است. زندگی بدون کوکی در اینترنت چندان ساده نخواهد بود، تصور کنید پس از هربار ورود به یک ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

موزیلا برای حفاظت هرچه بیشتر از کاربران موبایل قابلیت های جدیدی را در فایرفاکس فوکوس معرفی کرده است.

زندگی بدون کوکی در اینترنت چندان ساده نخواهد بود، تصور کنید پس از هربار ورود به یک سایت‌ها ناچار به وارد کردن نام کاربری یا پرکردن یک فرم ثابت باشید. توسعه دهندگان برای جلوگیری از این کار به توسعه کوکی روی آوردند اما در این میان معیارهای امنیتی نادیده گرفته شدند.

کوکی ها گشت و گذار در اینترنت را ساده می کنند اما خطراتی را هم به همراه دارند. این ابزارها برای شخصی سازی تجربه کاربران و بهبود مرورگر طراحی شده اند اما بسیاری از سایت ها برای نمایش هوشمند تبلیغ از آن استفاده می کنند. از آنجا که ادمین‌ ها اهمیت چندانی به این مساله نمی دهند، توسعه دهندگان مرورگر گام هایی را برای حفاظت از حریم شخصی کاربران در برابر سوء استفاده از کوکی ها برداشته اند.

در آخرین نسخه مرورگر ایمن فایرفاکس فوکوس امکان تعیین نوع کوکی های مجاز و یا فعال کردن همه آنها فراهم شده است. در صورتی که کاربر به کوکی خاصی مشکوک باشد می تواند آنرا به راحتی مسدود کند. فایرفاکس فوکوس

موزیلا اخیرا قابلیت جدیدی را برای مسدود کردن رهگیر های تبلیغاتی شخص ثالث به نام Enhanced Tracking Protection معرفی کرده بود و حالا آن را در مرورگر فایرفاکس فوکوس هم پیاده سازی کرده است.

اگرچه این موارد از حریم شخصی کاربر حفاظت می کنند اما مسئولیت آنها را هم بیش از پیش افزایش می دهد چرا که عملکرد برخی سایت ها در صورت غیرفعال شدن کوکی ها دچار اختلال می شود.

قابلیت مسدود کردن رهگیرهای تبلیغاتی فعلا در نسخه اندروید فایرفاکس فوکوس ارائه شده و از زمان انتشار آن برای iOS خبری منتشر نشده است. در عوض کاربران iOS از قابلیت پیشنهاد جستجوی جدیدی برخوردار شده اند. علاوه بر این موارد مرورگر موبایل موزیلا در صورت بازدید کاربر از سایت های مشکوک در لیست سیاه گوگل به وی هشدار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی