ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چاپگر سه بعدی
تکنولوژی

استارتاپ آمریکایی راکت‌‌های چاپ سه‌بعدی را روانه فضا می‌کند

یک کمپانی آمریکایی که ۹۵ درصد قطعات راکت فضایی را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید می کند، برای استفاده از سایت پرتاب «کیپ کاناورال» با نیروی هوایی آمریکا به توافق رسیده است. بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

یک کمپانی آمریکایی که ۹۵ درصد قطعات راکت فضایی را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید می کند، برای استفاده از سایت پرتاب «کیپ کاناورال» با نیروی هوایی آمریکا به توافق رسیده است.

بر اساس این توافق پنج ساله استارتاپ Relativity Space در کنار اسپیس ایکس، ULA و بلو اوریجین به سومین شرکت فضایی خصوصی تبدیل می شود که از سایت پرتاب در کیپ کاناورال برخوردار می شود.

چاپگر سه بعدی
تست موتور Aeon

این کمپانی که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده تا کنون موفق به جذب بیش از ۴۵ میلیون دلار سرمایه شده است. Relativity Space چندین مرکز تحقیق و توسعه در آمریکا دایر کرده و برای تست موتور Aeon از مرکز فضایی «استنیس» ناسا استفاده می کند. هدف استارتاپ مورد بحث پرتاب نخستین راکت چاپ سه بعدی در سال آینده است و برای رسیدن به این مهم تا کنون ۱۲۴ تست روی موتور انجام داده است.

راکت مذکور که Terran 1 نامیده می شود ابعاد چندان بزرگی نداشته و در ردیف راکت های کوچک تا متوسط قرار خواهد گرفت. این موشک توانایی قرار دادن باری به وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم در مدار پایینی زمین را خواهد داشت. شاید این بار چندان سنگین نباشد اما مزیت اصلی راکت حامل به نحوه تولید و هزینه نهایی برمی گردد.

چاپگر سه بعدی
چاپگر سه بعدی Stargate

راکت ها با استفاده از چاپگری به نام Stargate تولید می شود که احتمالا بزرگترین پرینتر سه بعدی فلزی در جهان است و قابلیت ایجاد قطعاتی به طول ۶.۶ متر و عرض ۳.۳ متر را دارد. قابلیت اصلی این چاپگر به یکپارچه سازی قطعات مختلف برمی گردد، برای مثال محفظه و انژکتور موتور در نمونه های عادی از صدها بخش مختلف تشکیل شده اما Stargate آنها را در سه بخش ادغام کرده است.

مدیر عامل Relativity Space با تاکید روی اینکه طی ۶۰ سال گذشته نحوه توسعه راکت دستخوش تغییر چندانی نشده هدف از به کارگیری چاپگر سه بعدی را کاهش هزینه تولید موشک و تسهیل ارسال محموله های مختلف به فضا عنوان می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی