ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودنمایی نمایشگرهای هولوگرافیک سه بعدی در CES 2019 [تماشا کنید]

این روزها بزرگان تکنولوژی به دنبال روش‌های جدید و جالبی برای نمایش محصولات تصاویر مختلف به صورت سه بعدی هستند. هایپرویژن (Hypervsn) هم طی چند سال گذشته سعی کرده گجت‌های مختلفی در این زمینه عرضه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

این روزها بزرگان تکنولوژی به دنبال روش‌های جدید و جالبی برای نمایش محصولات تصاویر مختلف به صورت سه بعدی هستند. هایپرویژن (Hypervsn) هم طی چند سال گذشته سعی کرده گجت‌های مختلفی در این زمینه عرضه کند و تصاویر هولوگرافیک سه بعدی را جلوی چشم مخاطب به نمایش بگذارد. سیستم به نمایش در‌‌امده از این سیستم در نمایشگاه CES 2019 به قدری جالب و چشم نواز است که بیشتر به مفهوم مطرح شده در فیلم‌های علمی-تخیلی شباهت دارد.

Hypervsn یک نمایشگر سه بعدی هولوگرافیک ۵۶ سانتی متری را با نام Hypervsn Solo معرفی کرده که تصاویر این چنینی را به سرعت مقابل چشم بازدیدکنندگان می آرود. البته از نسخه‌ ۷۵ سانتی متری این گجت نیز در همین نمایشگاه  رونمایی شده که قادر است محتوای بسیار بزرگی را به تصویر بکشد.

کمپانی یاد شده سعی کرده محتوای بسیار زیادتر و بزرگتری را هم به همین منظور طراحی کند. علاوه بر این کاربران می‌توانند با استفاده از استودیو سه بعدی همین شرکت، بعد سوم را به محتوای دو بعدی خودشان اضافه کرده و محتوای زیباتری را خلق کنند.

شاید از نظر بسیاری چنین محصولی شمایلی از آینده را به زندگی روزانه‌ی کاربران اضافه کند اما برخی باور دارند هنوز نمی‌توان برای این گجت‌ها در صنعت، کاربرد بسیاری پیدا کرد و از آنها استفاده نمود. با این وجود  Hypervsn هدف مهمتری از توسعه‌ی سیستم‌های این چنینی دارد.

کمپانی یاد شده باور دارد می‌توان دیوار‌های نمایشگر خود را برای نمایش تصاویر سه بعدی غول آسا استفاده کند چرا که این مسئله به صورت تئوری امکان پذیر است. همچنین این شرکت برنامه دارد که قابلیت‌های تعاملی را به این سیستمها اضافه نموده و با بهره گیری از سنسور‌های حرکتی پای این محصولات را به صنعت گیمینگ باز کند.

Hypervsn هنوز قیمتی برای مدل ۷۵ سانتی متری خود اعلام نکرده اما کاربران می‌توانند با سرف هزینه ای معادل ۱۵ هزار دلار، نمایشگرهای هولوگرافیک ۵۶ سانتی را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • KHRTM
    KHRTM | ۲۵ دی ۱۳۹۷

    خطرناک نیستش؟ پره هاش مثل پنکه دارن میچرخن. ?

  • ebrahim_motamed
    ebrahim_motamed | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    این که همون پره های چرخان هست تو بازار راحت گیر میاد چیز جدیدی نبود نمیدونم شایدم جدید باشه

    • eagle2
      eagle2 | ۲۴ دی ۱۳۹۷

      دقیقا همونه، فقط از OLED استفاده شده که تعداد رنگهای بیشتری رو بتونه نمایش بده.

مطالب پیشنهادی