ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پرقدرت ترین سوبارو تاریخ به بازار می آید؛ آشنایی با سوبارو ایمپرزا STI S209

نمایشگاه دیترویت امسال را باید محلی برای رونمایی از خودروهای قدرتمند قلمداد کرد. سوبارو این نام قدیمی و دوست داشتنی که چندسالی است از سطح اول دنیای خودروسازی فاصله گرفته است. محصول افسانه ای خود ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

نمایشگاه دیترویت امسال را باید محلی برای رونمایی از خودروهای قدرتمند قلمداد کرد. سوبارو این نام قدیمی و دوست داشتنی که چندسالی است از سطح اول دنیای خودروسازی فاصله گرفته است. محصول افسانه ای خود یعنی WRX که چندسالی است بر روی همین پلت فرم تولید می شود را ارتقا داده و قرار است در تمامی ابعاد شاخص ترین محصول سوبارو باشد. S209 تنها در آمریکا عرضه خواهد شد.

سوبارو  STI در مدل های S از سال 2000 در بازار آمریکا عرضه شده اند و اولین آن ها نیز ایمپرزا با نام S201 بود. سال گذشته سوبارو از نسخه S208 رونمایی کرد اما آن را تنها در بازار داخلی خود یعنی ژاپن عرضه کرده است.

مدل S209 توسط بخش جهانی سوبارو موسوم به Tecnica توسعه داده شده است. سوبارو اعلام کرده است که این مدل با الهام از WRX STI مسابقه ای ویژه نوربرگ رینگ ساخته شده است که در کلاس خود توانست در رقابت های 24 ساعته نوربرگ رینگ در سال 2018 به قهرمانی دست پیدا کند.

رقیب آئودی RS3 از همان موتور مشهور تخت (بوکسری) 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ شده قدرت می گیرد. این موتور با تغییرات زیاد حال بیش از 336 اسب بخار قدرت تولید می کند. قدرت توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهارچرخ ارسال می شود.

همچنین این خودرو هم در جلو و هم در عقب از محدود کننده گشتاور دیفرانسیل بعلاوه دیفرانسیل مرکزی و سیستم کنترل کننده گشتاور بهره می برد. از این مدل تنها 200 عدد ساخته خواهد شد.

همچنین تنها در دو رنگ سفید و آبی و سقف کربنی عرضه خواهد شد. رینگ های مشهور طلایی رنگ نیز همانند همیشه در این مدل حضور دارند.

رئیس بخش STI سوبارو "یوشیهو هیراکاوا" می گوید:" دلیل خاص بود مدل های STI سوبارو فلسفه ساخت آن ها است. کسی که در پشت فرمان قرار دارد به اندازه چیزی که در زیر کاپوت خودرو قرار گرفته است برای STI  مهم است به همین دلیل ما اینجا ترکیبی از سرعت، عملکرد و لذت محض را داریم." "مدل های S ما بالاترین سطح از محصولات ما به شمار می روند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی