ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس روتر RT-AX88U را با پشتیبانی از وای فای 6 معرفی کرد

با افزایش قابل توجه حجم داده های مورد مبادله در اینترنت، سرعت شبکه های اتصال نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافته و استانداردهای جدیدی در این زمینه روی کار آمده. وای فای 6 یا ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

با افزایش قابل توجه حجم داده های مورد مبادله در اینترنت، سرعت شبکه های اتصال نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافته و استانداردهای جدیدی در این زمینه روی کار آمده. وای فای 6 یا همان 802.11ax (نام استانداردهای وای فای اخیراً ساده سازی شده) یکی از جدیدترین استانداردهای اتصالی است که حالا ایسوس روتر تازه ای را با پشتیبانی از فناوری مذکور روانه بازار کرده است.

محصول جدید به نام «Asus RT-AX88U» با بهره مندی از استاندارد وای فای 802.11ax از پهنای باند هر کانال 160 مگاهرتز پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت قابل دسترسی برای روتر جدید ایسوس با استاندارد وای فای 6 نیز معادل با 6000 مگابیت در ثانیه است. به عبارتی این سرعت از مجموع حداکثر سرعت های 1148 مگابیت در ثانیه برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و همچنین 4804 مگابیت در ثانیه برای فرکانس 5 گیگاهرتز حاصل می شود. بدین ترتیب Asus RT-AX88U نسبت به روترهایی با استاندارد 802.11ac تا 2.3 برابر سریع تر است.

وای فای 6

علاوه بر سرعت بالاتر، ایسوس روتر جدید خود را به فناوری هایی مانند OFDMA و MU-MIMO نیز مجهز کرده که تا چهار برابر به کارایی شبکه کمک می کنند. در ضمن برای کاربران سازمانی و اماکنی که تعداد زیادی کاربر به صورت همزمان به شبکه متصل می شوند نیز RT-AX88U با 80 درصد پوشش بهتر نسبت به نسخه های قبلی گزینه مناسبی محسوب می شود.

روتر جدید ایسوس از پردازنده چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی برخوردار است

روتر چهار آنتن ایسوس همچنین به 8 پورت ایترنت برای اتصال باسیم دستگاه های مختلف و دو درگاه USB برای اتصال هارد یا پرینتر (به منظور اشتراک گذاری روی شبکه) مجهز شده است. این دستگاه با پردازنده چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی 64 بیتی خود، ویژگی هایی مانند اولویت دادن به ترافیک گیمینگ و امکان ایجاد شبکه های  روتری (اتصال چند روتر به یکدیگر برای افزایش برد مؤثر) را هم در اختیار کاربران قرار می دهد.

گفتنی است Asus RT-AX88U به عنوان یک روتر نسل جدید با پشتیبانی از وای فای 6 برای سال 2019 به بازار عرضه شده و قیمتی معادل 349 دلار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی