ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین تحلیل‌ از فعالیت تلگرام در ایران: افزایش بازدیدها در آذر ماه

بر اساس بررسی‌های دانشگاه تهران، تولید محتوای کانال‌های تلگرامی در آذر ماه کاهش یافته اما میانگین میزان بازدید کل مطالب تولید شده در کانال‌های تلگرامی نسبت به مهرماه با افزایش همراه بوده‌ است. آزمایشگاه شبکه‌های ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

بر اساس بررسی‌های دانشگاه تهران، تولید محتوای کانال‌های تلگرامی در آذر ماه کاهش یافته اما میانگین میزان بازدید کل مطالب تولید شده در کانال‌های تلگرامی نسبت به مهرماه با افزایش همراه بوده‌ است.

آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی دانشگاه تهران در این بررسی یه این نتایج دست یافت که در هر روز به طور میانگین ۱ میلیون و ۵۳۸ هزار پست تلگرامی منتشر شده‌ که نسبت به ماه‌های قبل ۵۹ هزار پست کمتر بوده‌ است.

با این حال شیب بازدید کانال‌ها در آذرماه نسبتا ثابت بوده‌است؛ موضوعی که نشان می‌دهد تلگرام هنوز مخاطبان خود را دارد و اینطور که تحقیقات نشان‌ می‌دهد میزان بازدید از تلگرام در روزهای تعطیل بیشتر می‌شود. برای مثال در تاریخ چهارم آذرماه همزمان با میلاد رسول اکرم بازدید از مطالب کانا‌ل‌های تلگرامی به بیش از ۱ میلیارد و ۴۸ میلیون بار رسیده است.

در بخشی دیگر از این پژوهش آمده‌است که میانگین میزان بازدید کل مطالب تولید شده در کانال‌های تلگرامی نسبت به مهرماه ۳۲۰ میلیون بار به صورت روزانه افزایش داشته‌است. به بیان دیگر استفاده از تلگرام در این ماه با افزایش همراه بوده‌است.

تحلیل‌های تلگرام
خبرگزاری ایرنا با انتشار یک اینفوگرافیک، داده‌های منتشر شده از سوی آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی دانشگاه تهران را بررسی کرده است.

آزمایشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه تهران به مدیریت دکتر «مسعود اسدپور» چندین سال است در حوزه آمارگیری کار می‌کنند و سایت‌هایی چون مجلس‌گرافی (مرکز عملکرد نمایندگان مجلس) را در کارنامه خود دارد. همچنین این مجموعه در دوره‌‌های متفاوت فعالیت‌های تلگرام را بررسی کرده و آمارهایی از روزهای قبل و بعد از فیلترینگ ارائه کرده‌ بود.

پیش تر «احسان اصلانیان» یکی از کارشناسان آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگوی خود با دیجیاتو از سابقه چندین ساله این مرکز در آمارسنجی و همکاری‌های آنها با خبرگزاری‌ها و نهادهای دولتی خبر داده و به دیجیاتو اطمینان خاطر داده بود که ارقام مندرج در این آمار تا حد زیادی درست هستند:

«در سامانه پایش ما نزدیک به ۹۰۰ هزار کانال فارسی زبان پابلیک تلگرامی وجود دارد که روزانه پایش می‌شوند. البته رصد کردن مجموعه ما صرفا به تلگرام محدود نمی‌شود و کل فضای وب و دیگر شبکه‌های اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد. ما اطلاعات را به صورت انبوه جمع آوری کرده و با آنالیز کردن آنها، داده‌هایی را به صورت رسمی منتشر می‌کنیم و دیتای خودمان را روزانه آپدیت نگه می‌داریم. آمارهای مجموعه بارها توسط وزارتخانه‌ها راستی آزمایی شده و صحت آنها تایید شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    حالا هی فیلتر کنید!

مطالب پیشنهادی