ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا از هارد ۱۶ ترابایتی خود رونمایی کرد

غول الکترونیکی ژاپن یعنی توشیبا هارد دیسک‌های جدید خود را در شهر دوسلدورف آلمان معرفی کرد که دارای ۱۶ ترابایت حافظه‌ی داخلی هستند. هارد‌های یاد شده از سری MG08 خواهند بود و بنابر ادعای شرکت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۳

غول الکترونیکی ژاپن یعنی توشیبا هارد دیسک‌های جدید خود را در شهر دوسلدورف آلمان معرفی کرد که دارای ۱۶ ترابایت حافظه‌ی داخلی هستند. هارد‌های یاد شده از سری MG08 خواهند بود و بنابر ادعای شرکت توشیبا، بیشترین حافظه‌ی داخلی را در بین همه‌ی هارد درایو‌های کنونی صنعت الکترونیک ارائه خواهند داد. سیگیت و WDC دو شرکت بزرگ دیگر تولید کننده‌ی هارد درایو‌ها اخیرا به ترتیب در حال کار روی تکنولوژی‌های HAMR و MAMR بوده‌اند.

MG0 یک سوم بیشتر از درایو‌های ۱۲ ترابایتی امروزی فضای داخلی دارد که این مقدار ۱۴ درصد بیشتر از مدل‌های قبلی است. هارد دیسک‌ها با بیشتر اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌ها همخوانی دارند و طوری طراحی شده‌اند که بتوانند عملیات خواندن و نوشتن را به طور کامل به صورت ابری و غیر ابری به انجام برسانند.

دیسک‌ها دارای توان چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه هستند و می‌توانند تا ۵۵۰ ترابایت به طور سالانه حجم کار داشته باشند. علاوه بر این هارد‌های یاد شده ۲.۵ میلیون ساعت میانگین زمانی بین دو خرابی دارند که نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن هاست. بهره‌مندی از ۵۱۲ Mib بافر کش و امکان استفاده به صورت SATA یا SAS از دیگر ویژگی‌های این هارد به شمار می‌رود.

توشیبا بر این باور است که این دیسک‌ها می‌توانند پراکندگی بیش از حد داده‌ها را که سال‌های اخیر شاهدش بودیم کاهش دهند.

انتظار می‌رود این هارد‌ها در سه ماهه‌ی ابتدایی سال میلادی ۲۰۱۹ وارد بازار شوند. اما توشیبا هنوز قیمت آن‌ها را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad1166
    mamad1166 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    درود بر دوستان متخصص دیجیاتو
    از بین سیگیت باراکودا و وسترن بلو و توشیبا
    یه هارد دو‌ترا میخوام بخرم
    کدوم بهتره
    سرعت هم مهمه چون میخوام روش بازی نصب کنم

مطالب پیشنهادی