ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باج افزار Ryuk
تکنولوژی

درآمد سرشار توسعه‌دهندگان باج افزار Ryuk طی ۵ ماه

باج افزار Ryuk که اخیرا روزنامه های معتبر آمریکا را زمین‌ گیر کرده بود، جیب توسعه دهندگانش را با درآمدی هنگفت پر کرده است. بر اساس برآورد محققان موسسات CrowdStrike  و FireEye باج افزار Ryuk تنها در ۵ ماه درآمدی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

باج افزار Ryuk که اخیرا روزنامه های معتبر آمریکا را زمین‌ گیر کرده بود، جیب توسعه دهندگانش را با درآمدی هنگفت پر کرده است.

بر اساس برآورد محققان موسسات CrowdStrike  و FireEye باج افزار Ryuk تنها در ۵ ماه درآمدی ۳.۷ میلیون دلاری را طی ۵۲ تراکنش بیت کوین عاید هکرها کرده است. به گفته این تحلیلگران نکته اصلی در دستیابی به این مبلغ بردباری هکرها و تمرکز روی اهداف بزرگ بوده است.

حملات معمولا با آلوده کردن سیستم به باج افزار TrickBot از طریق روش هایی نظیر ایمیل اسپم شروع می شد که هدف از آن تنها دسترسی به سیستم قربانی و برآورد پتانسیل درآمد و بودجه آنها بود.SamSam

مطالعات صورت گرفته حاکی از این است که هکرها مدت زیادی را به بررسی وضعیت مالی قربانی می پرداختند و در صورتی که هدف به اندازه کافی بزرگ نبود از پیاده سازی باج افزار Ryuk صرف نظر می کردند.

پیش این در کمپین های دیگری نظیر SamSam نیز از این روش استفاده شده که با هدف کاهش مقیاس و در عین حال افزایش مبلغ تراکنش ها صورت می گیرد.

بردباری این مهاجمان نیز در نوع جالب توجه است چون در برخی موارد آنها نزدیک یک سال را صرف رمزنگاری داده های قربانی و تقاضای باج افزار کرده اند.

عاملان توسعه باج افزار Ryuk مشخص نشده اند اما دو گروه امنیتی مذکور بر این باورند علی رغم شواهد موجود این گروه به کره شمالی ارتباطی ندارند. به گفته CrowdStrike با توجه به آدرس های اینترنتی و مرجع زبانی هکرها باید روسی باشند.

فارغ از ماهیت توسعه دهندگان این بدافزار مخرب، این درآمد سرشار آنها را به پیاده سازی حملات بیشتر و هدف گرفتن سازمان های بزرگ در آینده نزدیک ترغیب خواهد کرد.

شرکت Sophos در پیش بینی های خود برای سال ۲۰۱۹ تاکید کرده باج افزارها بیشتر از پیش هدفمند خواهند شد و هکرهایی که از آنها استفاده می کنند صرفا روی اهداف بزرگ نظیر سازمان های دولتی و کسب و کارهای عظیم تمرکز خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی