ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارت آپ فیدیلیو در ۱۰ سالگی از «شناسا» سرمایه جذب کرد

۱۰ سال قبل بود که فیدیلیو کارش را با معرفی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در زمان رایج بودن اینترنت دایال آپ آغاز کرد. استارت‌آپی با خدماتی هیجان انگیز که تجربه جدیدی برای کاربران بود و البته ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۹

۱۰ سال قبل بود که فیدیلیو کارش را با معرفی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در زمان رایج بودن اینترنت دایال آپ آغاز کرد. استارت‌آپی با خدماتی هیجان انگیز که تجربه جدیدی برای کاربران بود و البته مشخص نبود که چه سرانجامی خواهد داشت. حالا ۱۰ سال از ورود فیدیلیو می‌گذرد و این استارت‌آپ قدیمی توانسته‌است با اپلیکیشن‌ خود و ارائه سرویس‌های دیگر مانند فیدیلیو کلاب، بیشتر به زندگی کاربران راه پیدا کند.

«میثم مشایخی» مدیر و بنیان‌گذار فیدیلیو، باور دارد که در ایران استارت‌آپی به عنوان رقیب آنها وجود ندارد چراکه حوزه آنها یعنی معرفی رستوران‌ها و به اشتراک‌گذاری تجربیات کاربران، به صورت حرفه‌ای توسط آنها انجام می‌شود و البته قرار است فیدیلیو این کار را به شکل بزرگتر و حرفه‌ای‌تر از گذشته ادامه دهد. او همچنین در گفتگو با دیجیاتو خبر از سرمایه گذاری «شناسا» (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد) در فیدیلیو می‌دهد:

«در دهمین سال فعالیت ما، صندوق سرمایه گذاری «شناسا» در فیدیلیو سرمایه‌گذاری کرده است و قرار است در آینده برنامه‌های متفاوت‌تر و جدی‌تری انجام شود. انتخاب بهترین رستوران ایران با استانداردهای سخت‌گیرانه و معتبر، برنامه‌ای است که به زودی انجام خواهد شد.»

بنیان‌گذار فیدیلیو می‌گوید که این اقدام بر اساس استانداردها و سازوکار دقیقی انجام خواهد شد و همین امر، اعتبار این جایزه خواهد بود. او همچنین در خصوص سرعت رشد این استارت‌آپ در ۱۰ سال گذشته به دیجیاتو گفت:

فیدیلیو

«فیدیلیو جزو نسل‌های اول استارت‌آپ در ایران بود و به همین دلیل اکوسیستم استارت‌آپی شکل نگرفته بود. اما ما تمام تلاش خود را برای پیشرفت و پیش‌برد کار خود کردیم. نمی‌توانم بگویم سرعت رشد خوبی داشتیم اما هدف ما در ابتدا شناخته شدن در میان مردم شهر تهران بود و نه کل کشور و البته ما به این هدف دست یافتیم و در میان شهروندان تهرانی شناخته شده هستیم. از سوی دیگر ما در میان رستوران‌ها نیز شناخته شده‌ هستیم و زمانی‌که رستورانی افتتاح می‌شود برای همکاری با فیدیلیو اعلام آمادگی می‌کند.»

مشایخی توضیح می‌دهد که آنها کار خود را بدون سرمایه گذار، با منابع داخلی آغاز کردند و با برگزاری ایونت‌ها ادامه دادند، در واقع فیدیلیو در این سال‌ها رشد ارگانیک خود را طی کرده‌است. با این حال او معتقد است که کاربران، فیدیلیو را به عنوان تنها استارت‌آپ تخصصی معرفی رستوران می‌شناسند اما آنها هنوز با ایده‌آل خود فاصله دارند.

حوزه فعالیت فیدیلیو معرفی رستوران‌هاست و از انجائی که این استارت‌آپ عمر ۱۰ ساله دارد، ممکن بود اگر سرویس خدمات خود را به دریافت و ارسال سفارشات غذا گسترش می‌داد می‌توانست بیشتر در زندگی روزمره کاربران نفوذ کند. مشایخی به دیجیاتو توضیح می‌دهد که این سرویس در حوزه ما بود و در ابتدای کار به آن فکر کردیم:

«بعد از ما، زودفود راه اندازی شد اما در هفت سال اول نتوانست به خوبی رشد کند. علت هم آن بود که سرمایه‌ای به آنها تزریق نشده بود و همین امر نیز ما را از فعالیت کردن در این حوزه منع کرد. زود فود زمانی‌ توانست رشد کند که سرمایه‌گذار به آنها بودجه زیادی تزریق کرد، تبلیغات، فرهنگ‌سازی در میان مردم شکل گرفت و پیشنهاداتی برای خرید از رستوران‌ها به مردم ارائه شد. مجموع این عوامل باعث رشد آنها شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی