ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش ناامید کننده خودروهای سدان در اروپا؛ پایان یک قرن حکمرانی بر بازار

سرنوشت صنعت خودرو جهان در حال تغییر است و به نظر می رسد که در آینده انبوهی از خودروهای کراس اوور تمام برقی خودران به تنها گزینه های حمل و نقل بدل شوند. اما برخی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سرنوشت صنعت خودرو جهان در حال تغییر است و به نظر می رسد که در آینده انبوهی از خودروهای کراس اوور تمام برقی خودران به تنها گزینه های حمل و نقل بدل شوند. اما برخی از خودروسازان سنتی هنوز بر این باورند که با نوآوری می توان مدل های کلاسیک را بر روی خط تولید خود حفظ کرد. پژو و تویوتا هر دو در حال سرمایه گذاری بر روی سگمنت سدان های سایز متوسط هستند و با دو محصول جدید خود امیدوار هستند که نظر خریدارن SUV ها را به خود جلب کنند.

Peugeot-508-2019

در حال حاضر طبق آمار وضعیت سگمنت سدان های سایز متوسط در اروپا چندان جالب نیست و به نظر می رسد تا سال 2021 میلادی فروش کلی آن ها به کمتر از 400 هزار دستگاه برسد، رقمی که معادل فروش یکسال خودروهای خانواده پراید و تیبا در ایران است. طبق آمار سال 2017 میلادی فروش خودروهای سدان سایز متوسط در اروپا 540 هزار دستگاه بوده است.

Peugeot-508-2019

برای مقایسه در اواسط دهه 90 میلادی به ازای هر 5 دستگاه خودرو به فروش رفته در اروپا یکی از آن ها فولکس واگن پاسات، رنو لاگونا، اوپل/واکسهال وکترا و فورد موندئو بوده است.

Peugeot-508-2019

بر اساس آمار موسسه JATCO کل سهم فروش سدان های سایز متوسط در اروپا تا این لحظه 3.2 درصد بوده است. این بدین معنا است که از نظر کلاس بندی، سدان های سایز متوسط نهمین کلاس از نظر فروش هستند.

در حال حاضر پاسات با فروشی معادل 74.791 دستگاه در صدر قرار دارد و بیش از دو برابر اشکودا سوپرب فروش داشته است. جالب است بدانید که اشکودا سوپرب از پلت فرم مشابه با پاسات اما با برند اشکودا که یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن است تولید می شود. قیمت این خودرو در مقایسه با پاسات مناسب تر است. سومین سدان پر فروش اوپل/واکسهال اینسیگنیا است و در رتبه چهارم موندئو قرار دارد. محصول جدید فولکس واگن یعنی آرتئون نیز در رتبه پنجم قرار دارد.

شوالیه جدید پژو برای این سگمنت 508 کاملا جدید و باز طراحی شده است که از ماه سپتامبر برای فروش قرار گرفته است. پژو با تغییر زبان طراحی 508 سعی کرده تا مخاطبان بیشتری را جذب سدان اسپرت خود کند. 508 از نظر طراحی در دسته فست بک ها قرار می گیرد.

تویوتا هم مدل کمری هیبرید را جایگزین آونسیس سدان و واگن کرده است. این خودرو به صورت وارداتی از ژاپن به اروپا وارد خواهد شد. این مدل از سال آینده به فروش خواهد رسید و تویوتا خانواده هایی که به دنبال یک خودروی خانوادگی با تولید کمتر گاز CO2 هستند را هدف قرار داده است.

تویوتا

در حال حاضر بیشتر خریداران به دنبال کراس اور ها و SUV ها هستند و بیش از هر خودروسازی رنو این مسئله را احساس می کند. سدان کاملا جدید این شرکت یعنی تلیسمان به مشکلات بسیار زیادی در زمینه فروش مواجه است به گونه ای که فروش آن 45 درصد به نسبت ماه می کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Salim ۱۱۳
    Salim ۱۱۳ | ۹ دی ۱۳۹۷

    تو چیزایی که آرزوی ماست اروپایی ها به اشباع رسیدن

مطالب پیشنهادی