ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوئل شاهزادگان ژرمن؛ مسابقه درگ ب ام و M5 Competition Pack و مرسدس AMG E63 S [تماشا کنید]

سال هاست که نسل های مختلف ب ام و M5 در کلاس سدان های اسپرت سایز متوسط حکمرانی می کنند. آخرین نواده این نسل نیز که سال گذشته با کد F90 متولد شد، ادامه دهنده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

سال هاست که نسل های مختلف ب ام و M5 در کلاس سدان های اسپرت سایز متوسط حکمرانی می کنند. آخرین نواده این نسل نیز که سال گذشته با کد F90 متولد شد، ادامه دهنده راه پیشینیان بوده و از عملکردی مثال زدنی برخوردار است.

bmw M5 all generations

در سال های اخیر مرسدس بنز هم با همکاری بخش AMG به طور ویژه روی مدل های سریع و هیجان انگیز تمرکز نموده؛ E63 S یکی از این موارد است که رقیب M5 محسوب می شود. این سدان زیبای اشتوتگارتی توانسته به لطف موتور قدرتمند خود، دردسرهای زیادی برای M5 ایجاد کرده و در برخی تست ها موفق به شکست آن شده است.

Mercedes-AMG-E-63-S-4MATIC-Drift-2018

اما نسل کنونی M5 از ماه می 2018 با نسخه ارتقا یافته Competition Pack عرضه می شود. با بهینه سازی هایی که در پیشرانه 4.4 لیتری V8 معروف باواریایی ها داده شده، قدرت آن با 25 واحد افزایش به 625 اسب بخار رسیده است. با وجود افزایش قدرت، بهینه سازی های موجود تاثیری بر روی گشتاور نداشته و رقم آن در 750 نیوتن متر ثابت باقی مانده است.

2019-BMW-M5-Competition-Euro-spec-05-800x450

به منظور ارزیابی توانمندی های ب ام و M5 Competition Pack دست اندرکاران Carwow بار دیگر دست به کار شده و این سوپر سدان باواریایی را در برابر سوپر سدان اشتوتگارتی ها قرار داده اند.

Mercedes-AMG E 63 S Finally Drag Races BMW M5 Competition (8)

پیش از تماشای ویدیوی این رویارویی دیدنی بد نیست اشاره ای هم به مشخصات مرسدس AMG E63 S داشته باشیم. در زیر کاپوت این نسخه از E کلاس یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که می تواند 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

Mercedes-AMG E 63 S Finally Drag Races BMW M5 Competition (8)

هر دو خودرو به گیربکس خودکار و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ مجهز بوده و طبق کاتالوگ شتابی برابر با 3.3 ثانیه دارند.

همانطور که مشاهده می کنید این دو سدان آلمانی روی کاغذ از مشخصات بسیار مشابهی برخوردار هستند. حال باید دید که در دنیای واقعی کدام یک عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. برای یافتن پاسخ این سوال شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را به تماشای ویدیوی زیر دعوت می کنیم.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی ضمیمه شده را مشاهده فرمایید، باید به اطلاعتان برسانیم در مسابقه درگ این M5 Competition Pack است که با رکورد 11.1 ثانیه زودتر از AMG E63 S از خط پایان عبور می کند. نماینده اشتوتگارتی ها در این رقابت نزدیک رکورد 11.3 ثانیه را از خود بر جای گذاشت؛ این خودرو پیشتر در مصاف با M5 موفق به ثبت رکورد 11.2 ثانیه برای مسافت یک چهارم مایل شده بود.

Mercedes-AMG E 63 S Finally Drag Races BMW M5 Competition (2)

در تست شتابگیری با سرعت اولیه 50 مایل (معادل 80 کیلومتر) در ساعت ورق برگشت و مرسدس AMG E63 S با تکیه بر گشتاور بیشتر خود از ب ام و M5 Competition Pack فاصله گرفت.

ب ام و M5

در تست ترمزگیری با سرعت 70 مایل (معادل 112 کیلومتر) در ساعت نماینده باواریایی ها دوباره برتری خود را به رخ کشیده و در مسافتی کوتاه تر متوقف شد. با این حساب می توان گفت که ب ام و M5 Competition Pack انتقام نسخه استاندارد M5 را از AMG E63 S گرفته و در مجموع به برتری رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی