ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین اقتصادی نیکون کولپیکس B600 با زوم ۶۰ برابری معرفی شد

دوربین سفری جدید نیکون کولپیکس A1000 روز گذشته معرفی شد که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته بودیم. علاوه دوربین سفری یاد شده، شرکت ژاپنی به رونمایی از کولپیکس B600 نیز پرداخته که بی شباهت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

دوربین سفری جدید نیکون کولپیکس A1000 روز گذشته معرفی شد که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته بودیم. علاوه دوربین سفری یاد شده، شرکت ژاپنی به رونمایی از کولپیکس B600 نیز پرداخته که بی شباهت به کولپیکس A1000 نیست اما قیمت پایین‌تری نسبت به آن خواهد داشت.

کولپیکس B600 یک دوربین اقتصادی دیگر از نیکون است که دارای لنز زوم ۶۰ برابری است و محدوده‌‌ی ۲۴ الی ۱۴۴۰ میلی‌متری را با بهره‌مندی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی پوشش می‌دهد. لنز یاد شده امکان عکسبرداری ماکرو را برای کاربران فراهم خواهد کرد. از ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم به کاهش لرزش برای عکس‌ها و کاهش لرزش هیبریدی ۴ محوره برای فیلمبرداری اشاره کنیم.

این دوربین بریج، کنترل‌های قابل توجهی قرار گرفته است. از این بین می‌توان به دکمه‌ی اصلاح سریع زوم (Snapback) اشاره کرد. همانند کولپیکس A1000 یک دکمه برای زوم دستی در کنار لنز تعبیه شده که می‌توان از آن برای زوم کردن‌های روان تر استفاده کرد.

در این دوربین خبری از فوکوس دستی نخواهد بود اما نیکون با طراحی یک همیار نرم افزاری تلاش می‌کند تا کاربران بتوانند تا حدی تجربه‌ی فوکوس دستی را داشته باشند؛ خصوصا در محیط‌های تاریک که نیاز به فوکوس دستی تقریبا الزامیست.

هنوز مشخصات تکمیلی از این گوشی منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که کولپیکس B600 دارای ویژگی‌های زیاد دیگری نیز باشد که در دوربین قدیمی‌تر نیکون یعنی کولپیکس P600 هم شاهدشان بودیم.

کولپیکس B600 همچنین از شبکه‌ی وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از این ویژگی‌ها به ارسال تصاویر از طریق نیکون اسنپ بریج پرداخت. لازم به ذکر است که بر خلاف کولپیکس A1000 امکان فیلمبرداری 4K در این دوربین پشتیبانی نمی‌شود.

هنوز مشخص نیست که کولپیکس B600 در ایالات متحده نیز عرضه شود یا نه به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیق آن را ارزیابی کرد. اما قیمت معادل این دوربین در ژاپن ۴۲۵ دلار آمریکا اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    « هنوز مشخصات تکمیلی از این گوشی منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که کولپیکس » ... مشخصات تکمیلی از این گوشی؟؟؟ دیجیاتو شما هم اینقدر پست در مورد گوشی گذاشتید قاطی کردید ها...گوشی کجا بود...دوربین

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    غولای ژاپنی یه بخش بزرگی از دنیای تصویر برداری رو تصاحب کردن، ژاپن به تنهایی چندین سال صنعت فیلمبرداری و عکسبرداری رو چه در دوران انالوگ چه دیجیتال به جلو هل دادن
    واقعا وقتی یه کشور توی مسیر درست پیشرفت به دور از فساد قرار بگیره چجوری میتونه با تلاشش کل دنیا رو متحول کنه

    اونها با این اخلاقیات و فرهنگ بزرگشون کجا و مایی که هر دم از دین میزنیم کجا

مطالب پیشنهادی