ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

۹ مشکل آزاردهنده اینترنتی که با افزونه‌ ها برطرف می‌شوند

اینترنت سرزمینی وسیع و بی‌انتهاست که تمام نیازهایتان را در خود گردآوری کرده و با سرعت سرسام‌آوری به رشد خود ادامه می‌دهد. اما همین سرعت زیاد باعث بروز مشکلاتی شده که از تجربه کردنشان لذت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اینترنت سرزمینی وسیع و بی‌انتهاست که تمام نیازهایتان را در خود گردآوری کرده و با سرعت سرسام‌آوری به رشد خود ادامه می‌دهد. اما همین سرعت زیاد باعث بروز مشکلاتی شده که از تجربه کردنشان لذت نخواهید برد.

اما همیشه برای هر مسئله‌ای یک راه حل نیز وجود دارد. در این مطلب قصد داریم ۹ مشکل آزار دهنده‌ی اینترنتی -که هیچکس با آن‌ها بیگانه نیست- را با استفاده از افزونه‌ها حل کنیم. با ما همراه باشید.

1) لو رفتن داستان فیلم‌ها و سریال‌ها

مشکل: اینترنت پر شده از مطالبی که فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را لو می‌دهد.

راه حل: برای جلوگیری از نمایش اینگونه مطالب، تنها کاری که باید انجام دهید نصب یک افزونه‌ی ساده به نام Spoiler Protection است. افزونه‌ی اینترنتی یاد شده برای هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم در دسترس قرار دارد و با استفاده از آن می‌توانید به صورت دستی نام فیلم و سریال مورد نظر خود را وارد کنید تا دیگر همه‌ی اطلاعات مربوط به آن‌ها محو شود. این موضوع در وبسایت‌های مهمی مثل Google News، فیسبوک، توییتر و چندی دیگر اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر این می‌توانید از طریق تنظیمات، فیلتر کردن اسپویلرها را تنها برای صحنه‌های خاصی از فیلم و یا سریال اعمال نمایید.

دانلود افزونه Spoiler Protection (کروم و فایرفاکس) 

2) پنجره‌های پاپ‌آپ

مشکل: در حالت ایده‌آل، وقتی به یک وبسایت سر می‌زنید صفحه نمایش‌تان پر از پنجره‌های اضافی نخواهد شد. اما در دنیای حقیقی برخی از وبسایت‌ها به صورت سرسام آوری به باز کردن صفحات پاپ‌آپ می‌پردازند که حتی محافظ‌های درونی مرورگر‌ها هم قادر به متوقف کردنشان نیستند.

راه حل: مشکل یاد شده با استفاده از یک افزونه‌ی اینترنتی برای کروم حل خواهد شد. علاوه بر جلوگیری از به نمایش درآمدن پاپ‌آپ‌ها این افزونه قادر خواهد بود که جلوی نمایش پنجره‌های کوچک برای اطلاع رسانی را بگیرد. موردی که اخیرا وبسایت‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند.

دانلود افزونه Pop-Up Blocker (گوگل کروم)

3) کوکی‌ها و ترکرها

مشکل: پلتفرم‌ها و وبسایت‌های تبلیغاتی به خاطر زیر نظر گرفتن فعالیت‌های آنلاین کاربران بدنام شده‌اند. دو مورد از کلیدی‌ترین اجزای سازنده‌ی این فرایند ترکر‌ها و کوکی‌ها هستند. هر دو مورد یاد شده بخش‌های کوچکی از اطلاعات محسوب می‌شوند که با زیر نظر گرفتن حساب‌های کاربری شما سعی دارند حتی بدون لاگین شدن هم مطالبی را به نمایش بگذارند که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید. موضوعی که به هر ترتیب برای کاربران خوشایند نیست.

راه حل: راه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. یا می‌توانید از یک مرورگر امن‌تر مثل فایرفاکس استفاده کنید یا با استفاده از افزوده‌ی اولترا بلاک به صورت خودکار اطلاعات ثبت شده را از بین ببرید.

دانلود افزونه Ultrablock (گوگل کروم)

4) تصاویر ناخوشایند و نامناسب

مشکل: گاهی در حین گشت و گذار در صفحات اینترنتی -حتی توییتر یا فیسبوک- ممکن است به تصاویری برخورد کنید که مناسب و خوشایند نباشند.

راه حل: برای حصول اطمینان از اینکه این تصاویر ناخوشایند نمایش داده نشوند، بهتر است از افزونه‌ی شخص ثالث vRate استفاده کنید. این افزونه به صورت خودکار تصاویر را ارزیابی کرده و در صورتی که متوجه شود دارای محتوای ناخوشایند و نامناسبی است، از نمایش آن جلوگیری خواهد کرد.

دانلود افزونه vRate (گوگل کروم)

5) اخبار دروغ

مشکل: حجم بسیاری از اخبار منتشر شده در فضای مجازی دروغ است و به ندرت پیش می‌آید که با مشاهده‌ی یک خبر بتوان به راحتی به آن اطمینان کرد. متاسفانه حصول اطمینان از صحت یک خبر به همین سادگی‌ها نیست.

راه حل: در حالی که هیچ راه حل نهایی و قابل اطمینانی برای این مشکل وجود ندارد، اما می‌توان با استفاده از برخی افزونه‌های اینترنتی تا حدی جلوی حجم وسیع این معضل را گرفت. افزونه‌ی ZenMate SafeSearch که برای مرورگر کروم در دسترس قرار گرفته است به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت متوجه شوید که آیا خبری که مشاهده می‌کنید نمونه‌ی مشابهی در منابع مورد تایید خبری Google News دارد یا نه.

دانلود افزونه ZenMate SafeSearch (گوگل کروم)

6) فراموشی رمز عبور سایت‌ها

مشکل: صفحات مجازی زیادی در اینترنت وجود دارند که برای هرکدام رمز عبور و نام کاربری متفاوتی داریم. به خاطر سپردن همه‌ی رمز‌های عبور مورد استفاده و مدیریت آن‌ها کار ساده‌ای نیست. خصوصا این روز‌ها که توصیه می‌شود برای هر حساب کاربری در فضای مجازی از رمز عبور متفاوتی استفاده کنید.

راه حل: خوشبختانه افزونه‌ای برای مرورگر‌های کروم و فایرفاکس وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن به مدیریت رمز عبور پرداخت. این افزونه LastPass نام دارد و به شما اجازه می‌دهد تا رمز عبوری منحصر به فرد برای هر حساب کاربری داشته باشید و بدون تایپ کردن آن‌ها وارد حساب کاربری خود شوید. افزونه‌های مدیریت رمز عبور زیادی برای مرورگر‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند اما LastPass یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. افزونه‌ی یاد شده کاملا رایگان است و همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز را ارائه خواهد داد و از طرفی با همه‌ی سیستم عامل‌ها سازگار است.

دانلود افزونه LastPass برای کروم و فایرفاکس

7) حجم زیاد تصاویر، ویدیوها و مقالات برای چک کردن

مشکل: اینترنت پر شده از حجم بسیار زیاد از تصاویر، ویدیو‌ها و مقالات که نمی‌توانید همه را چک کنید.

راه حل: اینجا جاییست که سرویس «ذخیره برای بعد» یا Save for Later کارایی خود را نشان می‌دهد. این سرویس این امکان را فراهم می‌کند تا همه‌ی لینک‌ها را ذخیره سازی کنید تا بعدا و زمانی که وقت کافی داشتید به مشاهده و بررسی آن‌ها بپردازید. در حالی که افزونه‌های زیادی برای این امر در دسترس قرار دارند اما Pocket -که تنها برای کروم عرضه شده- می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد چرا که با بیشتر پلتفرم‌ها سازگاری دارد. علاوه بر این Pocket با استفاده از هوش مصنوعی و ارزیابی فعالیت‌هایتان می‌تواند لینک‌هایی که احتمالا به آن‌ها بیشتر علاقمند هستید را به شما پیشنهاد دهد.

دانلود افزونه Pocket (گوگل کروم) 

8) مصرف بالای دیتا و تمام شدن بسته‌ اینترنتی

مشکل: با گرافیکی تر شدن وبسایت‌ها حجمشان نیز بیشتر می‌شود و در صورتی که به طور مداوم به آن‌ها سر بزنید، احتمالا به زودی حجم اینترنت یا بسته‌ی اینترنتی مورد استفاده‌تان به پایان خواهد رسید.

راه حل: مشخص است که نمی‌توانیم توصیه کنیم استفاده‌ی کمتری از اینترنت داشته باشید، بنابراین بهتر است به معرفی چند ابزار بپردازیم. برای مرورگر‌هایی مثل کروم می‌توانید از Data Server بهره‌مند شوید که توسط گوگل توسعه داده شده و می‌تواند جلوی مصرف بیش از حد اینترنت را بگیرد.

9) جستجو در تاریخچه مرورگر

مشکل: اگر ندانید که به دنبال چه صفحه‌ای می‌گردید، حتی گشت و گذار در بخش تاریخچه‌ی مرورگر هم فایده‌ای ندارد.

راه حل: برای این مشکل استفاده از افزونه‌ی History Search را توصیه می‌کنیم. افزونه‌ای برای مرورگر‌ها که همه‌ی صفحاتی که به بررسی‌شان پرداخته‌اید را وارد لیست می‌کند. راهنمای جستجو به شما این اجازه را می‌دهد تا به طور مستقیم از میان محتوای وبسایت‌های لیست شده به دنبال صفحه‌ی مورد نظرتان بگردید. این افزونه تقریبا با هر نوع وبسایت و مرورگری سازگاری دارد. البته به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید تا حد امکان امنیت و شخصی سازی را در مرورگر‌تان حفظ کنید استفاده از این مرورگر (به خاطر مکانیزم انجام وظیفه‌اش) خیلی مناسب نخواهد بود.

دانلود افزونه History Search (کروم، فایرفاکس، اپرا، اج، سافاری)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    افزونه Pocket خیلی وقته که به صورت درونی توی خود فایرفاکس هستش و احتیاج به افزونه نداره.

  • آریا
    آریا | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    adblocker مهمترینشونه که نگفتین

  • MarShaL
    MarShaL | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    البته اینم باید در نظر داشته باشید با اضافه کردن هر افزونه حافظه رم بیشتری اشغال میشه

  • MarShaL
    MarShaL | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    پست مفیدی بود

  • peyman57
    peyman57 | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    پست خوبی بود ممنون

مطالب پیشنهادی