ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مردم کدام کشورها از بقیه باهوش ترند؟

انسان ها باهوش ترین موجودات روی زمین هستند و در طول دوران کوتاه حیات خود روی کره زمین دست به اموری خارق العاده زده اند که از شکاف اتم گرفته تا سفر به فضا را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

انسان ها باهوش ترین موجودات روی زمین هستند و در طول دوران کوتاه حیات خود روی کره زمین دست به اموری خارق العاده زده اند که از شکاف اتم گرفته تا سفر به فضا را شامل می شوند. با این حال اما اغلب این اختراعات و کشف ها و گام های بزرگ حاصل تلاش جمعی بشر هستند تا اینکه زاییده نبوغ و هوش یک فرد باشند. با در نظر داشتن آنچه گفته شد شاید این سوال هم در ذهنتان شکل گرفته باشد که باهوش ترین مردم دنیا کدامند؟

تا به حال از خود پرسیده اید که مردمان کدام سرزمین ها بیشترین سهم را در دستاوردهای بشری داشته اند؟ فرزندان کدام کشورها بهترین عملکرد را در مدرسه دارند و بالاترین بهره هوشی متعلق به مردمان چه سرزمینی است؟ خوشبختانه موسسه ای به نام Vouchercloud تحقیقی در اینباره انجام داده و رتبه بندی تازه ای را از ۲۵ کشور دنیا براساس میزان هوش مردمان آنها ارائه کرده.

این موسسه برای رتبه بندی باهوش ترین مردم دنیا فاکتورهای متعددی را در نظر گرفته که از تعداد جوایز نوبل کسب شده توسط آنها گرفته تا متوسط بهره هوشی و موفقیت های تحصیلی کسب شده توسط مردمان این کشورها را شامل می شود.

این موسسه بعد از انجام بررسی های مذکور اعلام کرد که اروپا و آسیا باهوش ترین ملت های دنیا را دارند و ژاپن با کسب بالاترین امتیازها در آزمون های مدارس، جوایز نوبل کسب شده و تست های IQ توانست صدرنشین این جدول باشد. رتبه بندی کلی کشورها براساس سه فاکتور یاد شده را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید. همانطور که میبینید ژاپن، سوئیس، چین و آمریکا جایگاه های یکم تا چهارم را در اختیار دارند و کشورمان ایران در فهرست ۲۵ گانه این موسسه جایگاهی ندارد.

جوایز نوبل

موسسه Vouchercloud اسامی ۲۵ کشور برتر دنیا را نیز به تفکیک سه فاکتور یاد شده منتشر کرده که در ادامه فهرست برترین ها را براساس تعداد جوایز (هرآنچه باید درمورد جوایز نوبل بدانید) کسب شده مشاهده میکنید.

متوسط بهره هوشی

اگر هم دوست دارید بدانید کدام کشورها بالاترین متوسط بهره هوشی را دارند میتوانید فهرست ارائه شده در این باره را در ادامه ببینید.

۳- عملکرد مدارس

معیار سوم برای رتبه بندی باهوش ترین ملت ها همانطور که در ابتدا اشاره شد دستاوردهای دانش آموزی کشورهاست که طبق جدول زیر پنج رتبه برتر دنیا در این زمینه را کشورهای آسیایی به خود اختصاص داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • Mostafa Mohammadzadeh
    Mostafa Mohammadzadeh | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    ابیته تلاش از هوش خیلی خیلی بیشتر هم تاثیر داره

  • i2sight
    i2sight | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

    ضمن اینکه هیچ اعتراضی به نبودن اسم ایران در لیست ندارم باید بگم منم مثل فردین فکر میکنم این لیست بیشتر نشون دهنده کیفیت آموزشی هست و نمیتونه معیار هوش باشه ! واقعا با این شاخص نمیشه کشور های توسعه نیافته یا در حال توسعه رو سنجید

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    بیخود نگردید ایران تو بددختی ها اسمش به چشم میاد نه جای دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی