ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین و بدترین ایده های سفرهای هوایی در سال ۲۰۱۸

سفر هوایی این روز‌ها ساده‌تر از گذشته انجام می‌شود و در طول روز شاهد بیش از صدها هزار سفر ابا استفاده از هواپیماها هستیم. اما بشر در حال پیشرفت است و از طرفی خلاقیت انسان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

سفر هوایی این روز‌ها ساده‌تر از گذشته انجام می‌شود و در طول روز شاهد بیش از صدها هزار سفر ابا استفاده از هواپیماها هستیم. اما بشر در حال پیشرفت است و از طرفی خلاقیت انسان به طور پیوسته به دنبال ایجاد روش‌های جدید و راحت‌تر برای پرواز است. این ایده‌ها گاه جذاب و هیجان انگیز و گاه نا امید کننده، بیهوده و مضحک هستند.

در این مطلب قصد داریم به برخی از بهترین و بدترین ایده‌های سفرهای هوایی که در سال ۲۰۱۸ مطرح شده‌اند اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

صندلی‌هایی بهینه از لحاظ هزینه و فضای مصرفی

صندلی اکو سیت (Eco Seat) -که توسط استودیوی بریتانیایی پیرسون لوید طراحی و در نمایشگاه طراحی داخلی هواپیما‌ها در هامبورگ آلمان رونمایی شد- یک انقلاب در زمینه‌ی کاهش هزینه‌ی سفر‌های هوایی خواهد بود. این صندلی‌ها به خاطر فضای کمی که اشغال می‌کنند به هواپیما اجازه می‌دهند تا مسافران بیشتری داشته باشند که در نهایت منجر به کاهش هزینه‌ی بلیط خواهد شد.

این صندلی‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند و با نشستن روی آن احساس راحتی خواهید داشت. چرا که این صندلی‌ها می‌توانند با توجه به نوع بدن افراد بهترین حالت نشستن را برایشان به ارمغان بیاورند و جلوی خستگی افراد را بگیرند.

صندلی‌هایی که خودشان را تمیز می‌کنند

شرکت ریکارو صندلی‌هایی طراحی کرده که خودشان را تمیز می‌کنند. بر اساس گفته‌های این شرکت، بخش فرست کلس به زودی به صندلی‌هایی مجهز خواهد شد که با استفاده از مکانیزمی خاص همه‌ی باکتری‌ها و جرم‌های روی صندلی را در عرض چند ثانیه از بین خواهد برد. علاوه بر این، این صندلی‌ها به طور هوشمند می‌توانند به مسافران اعلام کنند که تا چه حد پاکیزه هستند.

سفرهای هوایی با راکت

یکی از پیشنهادات رویایی مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، سفر با استفاده از راکت‌هاست. به طوری که این سفر‌های هوایی با سرعت بسیار بالایی انجام پذیرند. ایلان ماسک پیشنهاد داده این سفر‌ها با راکت استارشیپ انجام شود.

ماسک می‌خواهد هواپیما‌ها را با راکت‌ها جایگزین کند تا سفر‌ها روی زمین با سرعت قابل توجه‌تری انجام گیرد. او ادعا می‌کند که هزینه‌ی پرواز‌های این چنینی تفاوت چندانی با هزینه‌ی سفر‌های هوایی کنونی نخواهد داشت. به عنوان مثال سفر از نیویورک به شانگهای در ۲۴ دقیقه انجام خواهد شد. رویایی که یقینا در سال ۲۰۱۹ به حقیقت نخواهد پیوست.

هواپیما‌های الکترونیکی

این ایده هم تا مدت‌ها در دسترس افراد نخواهد بود اما در صورت به تحقق پیوستن می‌تواند خبری بسیار خوب برای محیط زیست و به تبع آن بشریت باشد. هواپیمای آلیس کامیوتر شرکت Eviation هواپیمایی کاملا الکترونیکی است که می‌تواند تا ۹ مسافر را برای سفر‌های کوتاه هوایی حمل کند.

شرکت سازنده بر این باور است که این هواپیما تا سال ۲۰۲۱ به صورت تجاری قادر به فعالیت خواهد بود و صد‌ها مسیر هوایی در ایالات متحده را به در بر خواهد گرفت.

هواپیماهای بدون پنجره

هواپیماهای بدون پنجره می‌توانند هم خوب باشند و هم یک فاجعه تلقی شوند. طرفداران این ایده مثل شرکت هواپیمایی امارات بر ای عقیده است که می‌توانند پنجره‌های عادی هواپیما‌ها را که تولیدشان هزینه‌های زیادی دارد و بسیار سنگین هستند را با مناظری تقلبی جایگزین نمایند تا هزینه‌ی سفر‌های هوایی کاهش یابد.

کوچک کردن سرویس بهداشتی هواپیما‌ها

شرکت راکول کالینز اعلام کرده که می‌تواند حدود ۷ اینچ فضای کابین‌ها را با کاهش اندازه‌ی سرویس‌های بهداشتی موجود در این وسیله‌ی نقلیه افزایش دهد. البته این موضوع برای سرویس بهداشتی بخش مسافران اقتصادی که با بلیط‌های کم هزینه‌تر وارد هواپیما می‌شوند اتفاق خواهد افتاد.

استفاده از زین در هواپیما

صندلی اسکای رایدر 2.0 یک صندلی خاص است که بیشتر به یک زین شباهت دارد. در سفر‌های فضایی (البته با در دست داشتن بلیط اقتصادی هواپیما) می‌توانید از این صندلی‌ها استفاده کنید. با اینکه شاید به نظر هیچ مشکلی در طراحی آن وجود نداشته باشد، اما مسافران می‌توانند با استفاده از این صندلی‌ها به جای نشستن سرپا بایستیدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی