ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان سرعت پرینت سه بعدی را ۱۰۰ برابر افزایش دادند

تکنولوژی پرینت سه بعدی روز به روز در حال پیشرفت است و اکنون توانسته تا حدودی به سطح توقعات بسیاری از کاربران برسد. حال محققان موفق شده‌اند با استفاده از نور، سرعت پرینت سه بعدی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

تکنولوژی پرینت سه بعدی روز به روز در حال پیشرفت است و اکنون توانسته تا حدودی به سطح توقعات بسیاری از کاربران برسد. حال محققان موفق شده‌اند با استفاده از نور، سرعت پرینت سه بعدی را به شدت افزایش دهند و ان را ۱۰۰ برابر کنند.

محققان دانشگاه میشیگان باور دارند تکنیک جدیید توسعه داده‌‌اند که می‌تواند تکنولوژی پرینت سه بعدی را دگرگون کند و سرعت آن را ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

نحوه‌ی عملکرد پرینتر‌ های سه بعدی کنونی بدین شکل است که اشیاء در یک مدت زمانی فشرده، در خطوط تک بعدی از پایین تا بالا پرینت می‌شوند. بدین ترتیب کاربر شئی را می‌بیند که لایه لایه‌ی آن به مرور پرینت می‌شود.

به دلیل زمان زیاد و هزینه‌ی بالا، تکنولوژی پرینت سه بعدی آنچنان در صنعت مورد مصرفی نداشته و تولیدکنندگان قدیمی منتظر پیشرفته‌تر شدن این تکنولوژی هستند تا بتوانند آن را در سیستم‌ هایشان پیاده کنند.

حال محققان این دانشگاه متد جدیدی برای پرینت سه بعدی با رزین طراحی کرده‌اند که با استفاده از دو نور، سرعت پروسه را ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد. یکی از این نور‌ ها به خشک کردن رزین می‌پردازد و نور دیگر الگو می‌بخشدو علاوه بر این نور دوم، روان بودن پروسه‌ی پرینت را تامین می‌کند.

محققان دانشگاه میشیگان مدعی شده‌اند که تولیدکنندگان با بهره گرفتن از سیستم جدید می‌توانند الگو‌ های بسیار پیچیده‌تری را در مدت زمان به شدت کمتری پرینت سه بعدی کنند. این پژوهشگران راز پشت این تکنیک جدید را استفاده از قابلیت‌ های شیمیایی مواد می‌دانند.

در روش‌ های قدیمی برای خشک کردن رزین، از مایع تثبیت عکس استفاده می‌شد تا با برخورد نور، اشیاء خشک شوند. اکنون تیم تحقیقاتی سعی کرده با استفاده از فرآیندی خاص و تابش طول موج مشخص، روان بودن رزین را حین چاپ حفظ کند و در عین حال سرعت پرینت سه بعدی را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی