ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-holographic-ar-ces-header-720x720
خودرو

ایده جذاب هیوندای برای توسعه یک مسیریاب پیشرفته براساس واقعیت افزوده

کمپانی هیوندای که این روزها نسبت به توسعه اتومبیل های کانسپت و استفاده از آخرین تکنولوژی ها علاقه زیادی پیدا کرده، یک سیستم مسیریاب پیشرفته را در CES 2019 به نمایش گذاشت. این سیستم که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی هیوندای که این روزها نسبت به توسعه اتومبیل های کانسپت و استفاده از آخرین تکنولوژی ها علاقه زیادی پیدا کرده، یک سیستم مسیریاب پیشرفته را در CES 2019 به نمایش گذاشت.

این سیستم که به طور کامل Holographic Augmented Reality (AR) Navigation System نام دارد، با همکاری شرکت سوئیسی WayRay توسعه یافته و همانطور که از نامش مشخص است اطلاعاتی از قبیل جهت ها و توصیه های ایمنی را طوری در اختیار راننده می گذارد. به شکلی که گویی علایم موجود در سطح مسیر قرار دارند.

hyundai-wayray-ar-navigation-02-1610

برای نشان دادن نحوه کارکرد سیستم مسیریاب پیشرفته، هیوندای یک دستگاه جنسیس G80 را در غرفه WayRay در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. این سیستم با کمک هداپ دیسپلی (HUD) و بهره گیری از واقعیت افزوده تصویری مجازی به ابعاد یک در سه متر و در فاصله 15 متری از چشمان راننده ایجاد می کند.

هیوندای

بر خلاف سیستم هداپ دیسپلی رایج که عمدتا تصویر را بر روی یک نمایشگر کوچک بر روی داشبورد نشان می دهند، سیستم هولوگرافیک هیوندای و WayRay اطلاعات لازم را بر روی شیشه جلو و به صورت منطبق بر سطح مسیر منعکس می کند.

جالب اینکه سیستم ابداعی کره ای ها نیازی به هدست نداشته و راننده با چشمان عادی قادر است اطلاعات مسیریابی را در برابر خود مشاهد کند. ناگفته پیداست که به لطف این سیستم توجه راننده همواره به جلو معطوف شده و ایمنی عبور و مرور افزایش خواهد یافت.

hyundai-strategic-investment-into-wayray-sep2018-e2e

اگر چه هیوندای فقط به امکان مسیریابی از طریق سیستم جدید خود تاکید کرده، اما برخی از سیستم های ایمنی مثل اخطار خروج از بین خطوط و اخطار برخورد از جلو نیز می توانند از آن برای نمایش اطلاعات لازم استفاده کنند.

خودروساز کره ای و شرکت WayRay قصد دارند در آینده کاربردهای این سیستم مبتنی بر واقعیت افزوده را افزایش داده و از آن برای نمایش افراد، اشیا، اتوبوس ها، خطوط ویژه دوچرخه ها، محل عبور عابرین و مواردی از این دست کمک بگیرند.

wayray 2

علاوه بر موارد یاد شده، بهره برداری از تکنولوژی اتصال خودرو به زیرساخت های شهری و نشان دادن اطلاعاتی مثل وضعیت چراغ های راهنمایی و رانندگی یا وضعیت جوی از دیگر اهداف هیوندای و WayRay برای ارتقای قابلیت های سیستم مورد بحث است.

آقای ویتالی پونومارف (Vitaly Ponomarev) مدیرعامل شرکت WinRay درباره همکاری خود با هیوندای گفته:

با فراگیر شدن تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت خودروسازی، شرکت های اصلی می خواهند هر چه سریع تر خود را با آن همگام نموده و نسبت به رقبا برتری داشته باشند.

من معتقدم همکاری قدرتمند با هیوندای به ما کمک خواهد کرد نوآوری های خود را جهت تولید راهکارهای مناسب برای مشتریان در یک مقیاس معنادار ارتقا دهیم و رانندگی را برای همه افراد راحت تر و امن تر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yadollah abpeykaran
    yadollah abpeykaran | ۲۵ دی ۱۳۹۷

    و ما همچنان داریم پراید تولید میکنیم...

  • Reflex
    Reflex | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    این شد یه پیشرفت مفید و بدردبخور، اگه از همه پتانسیل های این سیستم استفاده بشه با تکنولوژی همیشه آنلاین ولوو ترکیبشه میتونه امنیت رانندگیو به طور چشمگیری افزایش بده

مطالب پیشنهادی