ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش میزان فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸

کاهش آمار فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی، نشان می‌‌دهد که این بازار هنوز روند نزولی دارد و کاربران علاقه‌ای به خرید کامپیوتر شخصی نشان نمی دهند. با این وجود لنوو، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کاهش آمار فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی، نشان می‌‌دهد که این بازار هنوز روند نزولی دارد و کاربران علاقه‌ای به خرید کامپیوتر شخصی نشان نمی دهند. با این وجود لنوو، حکمران این سرزمین بی فروغ به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وبسایت گارتنر تولیدکنندگان PC در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شده‌اند ۶۸.۶ میلیون کامپیوتر شخصی به فروش برسانند. این عدد نسبت به رقم قبلی مشابه در سال گذشته، ۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. کمپانی IDC هم آمار مشابهی برای فروش کامپیوتر‌های شخصی ارائه داده است. به گفته‌‌ی این سایت، ۶۸.۱ میلیون PC عرضه شده و این میزان کاهشی ۳.۷ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته را تجربه کرده است.

این در حالی است که در دو فصل قبلی بازار کامپیوتر‌های شخصی ثابت بوده و کارشناسان امیدوار بودند پس از ۶ سال کاهش تقاضا، بار دیگر شانس به این بازار رو کند و میزان فروش این گجت‌ها بیشتر شود. حال تحلیلگران وبسایت گارتنر، مدعی شده‌اند که کاهش آمار فروش، دلیل دیگری جز کم شدن تقاضای کاربران داشته و کمبود قطعات نیز نقشی مهمی در این زمینه ایفا کرده است.

به گفته یکی از تحلیلگران وبسایت یاد شده علیرغم بیشتر شدن تقاضا، عدم ساخت CPU توسط زنجیره تولید موجب شده میزان عرضه‌ PC کاهش پیدا کند. از سوی دیگر وبسایت IDC متذکر شده تنش‌های سیاسی-تجاری بوجود آمده میان چین و آمریکا نیز بی تاثیر نبوده است.

با این وجود لنوو موفق شده با عرضه‌ی ۱۶.۶ میلیون کامپیوتر شخصی، ۲۴.۲ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب کمپانی چینی موفق شده میزان عرضه‌ی محصولات این چنینی خود را ۵.۹ درصد افزایش دهد.

این در حالی است شرکت اچ پی با عرضه‌ی ۱۵.۳ میلیون PC و اختصاص ۲۲.۴ درصد بازار به خود، تولیدکننده‌ی دوم لیست یاد شده لقب گرفته است. کمپانی دل نیز ۱۰.۹ میلیون کامپیوتر شخصی عرضه کرده و با سهم بازار ۱۵.۹ درصدی، در رتبه سوم قرار دارد. اپل هم میزان کلاً بار عرضه ۴.۹ میلیون PC هنوز نتوانسته سهم خود از این بازار را دو رقمی کند و فاصله‌ی زیادی با رقبایش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی