ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

85237255-tesla-model3-issues
خودرو

چالش تازه ایلان ماسک؛ مشکلات کیفی تسلا مدل 3 کماکان ادامه دارد [تماشا کنید]

از زمان تحویل نخستین سری از تسلا مدل 3 به مشتریان، همواره حرف و حدیث های زیادی پیرامون کیفیت ساخت این اتومبیل برقی مطرح بوده است. برخی بر این باور هستند که شرکت تسلا به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

از زمان تحویل نخستین سری از تسلا مدل 3 به مشتریان، همواره حرف و حدیث های زیادی پیرامون کیفیت ساخت این اتومبیل برقی مطرح بوده است. برخی بر این باور هستند که شرکت تسلا به دلیل استقبال فراتر از انتظار، بیشتر روی کمیت تمرکز کرده و قصد دارد با عبور از "جهنم تولید" سفارشات مشتریان خود را به موقع تحویل دهد که این امر هم به نوبه خود باعث بروز مشکلات کیفی شده است.

Tesla-Model-3-Road-Trip-i-750x565

برای ارزیابی این مساله، جیسون فنسک یک دستگاه تسلا مدل 3 صفر کیلومتر خریداری نموده و آن را به دقت بررسی کرده است. این مهندس جوان که به واسطه تولید ویدیوهای آموزشی درباره نحوه عملکرد بخش های مختلف خودرو شهرت یافته، با تهیه کلیپی نتایج ارزیابی اش را در کانال یوتیوب خود منتشر نموده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، تسلا مدل 3 متعلق به آقای فنسک با چند ایراد ظاهری واضح از خطوط تولید خارج شده است. وجود چندین خط و خش در برخی نقاط بدنه اولین ایراداتی هستند که جلب توجه می کنند. این در حالی است که مدل خریداری شده از رنگ سفارشی 2500 دلاری بهره می برد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (12)

نکته عجیب و قابل تامل اینکه در بخشی از بدنه یک برآمدگی خیلی کوچک در زیر لایه اصلی رنگ دیده می شود؛ به گفته جیسون این برآمدگی احتمالا به دلیل گرد و غبار راه یافته به اتاق رنگ تسلا و چسبیدن یکی از ذرات به بدنه ایجاد شده است.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (7)

فاصله ناهمگون پنل های بدنه از یکدیگر، تراز نبودن فاصله شکاف ها و اختلاف سطح اجزای مجاور هم نکات منفی دیگری هستند که آقای فنسک در تسلا مدل 3 صفر کیلومتر خود متوجه آنها شده است. برای مثال فواصل متفاوت لبه های کاپوت با گلگیرها و اختلاف سطح آن در دو طرف با سپر یکی از ایرادات مونتاژی است که با کمی دقت می توان آن را تشخیص داد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (11)

این مهندس جوان در ادامه یک دستگاه سوبارو کراس ترک را نیز بررسی نموده و فواصل شکاف های موجود در بخش های مختلف آن را با تسلا مدل 3 مقایسه کرده است. نتیجه این مقایسه حکایت از آن دارد که کراس اوور ژاپنی ها با دقت بیشتری مونتاژ شده و پنل های بدنه آن از فواصل کمتر و پیوسته تری برخوردار هستند. در واقع با یک جمع بندی کلی می توان گفت که تسلا تا حدی کیفیت را فدای کمیت کرده است تا بتواند سفارشات مشتریان را سر موعد تحویل دهد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (9)

البته تسلا نباید در زمینه ایرادات مونتاژی چندان هم حساس باشد، چرا که بعید است هیچ خودروسازی در جهان به گرد پای خودروسازان ایرانی در مورد عیوب مونتاژی برسد.وضعیت مونتاژ خودروهای ایرانی به حدی ضعیف است که فاصله ناهمگون قسمت های مختلف بدنه به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای اندازه گیری دقیق قابل تشخیص است!

در این مورد کار از میلیمتر گذشته و شکاف بین برخی از قطعات به واحد سانتی متر رسیده است، به شکلی که به راحتی می توان این فاصله را با واحد بند انگشت سنجید.

Saipa Saina Quality problems

در پایان شما را به تماشای ویدیویی که آقای فنسک از مشکلات کیفی تسلا مدل 3 تهیه کرده، دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ دی ۱۳۹۷

    هه......ههههههه
    چی بگم
    بذار بخندم
    ههههههههه هاهاهاها

  • sina. z
    sina. z | ۶ دی ۱۳۹۷

    واقعا...من هنوز ماشینم ۲۰ تا نرفته بالانس چرخ ها به هم خورده و فرمون تلق تلق می کنه و به قول دوستمون کج می گیرم که صاف بره

  • رامين
    رامين | ۶ دی ۱۳۹۷

    فقط آخرش ?? با بند انگشت

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۶ دی ۱۳۹۷

    واقعا داره با کولیس اندازه میزنه!!!! و شاکی هم هست؟!!!! یعنی اصلا اینقدر حقوق اولیه و انسانیمون رو بهمون ندادن من شخصا تعجب میکنم میشه از همچین چیزی شاکی بود! داره ادا در میاره یا واقعا شاکیه؟!!!! من سمند خریدم فرمونش کلا نزدیک ۴۰ درجه کج بسته شده بود!!! یعنی باید فرمون رو کج نگه میداشتم تا ماشین صاف بره!!!

    • FEREYDOON
      FEREYDOON | ۶ دی ۱۳۹۷

      خب اگه این کارو نکنند وضع بدتر میشه.میلیمتر میشه سانتیمتر

مطالب پیشنهادی