ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس ۱۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل می کند

اسپیس اکس اعلام کرده که در راستای دستیابی به اهدافش نیازمند ایجاد «شرکت تولیدی ناب» است و به همین خاطر در نظر دارد ۱۰ درصد کل ۶۰۰۰ نیروی کاری خود را تعدیل کند. در واقع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

اسپیس اکس اعلام کرده که در راستای دستیابی به اهدافش نیازمند ایجاد «شرکت تولیدی ناب» است و به همین خاطر در نظر دارد ۱۰ درصد کل ۶۰۰۰ نیروی کاری خود را تعدیل کند. در واقع هدف از تعدیل نیروهای اسپیس اکس حذف کلیه پست ها و فرایندهای اضافیست تا زمان تکمیل پروژه ها در این شرکت به حداقل میزان ممکن برسد.

اسپیس اکس روز گذشته در بیانیه ای اعلام نمود:

ما برای آنکه همچنان محصولات خود را به دست مشتریان برسانیم و به توسعه فضاپیماهای جدید ادامه دهیم و اینترنت ماهواره ای خود را راه اندازی کنیم نیازمند ساختار تولیدی ناب هستیم. هریک از این پروژه ها با وجود آنکه به صورت جداگانه دنبال می شوند باعث به تعویق افتادن دیگری شده اند. این یعنی ما باید مسیرها را با برخی از اعضای باهوش و سخت کوش تیم خود قسمت کنیم.

ما برای همه آنچه این افراد کسب کرده اند و همچنین تعهدشان به ماموریت اسپیس اکس شکرگزاریم. این اقدام صرفا به خاطر چالش های به شدت دشوار پیش رو صورت می گیرد و در غیر اینصورت نیازی به انجام آن نبود.

ماسک که همزمان در سمت مدیرعاملی شرکت های دیگری چون تسلا و بورینگ کمپانی فعالیت دارد، اسپیس اکس را در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس کرد تا تکنولوژی های فضایی را دگرگون کند. هدف نهایی این شرکت نیز فراهم نمودن موجبات زندگی مردم در سیارات دیگر بود. در سال ۲۰۱۴ این شرکت قرارداد ۲.۶ میلیارد دلاری اش را با ناسا به امضا رساند و متعهد شد که مایحتاج فضانوردان این سازمان را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

اما یکی از اهداف اصلی ماسک استفاده چندباره از راکت ها برای ارزان تر نمودن سفرهای فضایی و سرعت بخشیدن به پرتاب ها و فرودهاست. در واقع هدف این است که این راکت ها محموله های فضایی را به مقصد رسانده و سپس شتاب دهنده های آنها مجددا به زمین بازگردانده شوند تا در سفرهای آتی مورد استفاده قرار بگیرند.

گفتنی است بسیاری از پرتاب های اخیر اسپیس اکس روی ایجاد خوشه ای از ماهواره های ارتباطی در مدار زمان تمرکز داشته اند. روز گذشته یکی از راکت های فالکون ۹ اسپیس اکس که حامل ۱۰ ماهواره بود از پایگاه هوایی وندربرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و به این ترتیب پروژه نکست اسپیس اکس تکمیل گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی