ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی هم به جمع شکایت کنندگان از کوالکام در کره جنوبی پیوست

کمپانی کوالکام اخیراً درگیر دعواهای حقوقی مختلفی در سراسر دنیا بوده که تا اینجای کار  بعضی به نفع آن و بعضی هم به ضرر شرکت چیپست ساز آمریکایی پیش رفته اند. اکنون در رخداد تازه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی کوالکام اخیراً درگیر دعواهای حقوقی مختلفی در سراسر دنیا بوده که تا اینجای کار  بعضی به نفع آن و بعضی هم به ضرر شرکت چیپست ساز آمریکایی پیش رفته اند. اکنون در رخداد تازه ای ال جی هم به جمع شکایت کنندگان از کوالکام پیوسته و خواستار جریمه شرکت مذکور شده است.

ال جی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کره جنوبی، به دادخواهی کمیسیون تجارت عادلانه کره (KFTC) پیوسته چرا که بر خلاف سامسونگ، نتوانسته با شریک آمریکایی خود به توافق برسد.

جالب است بدانید که در سال 2016 کمیسیون KFTC موفق شد کوالکام را به خاطر نقض برخی پتنت ها به پرداخت جریمه 917 میلیون دلاری محکوم کند که با مخالفت قابل پیش بینی شرکت آمریکایی مواجه شد و پرونده مذکور همچنان در جریان مانده است.

کوالکام

در سال 2016 کمیسیون KFTC موفق شد کوالکام را به خاطر نقض برخی پتنت ها به پرداخت جریمه 917 میلیون دلاری محکوم کند

در این مدت شرکت های دیگری مانند اپل، مدیاتک، اینتل، هواوی و سامسونگ نیز به دادخواست KFTC پیوستند که مورد آخر طی توافقی با کوالکام، از شکایت خود منصرف شد. این حرکت سامسونگ (به عنوان یک شرکت کره ای) وزنه شکایت کنندگان را سبک کرد اما حالا با اعلام حضور ال جی، بار دیگر کفه ترازو به سمت شاکیان سنگینی کرده و احتمالاً شاهد محکومیت کوالکام در کره جنوبی خواهیم بود.

البته به گفته منابع آگاه، تا زمان صدور رأی نهایی دادگاه و ارائه تمامی مستندات و دفاعیات، هنوز چند سالی باقی مانده و در این مدت ممکن است شرکت آمریکایی خارج از فضای حقوقی با بعضی از شکایت کنندگان به توافق برسد.

گفتنی است کوالکام پیش از این در نبرد حقوقی خود با اپل موفق شده رأی دادگاه هایی در چین و آلمان را به نفع خود دریافت کند و از فروش بعضی مدل های آیفون در کشورهای مورد اشاره جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mobin
    Mobin | ۷ دی ۱۳۹۷

    من بودم یه سال بهشون چیپست نمیدادم ?

  • Mehranium
    Mehranium | ۷ دی ۱۳۹۷

    ای بابا اخه یکی نیست بگه ال جی تو رو سننه، کوالکام اپل رو خوب کوبید زمین توی چین، وای اگر کوالکام برنده دادگاه بشه چه حالی میده اپل و الجی و بقیه تو ? ذوقی میخورن

مطالب پیشنهادی