ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ظرف غذای هوشمند Mookkie سیستم تشخیص چهره را به دنیای حیوانات می‌آورد

اگر چند سگ یا گربه داشته باشید، احتمالا با این معضل رو به رو شده‌اید که برخی از آن‌ها غذای درون ظرف دیگری را می‌دزدند. شرکت ایتالیایی ولتا که در زمینه‌ی تولید سیستم‌های هوشمند فعالیت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اگر چند سگ یا گربه داشته باشید، احتمالا با این معضل رو به رو شده‌اید که برخی از آن‌ها غذای درون ظرف دیگری را می‌دزدند. شرکت ایتالیایی ولتا که در زمینه‌ی تولید سیستم‌های هوشمند فعالیت می‌کند سعی کرده این معضل را رفع کند. به همین دلیل ظرف هوشمندی تولید کرده که نامش Mookkie خواهد بود.

این ظرف هوشمند در مراسم CES 2019 رونمایی شد که شامل یک ظرف مغناطیسی و یک دوربین برای تشخیص چهره‌ی حیوانات بود. این ظرف طوری طراحی شده که تنها با مراجعه‌ی صاحب ظرف در مغناطیسی غذا باز شود و دسترسی به خوراکی برای حیوان خانگی فراهم گردد.

با نزدیک شدن حیوان به ظرف، یک میکرو پردازنده با استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق سعی می‌کند چهره‌ی او را تشخیص دهد. اگر متوجه شود که سگ یا گربه‌ای که به ظرف نزدیک می‌شود صاحب آن است، درب مغناطیسی باز می‌شود و دسترسی به خوراکی فراهم می‌گردد.

البته هنوز مشخص نیست که سیستم تشخیص چهره‌ی ایجاد شده در این ظرف تا چه حد دقیق عمل می‌کند و آیا قادر به تشخیص چهره‌ی گربه یا سگی خواهد بود که صورتش کثیف شده یا نه؟

ظرف غذای هوشمند

با استفاده از یک اپلیکیشن، می‌توان غذای درون ظرف را نیز مشاهده کرد. Mookkie با ارسال اعلان به گوشی شما، اعلام می‌کند که چه مقدار از غذا باقی مانده است. علاوه بر این، دوربین تعبیه شده بالای این ظرف طوری قرار گرفته که غذای درون آن را نیز نشان خواهد داد تا متوجه شوید چه مقدار از آن باقی مانده است.

همچنین این دستگاه دارای یک چراغ است تا حیوانات بتوانند به راحتی در تاریکی ظرف خود را پیدا کنند. لازم به ذکر است که ولتا قصد دارد این ظرف هوشمند را تا شهریور سال آینده با قیمت ۱۸۹ دلار وارد بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    خب اینطوری راحت تر نیستن که یه چیزی بزارن توی قلاده که ظرف با نزدیکه شدن قلاده به ظرف ،ظرف باز بشه؟

مطالب پیشنهادی