ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید مسیج
تکنولوژی

قابلیت ضد اسپم اپلیکیشن Android Messages رسما منتشر شد

اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته از احتمال مبارزه با پیام‌های اسپم در آپدیت بعدی Android Messages به شما خبر دادیم. امروز این احتمال به واقعیت تبدیل شده و گوگل ویژگی ضد اسپم را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته از احتمال مبارزه با پیام‌های اسپم در آپدیت بعدی Android Messages به شما خبر دادیم. امروز این احتمال به واقعیت تبدیل شده و گوگل ویژگی ضد اسپم را برای تعدادی از کاربران منتشر کرده است.

به گزارش اندروید پلیس، با دریافت این قابلیت نوتیفیکیشنی می‌بینید که فعالسازی آن را به اطلاع شما می‌رساند. با فعال کردن ویژگی ضد اسپم، کلیه پیام‌هایی که به شما ارسال شده برای تشخیص اسپم بودن آنالیز می‌شوند تا موارد آزاردهنده مسدود گردند.

هر چند همین رویه، یعنی آنالیز پیام‌ها کاربران مدافع حریم خصوصی را با نگرانی‌هایی مواجه ساخته. به همین خاطر، گوگل برای کاهش نگرانی‌ها امکانی در اختیار کاربران قرار داده که در تنظیمات اپلیکیشن ویژگی ضد اسپم را غیر فعال کنند.

اندروید مسیج

البته مسئولین گوگل در مصاحبه با رسانه‌ها نحوه عمل ویژگی ضد اسپم را جهت شفاف‌سازی بیشتر توضیح داده‌اند. به گفته اهالی مانتین ویو، اندروید مسیج برای شناسایی اسپمرها به طور موقت شماره تلفن افرادی که به شما پیام می‌دهند در کنار زمان ارسال این پیام‌ها را ذخیره می‌کند. با این وجود هرگز محتوای این پیام‌ها یا شماره تلفن شما را ذخیره نخواهد کرد.

این رویه در تشخیص پیام‌های اسپم در حالت اتوماتیک انجام می‌شود. اما اگر بخواهید اسپم‌ها را به طور دستی به اپلیکیشن بشناسانید، گوگل اعلام کرده که در این صورت دسترسی کاملی به محتوای پیام‌های خود را برای اپلیکیشن صادر خواهید کرد. همچنین در این حالت، از پیام اسپم شما یک کپی نیز به اپراتور تلفن همراه‌تان صادر می‌شود.

بنابراین پیش از استفاده از خصوصیت ضد اسپم به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید. ویژگی ضد اسپم Android Messages تا این لحظه فقط برای چند کشور منتشر شده، اما گوگل اعلام کرده که "طی ماه‌های آتی" آن را به کشورهای بیشتری گسترش خواهد داد. امیدواریم در صورت ارائه این خصوصیت برای ایران شاهد پشتیبانی آن از زبان فارسی و مبارزه با پیامک‌های اسپم فارسی نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    اینکه میشه با کمک این برنامه کپی از پیام اسپم به اپراتور ارسال کرد واقعا عالیه.امیدوارم اپراتور ها هم بتونن این ویژگی رو در نظر بگیرن و برای مسدود کردن تبلیغات مزاحم استفاده کنند.
    فید بک کاربران تاثیر مستقیم و مثبت داشته باشه.

مطالب پیشنهادی